Americký koncern vlani vyrobil 9,284 milióna vozidiel. To je o 226 000 menej, ako uvádza prognóza (9,51 milióna) Toyoty z 25. decembra 2007. Japonská automobilka zverejní presné čísla za vlaňajšok koncom januára.
Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ GM Rick Wagoner vo štvrtok na internetovom chate s novinármi komentoval súboj s Toyotou. "Pripomínam, že vedieme na 13 z 15 najväčších trhov, ale Toyota má obrovský náskok v Japonsku," uviedol Wagoner. "Naďalej sa sústredíme na svoj plán. Skvelé autá, rozumný marketing a rast na rýchlo sa rozvíjajúcich trhoch. Dúfam, že nás to udrží na špici. Ak nie, na druhý deň sa vrátime do práce a budeme pracovať ešte tvrdšie."
Údaje zahŕňajú niekoľko spoločných podnikov GM po celom svete, vrátane jedného s Toyotou v Kalifornii a podnikov v Rusku a Číne. Odhad Toyoty zasa zahŕňa malé autá Daihatsu a nákladné autá Hino.
GM výrazne expanduje mimo Severnej Ameriky, čím sa pokúša kompenzovať prepad na domácom trhu. Napríklad v roku 2002 ázijsko-pacifická divízia GM vyrobila 307 000 áut. Vlani to bolo už 2,23 milióna. Naopak, produkcia v Severnej Amerike klesla z 5,64 milióna v roku 2002 na 4,27 milióna vlani.
Podľa vlastnej predpovede by GM mal v 1. kvartáli 2008 vyrobiť asi 2,29 milióna vozidiel, čo je približne rovnaký počet áut ako v rovnakom období vlani. Koncern nezverejnil celoročné prognózy výroby ani predaja.
Analytik Aaron Bragman z konzultačnej firmy Global Insight tvrdí, že GM sa nevráti na trón najväčšej svetovej automobilky, pokiaľ nepríde k oživeniu severoamerického trhu a predovšetkým trhu v USA. Vlani koncern predal v USA 3,82 milióna áut, čo je o 6 % menej ako v roku 2006.
Informovala o tom agentúra AP.