Vo výrobe áut budeme asi prví

Po nábehu na plnú kapacitu automobilových závodov sa môžena Slovensku vyrábať najviac áut na tisíc obyvateľov na svete.

BRATISLAVA. Svetovej výrobe automobilov dominujú tri regióny: Severná Amerika, Japonsko a západná Európa. Klesajúci dopyt na tradičných trhoch, preplnená kapacita závodov, rastúca konkurencia či zvyšujúce sa ceny za výskum a rozvoj spolu s vysokými cenami ropy nútia automobilky hľadať nové oblasti pre výrobu áut.

„Krajiny strednej a východnej Európy momentálne patria medzi tie hlavné, ktoré ťažia z týchto okolností,“ povedala Dabora Revoltella, hlavná ekonómka UniCredit Group pre strednú a východnú Európu.

Susedné Česko vyrobilo vlani 850–tisíc áut. Jeho podiel na celkovej produkcii krajín regiónu je 30–percentný. „V blízkej budúcnosti sa miestnym tigrom stane Slovensko, keďže nedávno dostalo veľký objem zahraničných investicií (Peugeot, Kia) a pôsobí tu aj Volks­wagen,“ tvrdí vo svojej štúdii UniCredit Group.

Podľa analytika Trend Analysis Martina Jesného sa Slovensko priblíži k tejto hranici približne o dva až tri roky, keď všetky tri automobilky naplno rozbehnú svoju výrobu. V roku 2010 sa dá očakávať, že sa u nás vyrobí približne 850–tisíc áut.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 17 466
  2. Eilat: Slnko, teplo a zábava 10 052
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 513
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 400
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 745
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 672
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 003
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 749
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky 1 512
  10. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50% 1 435

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Veľkolepý nástup, výslnie a pád. Prečo veľké strany neprežijú svojich lídrov

Výmena lídra nie je kľúčom k dlhšej životnosti strany. Funguje len pri menších stranách, v Smere by mohla znamenať rýchly zánik.

KOMENTÁRE

Smer bez Fica nemá logiku

Životnosť strán ako Smer sa odvíja od popularity zakladateľa.

Neprehliadnite tiež

Opäť žltý lístok. Prečo niektoré zásielky pošta nedoručí domov

Ľudia sa často mylne domnievajú, že aj pri objednaní menšieho tovaru ide o balík.

Plzeňskú Škodu Transportation kúpi najbohatší Čech Kellner

Investičná skupina PPF za stopercentný podiel podľa odhadov zaplatí viac ako desať miliárd korún.

Danko povedal, ako bude fungovať 13. a 14. plat

Je dôležité, aby ľudia dostávali systémové odmeny, povedal predseda parlamentu a SNS.

V Poľsku si už v nedeľu nenakúpite. Ale až od roku 2020

Poslanci dolnej komory poľského parlamentu v piatok schválili návrh zákona, ktorý počíta s úplným zákazom nedeľných nákupov.

Talianska energetická firma Eni bude hľadať plyn pri Cypre

Generálny riaditeľ Eni Claudio Descalzi uviedol, že firma má o región strategický záujem.