MINISTER DOPRAVY ĽUBOMÍR VÁŽNY POVAŽUJE ZA PROBLÉM NAJMÄ MOŽNÉ PREDLŽOVANIE PROCESU KVÔLI NÁMIETKAM VYLÚČENÝCH ÚČASTNÍKOV SÚŤAŽE

Zmluvu o prevádzkovaní mýta podpíšu najskôr na jar 2008

BRATISLAVA 26. decembra (SITA) - Zmluva s budúcim víťazom tendra na dodávku komplexnej služby elektronického výberu mýta by mohla byť podpísaná najskôr v marci alebo apríli 2008. V rozhovore pre agentúru ...

BRATISLAVA 26. decembra (SITA) - Zmluva s budúcim víťazom tendra na dodávku komplexnej služby elektronického výberu mýta by mohla byť podpísaná najskôr v marci alebo apríli 2008. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol minister dopravy Ľubomír Vážny s tým, že uvedený predbežný termín bude reálny v prípade, ak žiadosti a námietky účastníkov proti vylúčeniu zo súťaže budú vybavené v primeranej časovej lehote. Problém môže podľa neho nastať vtedy, ak by sa tento proces stále predlžoval o ďalších 30 dní, ako to pripúšťa zákon o verejnom obstarávaní. "Snažili sme sa určiť pravidlá hry, ktoré by boli naozaj transparentné a nediskriminačné. Môžem vyhlásiť, že to tak je. V tendri sa môže zúčastniť len ten, kto na to má. V tom nevidím problém," dodal minister Vážny.

Proti vylúčeniu z tendra podali najprv žiadosť o nápravu na Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS), a.s., ktorá je obstarávateľom súťaže, a následne začiatkom decembra tohto roka aj námietku na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) dve medzinárodné skupiny účastníkov tendra. Ide o päťčlenné slovensko-švajčiarske konzorcium ToSy.sk vedené firmou Elektrovod Holding, a.s. Bratislava a dvojčlenné združenie v zložení SanToll, s.r.o. Bratislava, za ktorým je francúzsky Sanef, a Ibertax, a.s. Bratislava.

"O predmetných námietkach nebudeme mať rozhodnutia skôr, ako sú určené lehoty," reagovala pre agentúru SITA tlačová tajomníčka ÚVO Helena Fialová. Ako potvrdila, úrad musí rozhodnúť o týchto námietkach v zákonnej lehote do 7. januára 2008. Na vydanie rozhodnutí v kratšom termíne je podľa nej dosť málo času kvôli sviatkom.

NDS vzhľadom na odvolania predpokladá, že by mohla vyzvať vybratých záujemcov na predloženie ponuky medzi 10. a 15. januárom 2008, namiesto pôvodne plánovaného dátumu 23. novembra 2007. "Počkáme na vyjadrenie ÚVO a potom budeme pokračovať so všetkými účastníkmi. Zatiaľ sme nikoho nevyzvali na predloženie ponuky, nemali sme ani čas, aby sa uskutočnili všetky revízne postupy," povedal pre agentúru SITA už skôr generálny riaditeľ NDS a vládny splnomocnenec pre urýchlenie výstavby diaľnic a rýchlostných ciest Igor Choma. Potvrdil však, že plánovaný termín na zavedenie mýta od 1. januára 2009 zatiaľ platí.

Podľa oficiálne nepotvrdených informácií do ďalšieho kola verejnej súťaže o výstavbu a prevádzkovanie elektronického mýta na Slovensku by mali postúpiť tri konzorciá: Satways na čele so spoločnosťou Slovak Telekom, a.s. Bratislava, ďalej združenie vedené rakúskou spoločnosťou Kapsch a takisto skupina Slovakpass, ktorú vedie talianska diaľničná firma Autostrade per l´Italia S.p.A., Rím. Ostatných päť konzorcií (ToSy.sk, spoločnosti SanToll a Ibertax, skupina na čele s francúzskou firmou Thales, konzorcium vedené talianskou firmou Studio Altieri a skupina vedená rakúskou firmou Strabag) malo byť vylúčených.

Elektronický výber mýta na Slovensku má začať fungovať od 1. januára 2009 pre motorové vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony. Tieto vozidlá budú musieť mať nainštalované zaregistrované palubné jednotky. Spoplatneniu budú podliehať diaľnice a cesty v predpokladanej dĺžke okolo 2 400 kilometrov. NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších 5 rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď. Predpokladaná hodnota zákazky na výber mýtneho je znovu určená na 20 mld. Sk. Ako kritériá na vyhodnotenie ponúk NDS uviedla ekonomicky najvýhodnejšiu ponuku z hľadiska celkovej ceny za predmet zákazky, efektívnosti výberu mýta a kritérium mýtnej transakcie.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 673
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 731
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 101
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 051
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 183
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 623
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 620
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 446
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 433
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 046

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Termíny sú šibeničné, zmluvu na migy budeme musieť predĺžiť

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.