Stredná Európa bude podľa štúdie viac automobilová

Stredoeurópske zoskupenie sa pravdepodobne rozšíri ako jedno z najdôležitejších centier automobilovej výroby.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - REUTERS)

BRATISLAVA 20. decembra (SITA) - Stredoeurópske zoskupenie Českej republiky, Slovenska, Poľska a Maďarska pretrvá, alebo sa dokonca rozšíri ako jedno z najdôležitejších centier automobilovej výroby.

Ako sa ďalej uvádza v štúdii UniCredit Group o automobilovom odvetví, v blízkej budúcnosti sa miestnym tigrom stane Slovensko, pretože získalo veľký objem zahraničných investícií v podobe príchodu automobiliek PSA Peugeot Citroën a Kia a na jeho území pôsobí aj nemecký Volkswagen.

V roku 2006 sa v strednej a východnej Európe (SVE) vyrobilo približne 4 mil. vozidiel. Automobilový priemysel tak v tomto regióne rastie podľa štúdie medziročne o približne 20 % a jeho podiel na európskej produkcii osobných áut dosiahol v roku 2006 takmer 16 %. Vrátane Ruska sa pritom v SVE vyrobilo v minulom roku takmer 5 mil. automobilov a podiel predstavoval 22 %.

Celková produkcia automobilov v roku 2006 dosiahla 69 mil. kusov a dominovali jej tri tradičné automobilové regióny, Severná Amerika, Japonsko a západná Európa. Niektorí vedúci svetoví hráči automobilového priemyslu však podľa štúdie neustále bojujú s klesajúcim dopytom na tradičnejších trhoch, preplnenou kapacitou, rastúcou konkurenciou, zvyšujúcimi sa cenami za výskum a rozvoj, vysokými cenami ropy, ako aj spúšťacím komplexom reštrukturalizačných opatrení, z ktorých podľa hlavnej ekonómky UniCredit Group pre SVE Debory Revoltella momentálne ťažia predovšetkým krajiny SVE. "V posledných rokoch tento región pritiahol všetkých vedúcich svetových výrobcov z Európy, USA a Ázie," uviedla ďalej Revoltella a dodala, že zahraničné investície v tomto regióne už presiahli 20 biliónov eur.

Hoci je podľa štúdie úloha SVE ako výrobnej základne obzvlášť dôležitá pri výrobe malých ekonomických vozidiel, rýchle zvyšovanie výroby sa odráža aj v raste dodávateľského odvetvia. „Región priťahuje investorov značnými cenovými výhodami, ale tiež podnikateľským prostredím, ktoré sa rýchlo zlepšuje. Vysoká úroveň atraktivity SVE pramení tiež z veľkého trhového potenciálu," povedala Revoltella. Podstatná je však podľa nej predovšetkým kombináciou veľkosti populácie, rýchlo rastúcim príjmom a nedostatku používaných automobilov.

V súčasnosti je lídrom vo výrobe osobných automobilov v SVE Česká republika. V roku 2006 sa v krajine vyrobilo 850 tis. automobilov, čo predstavovalo 30 % z celkovej produkcie SVE. Ďalšie vedúce krajiny vo výrobe automobilov boli v roku 2006 Poľsko s viac ako 600 tis. vyrobenými vozidlami a Turecko s približne 550 tis automobilmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 898
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 783
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 795
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 486
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 405
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 618
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 3 886
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 746
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 089
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 853

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

Blog prezidenta SZĽH

Silné reči hokej nespasia

Spor Lintner vs. Krajči ukázal, aké zbytočné sú silné reči veľkých chlapcov.

EKONOMIKA

Do Ameriky a späť sa dá letieť za menej ako 150 eur

Norwegian už predáva letenky za menej ako sto eur.

Neprehliadnite tiež

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Šéf liberálov Richard Sulík sa stretol s ministrom financií Petrom Kažimírom. Investičnú výnimku z ústavnej dlhovej brzdy však odmietol.

Potravinárska komora tvrdí, že máme dosť potravín podobným tým z EÚ-15

Na slovenský trh sa podľa Fica dovážajú aj niektoré potraviny druhej, horšej kategórie. Premiér tak reagoval na nedávne zistenia Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka.

Väčšina Slovákov podporuje vznik Energetickej únie

Tretina respondentov si myslí, že cieľom s najvyššou prioritou v rámci Energetickej únie by mala byť ochrana životného prostredia.

Nedostatok vyškolených pracovníkov rastie, firmy to núti zvyšovať platy

Nedostatok pracovnej sily sa prejavuje práve v raste personálnych nákladov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop