Slovensko bude na ceste k euru sprevádzať "eurometer"

BRATISLAVA 2. januára (SITA) - Splnomocnenec vlády pre zavedenie eura na Slovensku Igor Barát v stredu oficiálne odstrihol prvú časť "eurometra", ktorý sa bude postupne skracovať až do chvíle, kedy Slovensko vymení svoje koruny za novú spoločnú euromenu.

BRATISLAVA 2. januára (SITA) - Splnomocnenec vlády pre zavedenie eura na Slovensku Igor Barát v stredu oficiálne odstrihol prvú časť "eurometra", ktorý sa bude postupne skracovať až do chvíle, kedy Slovensko vymení svoje koruny za novú spoločnú euromenu. "Prajem si, aby sme sa o 365 dní zobudili do krajiny kde bude platiť euro," uviedol I. Barát. Zdôraznil, že na rozdiel od iných krajín má Slovensko ako jediná krajina v regióne stanovený realistický termín prijatia euromeny v januári 2009.

Podľa slov splnomocnenca vlády, všetky kroky vedú k splneniu plánovaného termínu zavedenia eura, pričom zdôraznil, že nie sú známe riziká, ktoré by splnenie tohto termínu ohrozovali. Rok 2008 je podľa neho rokom intenzívnych príprav a rokom informačnej kampane pre slovenskú verejnosť, ktorej súčasťou je aj tento symbolický akt strihania metra. "Som presvedčený, že o 365 dní bude u nás slávnostná atmosféra podobne ako v úvode tohto roka na Cypre a Malte a ako bola pred rokom v Slovinsku," dodal. Najintenzívnejšia časť informačnej kampane bude podľa Baráta v druhej polovici tohto roka, po tom čo Slovensku bude oficiálne potvrdené prijatie do eurozóny a po stanovení konverzného kurzu, podľa ktorého sa budú vymieňať slovenské koruny za eurá.

Informačná kampaň o zavedení eura na Slovensku začala svojou prvou fázou v úvode tohto roka a jej hlavná časť bude prebiehať prostredníctvom televízie, rozhlasu a jednotlivých diskusií a rozhovorov. Druhá fáza kampane začne v júni resp. v júli 2008 po stanovení konverzného kurzu. Táto fáza bude zameraná na mediálnu časť kampane. Tretia fáza, ktorá bude trvať od konca júla do októbra 2008, bude zameraná na informovanie prostredníctvom materiálov pre citlivé skupiny ľudí. V tomto období sa pripravuje aj "Deň eura", ktorý by sa mal uskutočniť v horizonte 100 dní pred plánovaným prijatím spoločnej euro meny. V rámci štvrtej fázy kampane dostane každá domácnosť na Slovensku informačnú brožúru o eure a takisto aj eurokalkulačku.

V období od novembra do decembra tohto roka dostanú občania prostredníctvom kampane informácie aj o tom, ako najefektívnejšie vymeniť slovenské koruny za eurá. V období duálneho obehu oboch mien, teda od 1. januára do 16. januára 2009, bude prebiehať šiesta fáza kampane s nosnou informáciou, ako majú občania postupovať v prípade, že si nestihnú vymeniť všetky slovenské koruny za eurá. Záverečná fáza kampane, ktorá sa začne po skončení spoločného obehu oboch mien, teda po 16. januári 2009, bude informovať občanov o možnostiach výmeny zvyšných korún za novú euro menu. V rámci tejto poslednej fázy budú aj naďalej pokračovať diskusie a rozhovory súvisiace s novu menou.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  2. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Stretnutie po rokoch alebo predaj z papiera
  2. Trend zánovných luxusov dorazil i na Slovensko
  3. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  4. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  5. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  6. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  7. Hitparáda štiav
  8. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  10. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 481
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 7 273
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 355
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 624
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 599
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 353
  7. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 3 550
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 2 527
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 1 930
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 1 817

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zomrel bývalý šéf BMG Invest Vladimír Fruni

Vladimírovi Frunimu operovali vo Veľkej Británii žalúdok, zomrel doma po návrate z nemocnice.

KOMENTÁRE

Náhorný Karabach chce byť veľmocou. Vďaka jeseterom

Zásah z frontovej línie prežili len statočné ryby.

DOMOV

Sťal dve hlavy chobotnice, ale na silných mužov Smeru si netrúfol

Mantinely vidno pri riaditeľoch nemocníc.

EKONOMIKA

Môžu vám zvýšiť cenu uprostred viazanosti, ako to urobilo UPC?

Aj keď človek podpíše viazanosť, nemá istotu, že ju aj dokončí.

Neprehliadnite tiež

Máte šancu na vyšší plat? Boj o ľudí naberá grády, mzdy rástli najviac za posledné roky

Spoločnosti si uvedomili, že ak nechcú, aby im ich zamestnancov ukradla iná firma, musia ich vyššie oceniť.

Podnikatelia sú rozčarovaní z Fica. Zvýšil im ceny elektriny

Cena pre veľké podniky mala podľa pôvodného rozhodnutia klesnúť takmer o 16,5 percenta.

Trnavská automobilka zvýši platy, dohodla sa s odborármi

Základné mzdy zamestnancov v automobilke PSA Groupe Slovakia porastú v priemere o 6,3 percenta.

Štátny rozpočet dosiahol ku koncu februára schodok 407,7 miliónov eur

Daňové príjmy medziročne vzrástli o 232,9 milióna eur, teda o 16,3 percenta.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop