Letecká linka Praha – Sliač – Poprad sa ruší

BANSKÁ BYSTRICA 7. decembra (SITA) - Prevádzka leteckého spojenia Praha - Sliač - Poprad a späť, ktorú zabezpečovali České aerolínie v spolupráci so spoločnosťou Hron Air, sa po trištvrte roku končí.

BANSKÁ BYSTRICA 7. decembra (SITA) - Prevádzka leteckého spojenia Praha - Sliač - Poprad a späť, ktorú zabezpečovali České aerolínie (ČSA) v spolupráci so spoločnosťou Hron Air, sa po trištvrte roku končí. Od 1. decembra už funguje iba spojenie Praha -Sliač a posledný let bude 7. januára 2008. Informoval o tom na dnešnej tlačovej besede Vladimír Soták, generálny riaditeľ Železiarní Podbrezová, ktoré sú spoločníkom v Hron Air, s. r. o.

Linka Praha – Sliač – Poprad fungovala od 25. marca tohto roka. Cestujúcich na nej vozilo 46-miestne lietadlo ATR 42 patriace ČSA. Ako uviedol Soták, obsadenosť lietadla v smere z Prahy bola priemerne takmer 48 percent, v smere do Prahy vyše 44 percent. Od začiatku jej prevádzky do 1. decembra ju využilo 9 077 platiacich cestujúcich. Vyše 80 percent cestujúcich prestupovalo v Prahe na ďalšie letecké spoje do Európy alebo z nich naspäť. Dve tretiny cestujúcich linku využívali len medzi Prahou a Sliačom. Keďže lietadlo nebolo dostatočne zaplnené, linka do konca októbra vytvorila stratu 22 miliónov korún, ktorú hradili podľa veľkosti svojich obchodných podielov spoločníci v Hron Air. V ňom majú Železiarne Podbrezová 34 percent, firma vlastniaca Aquacity Poprad 27 percent, Prešovský samosprávny kraj a mesto Poprad po 18 percent a mesto Vysoké Tatry tri percentá. Prešovská krajská samospráva však už podľa Sotáka odmietla dotovať linku, ak do Hron Air

nevstúpi Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK), ktorý to pôvodne avizoval. Hron Air potom v novembri neobnovil zmluvu s ČSA, stratu z novembrovej prevádzky uhrádzali len Železiarne Podbrezová. Od prvého decembra prevádzkuje linku ČSA samostatne. O zániku Hron Air by malo rozhodnúť jeho valné zhromaždenie 11. decembra.

„Hlavný problém je, že sa lietadlo nedarí zaplniť, lebo ľudia ešte nie sú zvyknutí na túto linku. Možno ešte jeden-dva roky by ju bolo treba dotovať, potom by na seba zarábala a časom by možno bolo treba aj väčšie lietadlo,“ povedal Soták. Podľa neho mali mestá Banská Bystrica a Zvolen a hlavne BBSK linku podporiť, pretože je dôležitá pri získavaní zahraničných investorov do regiónu a aj pre rozvoj cestovného ruchu. Za BBSK to jeho predseda Milan Murgaš ešte v januári potvrdil s tým, že BBSK by mal mať v Hron Air 18 percent. Do vzniku spoločnosti Hron Air ani potom však župným poslancom vstup BBSK do nej na schválenie nepredložil. „Pre mňa je to nepochopiteľné. Bez leteckého spojenia nemôže tento kraj čakať, že sem prídu zahraniční investori,“ povedal Soták.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 684
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 5 862
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 244
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 4 932
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 103
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 074
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 942
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 939
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 702
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 299

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žitňanská chce, aby polícia vysvetľovala, prečo nekoná. Poslanci váhajú

Ak vyšetrovatelia či prokuratúra podrobnosti nepovedia, musia to zdôvodniť. Mimovládne organizácie možnosť odmietnutia znepokojila.

KOMENTÁRE

Zlomí sa charakter Mosta aj pri infozákone?

Žitňanská môže mať s presadením návrhu pri partii, ktorá desať rokov klondajkuje štát, problém.

DOMOV

Má tu veľkú základňu, hovoria o Uhríkovi v Nitre

Súperi kandidatúru extrémistu zľahčujú.

DOMOV

Slovensku hrozí, že príde o desiatky miliónov eur

Peniaze z Únie Slovensko zrejme nestihne odčerpať do konca roka.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním. Chýbajú jej kuriéri.

Jaguar sa už začína podobať na fabriku. Takto vyzerá stavba v Nitre

S výrobou sa plánuje začať na budúci rok, zo začiatku zamestná továreň 1300 ľudí.

Mercedes-Benz investuje miliardu dolárov do výroby elektrických áut v USA

Automobilka oznámila, že tým vytvorí 600 pracovných miest.

Air Berlin už pozná možných kupcov. Veritelia vybrali Lufthansu a EasyJet

Lufthansa a EasyJet sa odmietli k správe vyjadriť.