Spustili druhý balík na PPP diaľnice

Ministerstvo dopravy začalo hľadať záujemcu, ktorý postaví zo súkromných peňazí rýchlostnú cestu medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami za viac ako 16 miliárd korún.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Záujemcovia o získanie koncesie na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu rýchlostnej cesty R1 na trase Nitra – Tekovské Nemce a severného obchvatu Banskej Bystrice musia predložiť doklady pre účasť v tendri do 8. februára 2008. Ministerstvo dopravy vyzve do rozhodujúcej fázy súťaže najviac šty­roch uchádzačov. Vyplýva to z oznámenia o kvalifikačných podmienkach koncesie na stavebné práce, uverejneného v piatok vo Vestníku verejného obstarávania.

Ide o druhý z troch plánovaných balíkov projektov PPP. Odhadované stavebné náklady na R1 Nitra – Tekovské Nemce dosahujú 16,666 miliardy bez DPH. Tender sa týka troch pripravovaných úsekov Nitra – Selenec, Selenec – Beladice a Beladice – Tekovské Nemce v dĺžke vyše 47 kilometrov, ako aj severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke 5,7 kilometra.

„Dĺžka koncesnej lehoty bude najviac 30 rokov,“ oznámilo ministerstvo. Vypracovanie projektovej dokumentácie a tiež výstavba mostov a iných stavebných objektov na uvede­ných úsekoch R1 budú bližšie špecifikované v koncesnej dokumentácii. V nej bude uvedený aj spôsob výberu koncesio­nára.

Medzi kritériami na výber záujemcov prevládajú pri celkovom bodovom hodnotení referencie s podielom 70 percent. Na skúsenosti s projektovým financovaním pripadá 10 percnet, výnosy z bežnej činnosti a vlastné imanie majú pri ohodnotení 7-percentnú váhu a peňažné toky z finančnej činnosti 6-percentnú.

Ministerstvo pridelí záujemcovi body podľa štyroch skupín referencií – za skúsenosti s výstavbou rýchlostných ciest najviac 45 bodov, s prevádzkovaním a údržbou najviac 20 bodov, s projektmi PPP na základe inej zmluvy ako DBFO (projektovanie, výstavba, financovanie, prevádzka) najviac 10 bodov, s projektmi PPP na základe DBFO zmluvy najviac 25 bodov.

Záujemca musí predložiť referencie preukazujúce, že sa v rokoch 1999 až 2007 podieľal alebo podieľa na realizácii PPP projektov v cestnej dopravnej infraštruktúre s najmenej 30-percentným podielom v projektových spoločnostiach realizujúcich tieto projekty. Celkové stavebné náklady každého PPP projektu musia byť najmenej 50 miliónov eur. Hodnota zabezpečeného projektového financovania musí byť minimálne 140 miliónov eur. Záujemca musí v posledných troch rokoch dosiahnuť každý rok obrat najmenej 500 miliónov eur. Vlastné imanie ku koncu posledného účtovného obdobia má byť minimálne 350 miliónov eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  2. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Stretnutie po rokoch alebo predaj z papiera
  2. Trend zánovných luxusov dorazil i na Slovensko
  3. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  4. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  5. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  6. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  7. Hitparáda štiav
  8. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  10. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 481
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 7 274
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 349
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 620
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 597
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 354
  7. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 3 550
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 2 525
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 1 931
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 1 816

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zomrel bývalý šéf BMG Invest Vladimír Fruni

Vladimírovi Frunimu operovali vo Veľkej Británii žlčník, zomrel doma po návrate z nemocnice.

EKONOMIKA

Môžu vám zvýšiť cenu uprostred viazanosti, ako to urobilo UPC?

Aj keď človek podpíše viazanosť, nemá istotu, že ju aj dokončí.

KOMENTÁRE

Náhorný Karabach chce byť veľmocou. Vďaka jeseterom

Zásah z frontovej línie prežili len statočné ryby.

DOMOV

Sťal dve hlavy chobotnice, ale na silných mužov Smeru si netrúfol

Mantinely vidno pri riaditeľoch nemocníc.

Neprehliadnite tiež

Máte šancu na vyšší plat? Boj o ľudí naberá grády, mzdy rástli najviac za posledné roky

Spoločnosti si uvedomili, že ak nechcú, aby im ich zamestnancov ukradla iná firma, musia ich vyššie oceniť.

Podnikatelia sú rozčarovaní z Fica. Zvýšil im ceny elektriny

Cena pre veľké podniky mala podľa pôvodného rozhodnutia klesnúť takmer o 16,5 percenta.

Trnavská automobilka zvýši platy, dohodla sa s odborármi

Základné mzdy zamestnancov v automobilke PSA Groupe Slovakia porastú v priemere o 6,3 percenta.

Štátny rozpočet dosiahol ku koncu februára schodok 407,7 miliónov eur

Daňové príjmy medziročne vzrástli o 232,9 milióna eur, teda o 16,3 percenta.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop