Stredná Európa bude podľa štúdie viac automobilová

Stredoeurópske zoskupenie sa pravdepodobne rozšíri ako jedno z najdôležitejších centier automobilovej výroby.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - REUTERS)

BRATISLAVA 20. decembra (SITA) - Stredoeurópske zoskupenie Českej republiky, Slovenska, Poľska a Maďarska pretrvá, alebo sa dokonca rozšíri ako jedno z najdôležitejších centier automobilovej výroby.

Ako sa ďalej uvádza v štúdii UniCredit Group o automobilovom odvetví, v blízkej budúcnosti sa miestnym tigrom stane Slovensko, pretože získalo veľký objem zahraničných investícií v podobe príchodu automobiliek PSA Peugeot Citroën a Kia a na jeho území pôsobí aj nemecký Volkswagen.

V roku 2006 sa v strednej a východnej Európe (SVE) vyrobilo približne 4 mil. vozidiel. Automobilový priemysel tak v tomto regióne rastie podľa štúdie medziročne o približne 20 % a jeho podiel na európskej produkcii osobných áut dosiahol v roku 2006 takmer 16 %. Vrátane Ruska sa pritom v SVE vyrobilo v minulom roku takmer 5 mil. automobilov a podiel predstavoval 22 %.

Celková produkcia automobilov v roku 2006 dosiahla 69 mil. kusov a dominovali jej tri tradičné automobilové regióny, Severná Amerika, Japonsko a západná Európa. Niektorí vedúci svetoví hráči automobilového priemyslu však podľa štúdie neustále bojujú s klesajúcim dopytom na tradičnejších trhoch, preplnenou kapacitou, rastúcou konkurenciou, zvyšujúcimi sa cenami za výskum a rozvoj, vysokými cenami ropy, ako aj spúšťacím komplexom reštrukturalizačných opatrení, z ktorých podľa hlavnej ekonómky UniCredit Group pre SVE Debory Revoltella momentálne ťažia predovšetkým krajiny SVE. "V posledných rokoch tento región pritiahol všetkých vedúcich svetových výrobcov z Európy, USA a Ázie," uviedla ďalej Revoltella a dodala, že zahraničné investície v tomto regióne už presiahli 20 biliónov eur.

Hoci je podľa štúdie úloha SVE ako výrobnej základne obzvlášť dôležitá pri výrobe malých ekonomických vozidiel, rýchle zvyšovanie výroby sa odráža aj v raste dodávateľského odvetvia. „Región priťahuje investorov značnými cenovými výhodami, ale tiež podnikateľským prostredím, ktoré sa rýchlo zlepšuje. Vysoká úroveň atraktivity SVE pramení tiež z veľkého trhového potenciálu," povedala Revoltella. Podstatná je však podľa nej predovšetkým kombináciou veľkosti populácie, rýchlo rastúcim príjmom a nedostatku používaných automobilov.

V súčasnosti je lídrom vo výrobe osobných automobilov v SVE Česká republika. V roku 2006 sa v krajine vyrobilo 850 tis. automobilov, čo predstavovalo 30 % z celkovej produkcie SVE. Ďalšie vedúce krajiny vo výrobe automobilov boli v roku 2006 Poľsko s viac ako 600 tis. vyrobenými vozidlami a Turecko s približne 550 tis automobilmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 424
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 145
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 084
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 744
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 296
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 550
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 508
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 321
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 313
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 027

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KULTÚRA

Rodičia zlyhávajú a vinia dieťa. Film Nina je drsnejší ako horor

Nový slovenský film sa nechce páčiť.

KOMENTÁRE

Keď je prezident Zeman bojovníkom za pravdu

Najnovšie ocenenie je mnohým Čechom na smiech.

Neprehliadnite tiež

Érsek sa rozhodol, bratislavské letisko chce dať do prenájmu

Minister dopravy predložil koaličným partnerom návrh na 30-ročnú koncesiu Letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave.

Toshiba rozpredala lukratívnu výrobu pamäťových čipov, potrebuje hotovosť

Toshiba zápasí s obrovskými stratami pre náklady spojené s bankrotom problematickej americkej jadrovej divízie Westinghouse Electric.

Obchvat Bratislavy mešká. Érsek sa chce stretnúť s investorom

Približne 60 kilometrov ciest v okolí hlavného mesta stavia súkromník.

Humanitárne dary majú byť oslobodené od DPH

K zmenám má dôjsť aj pri daroch, ktoré budú vyvezené do tretích štátov prostredníctvom Ministerstva vnútra SR ako súčasť humanitárnej a dobročinnej činnosti.