Spomedzi mliečnych výrobkov vzrástla priemerná cena najmä pri čerstvých syroch (14 %).
Mlieko od značkových výrobcov zdraželo až o 13 %. Na trhu olejov a tukov zaznamenalo najväčší nárast v priemernej cene maslo (14 %) a margarín (19 %). Vyplýva to z kontinuálneho panelového prieskumu spoločnosti GfK Slovakia.
K zdražovaniu na trhu mliečnych výrobkov a tukov dochádzalo od začiatku tohto roka, ale najmarkantnejší prírastok v priemernej cene sa udial v mesiacoch august a september. Priemerná cena vzrástla najmä v kategóriách čerstvých syrov (14 %), tvrdých syrov (10 %), kyslomliečnych nápojov a mlieka (9 %). V porovnaných obdobiach august - september 2007 verzus august - september 2006 ceny vzrástli u privátnych značiek v obchodných reťazcoch a ešte viac pri značkových výrobkoch. Zo značkových výrobkov najviac zdraželo mlieko (13 %). Spotrebitelia tak začali nakupovať menej a celkové nakúpené množstvo mliečnych výrobkov kleslo o 8 %. Vo výdavkoch zostal trh stabilný.