Vlani ich predal o 2,2 % viac než v roku 2006 a tento rok by chcel trend posilniť uvedením nových modelov na trh a zvýšením svojich mimoeurópskych aktivít.
Vlani ich celkovo predal 2,487 milióna. A jeho podiel na svetovom trhu s automobilmi bol vlani bez započítania produkcie Nissanu, v ktorom má 40-% podiel, 3,6 %. Predvlani bol však tento podiel o desatinu percentuálneho bodu vyšší.
Tento rok mala automobilka zvýšiť predaj vozidiel najmenej o 10 %. Do predajní začne dodávať 9 modelov, ktoré by mali zaujať zákazníkov. V roku 2009 plánuje predaj 3,3 milióna automobilov, čo by malo byť o 800 000 viac než v roku 2005.
Analytici uviedli, že vlani zaznamenal Renault rast predaja svojich produktov, kým v roku 2006 došlo v porovnaní s rokom 2005 k poklesu ich odbytu o 4 %. Málo výrazný bol aj rok 2005, v ktorom došlo medziročne k nárastu jeho výroby o 1,5 %.
Renault je 5. najväčším výrobcom automobilov v Európe po koncernoch Volkswagen, PSA Peugeot Citro‰n, General Motors a Ford.
Predaj vozidiel Renaultu v Európe, vrátane Francúzska, klesol vlani o 4,1 %. Prírastok však koncern zaznamenal v Južnej a Strednej Amerike, kde bol jeho medziročný nárast 33,4 % a v Rusku dokonca 39,6 %. V Rusku trh s automobilmi zaznamenal medziročný prírastok 36,5 %.
Renault plánuje postaviť automobilku aj v Spojených štátoch a v Číne. Rieši však otázku, či v Číne bude podnikať sám, alebo v spolupráci s nejakým partnerom. Nie je ešte jasné, kto by to mal byť a s akými modelmi by mal prísť na rýchlo rastúci čínsky automobilový trh, ktorý je druhým najväčším po americkom.
Informovala o tom agentúra Reuters.