Robot hral na husliach, Toyota otvára nový odbor svojho podnikania

Tokio 8. decembra (TASR) - V porovnaní s virtuózom síce hral vo štvrtok nový robot japonskej automobilky Toyota na husliach trochu strnulo - a podľa očakávania ...

Tokio 8. decembra (TASR) - V porovnaní s virtuózom síce hral vo štvrtok nový robot japonskej automobilky Toyota na husliach trochu strnulo - a podľa očakávania aj akosi roboticky - avšak vystúpenie zvládol vcelku dobre.

Len 152 centimetrov vysoký biely automat popritláčal svojimi mechanickými prstami všetky struny správne a zároveň dokázal bez chyby koordinovať pohyby druhej ruky, v ktorej držal slák. Robot-huslista je najnovším dielom spoločnosti Toyota Motor Corp. Doteraz už predviedla roboty, ktoré dokážu vykonávať funkciu sprievodcu, čí majú natoľko šikovné prsty, že zahrajú na trúbke.

Prezident firmy Kacuaki Watanabe vyhlásil, že sa robotika v nadchádzajúcich rokoch stane významným predmetom činnosti Toyoty. Spoločnosť začne od budúceho roka skúšať automaty v nemocniciach, vo svojich objektoch a na ďalších miestach. Vedenie koncernu dúfa, že už do roku 2010 sa budú roboty bežne využívať v každodennom živote.

Watanabe a ďalší členovia vedenia firmy hovorili o tom, že záujem Toyoty o robotiku je prirodzeným pokračovaním využívania výrobných automatov pri produkcii automobilov, ako aj vývoja technológie umelej inteligencie používanú vo vozidlách, ako sú senzory a aktívne systémy bezpečnosti.

Watanabe prezentoval víziu prístroja podobného invalidnému vozíku. Toto zariadenie bude voziť ľudí, starých a chorých, podobne ako autá. Toyota ho predviedla ako robot pre mobilitu. Dokáže zdolávať svahy a prekonávať nerovnosti na trase bez toho, aby to malo nejaký vplyv na osobu, ktorú vezie, keďže sedadlo bolo uspôsobené tak, aby kompenzovalo všetky otrasy.

Japonská vláda najnovšie nalieha na výskumné ústavy a na domáce firmy, aby urobili z robotiky pilier národného hospodárstva.

Toyota vstúpila do robotiky v porovnaní so svojím domácim rivalom automobilkou Honda Motor Co. relatívne neskoro. Rovnako ju predbehli aj ďalšie japonské koncerny Hitachi, Fujitsu a NEC Corp. Honda je aktívna v oblasti vývoja robotov od roku 1986. Robotiku považuje za kľúčovú pre zabezpečenie mobility v budúcnosti. Najnovšiu technológiu predvedie na svojom humaniodovi Asimovi na budúci týždeň. Asimo (Advanced Step in Innovative Mobility pokročilý stupeň v inovatívnej mobilite) sa považuje za jedného z najvyspelejších humanoidov na svete. Často ho vídať na akciách Hondy, vie rozprávať, pohybovať sa, mávať hornými končatinami, vyhýbať sa prekážkam, či viesť jednoduchú konverzáciu.

V úsilí tromfnúť konkurenčnú Hondu Toyota agresívne posilňuje svoj robotický tím. V auguste oznámila spojenie so spoločnosťou Sony Corp. Cieľom kooperácie je vyvinúť inovatívne jednosedadlové vozidlo. Toyota spolupracuje aj s univerzitami a firmami s cieľom urýchliť vývoj robotiky. Zatiaľ odmieta spoluprácu s Hondou. Podľa viceprezidenta Toyoty Takešiho Učijamadu technológia, ktorú firma vyvinula v priemyselnej výrobe a automobilovom priemysle, posilní jej roboty.

Analytik pre automobilový priemysel Kodži Endo konštatoval, že zatiaľ nie je jasné, či roboty Toyoty skutočne prinesú ovocie pre reálne podnikanie automobilky. Ocenil však snahu autovýrobcu presadiť sa v novom podnikateľskom sektore. Poznamenal, že toto úsilie určite povedie k inováciám, ktoré budú z dlhodobého hľadiska plusom pre automobilovú výrobu.

Okrem vývoja robotov rozvíja Toyota aj výskum v oblasti biopalív. Honda rovnako expanduje za hranicami automobilovej výroby. Investuje do leteckého priemyslu a už viac rokov je známa výrobou motocyklov.

Informovala o tom agentúra AP.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 030
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 823
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 937
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 641
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 133
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 099
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 963
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 600
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 148
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 675

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

EKONOMIKA

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách EÚ telefonujeme za rovnaké ceny ako doma.

AUTO

Doprava v Chorvátsku kolabuje, cestu blokujú kolóny a nehody

Skolabovala aj doprava na obchvate Záhrebu.

Neprehliadnite tiež

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.

Deutsche Bank by sa mala po viacmiliardových stratách znovu vrátiť k zisku

Pre banky zostávajú veľkým problémom nízke úrokové sadzby.

Wizz Air: Väčší kufor grátis nebude skôr, lebo treba vyškoliť personál (rozhovor)

Za väčšiu príručnú batožinu si zákazníci leteckej spoločnosti Wizz Air už nebudú musieť platiť, novinku zavedú aerolínie až od konca októbra.