Ministerstvo: Denník SME v článku o bratislavskom letisku zavádza

Ministerstvo dopravy prostredníctvom platenej správy, ktorú zverejnila štátna tlačová agentúra TASR vyjadrilo svoje odmietavé stanovisko voči informáciám denníka na margo bratislavkého letiska uverejnené 7.12.2007.

Ministerstvo dopravy prostredníctvom platenej správy, ktorú zverejnila štátna tlačová agentúra TASR vyjadrilo svoje odmietavé stanovisko voči článku denníka na margo bratislavkého letiska, ktorý bol uverejnený dňa 7.12.2007.

Ide o článok Štát plánuje stavať draho. Platenú správu ministerstva zverejňujeme v pôvodnom znení.

Bratislava 7. decembra (TASR/OTS) - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR jednoznačne odmieta nepravdivé a zavádzajúce informácie denníka Sme na margo rozvoja bratislavského letiska, uverejnené dňa 7. 12. 2007.

MDPT SR opätovne zdôrazňuje, že denník SME sa vyjadruje k niečomu, čo zatiaľ nebolo prerokované.

Redaktor porovnáva neporovnateľné dva rôzne koncepty rozvoja letiska z hľadiska času aj rozsahu. Opiera sa pritom o názory a údaje subjektov, ktoré nemôžu byť nezainteresované, keďže chceli participovať na rozvoji letiska.

MDPT SR považuje minimálne za neetické, ak na titulnej strane redaktor tvrdí: "... Ministerstvo možnosť vysvetliť tieto rozdiely nevyužilo..." a na siedmej strane, kde článok pokračuje, sa "zázračne" objaví stanovisko rezortu, ktoré je však tendenčne upravené, aby vyhovovalo vopred nalinkovanej schéme.

Pre objektívnosť zverejňujeme v pôvodnom znení otázky redaktora aj stanovisko, ktoré MDPT SR poskytlo denníku SME ešte pred vydaním spomínaného článku:

OTÁZKY DENNÍKA SME:

1. Ako hodnotíte skutočnosť, že všetky konzorciá, ktoré sa zúčastnili privatizácie bratislavského letiska, ponúkajú tie isté investičné aktivity (nový terminál, rekonštrukcia starého, parkoviska atď.) za polovičnú cenu, ako ich teraz navrhuje ministerstvo dopravy?

2. Nemyslíte si, že ide o mrhanie peniazmi daňových poplatníkov, keďže štát chce to isté ako súkromní investori postaviť za dvojnásobnú cenu?

3. Kto a akým spôsobom vyčíslil na ministerstve dopravy odhadované investície do rozvoja bratislavského letiska na úrovni 9,5 miliardy?

4. Premiér Fico pri otváraní rakúskej diaľnice A6 povedal, že bude verí, že sa naplnia aj predstavy vlády o prepojení bratislavského a viedenského letiska. Rokujete s viedenským letiskom o ich vstupe do letiska Bratislava?

5. Minister Vážny informoval, že rokuje s viacerými záujemcami o možnom spoločnom podniku. Bude vypísaná medzinárodná súťaž na vstup zahraničného investora, alebo si ministerstvo vyberie formou rokovaní niektorého záujemcu?

REAKCIA MDPT SR:

V prvom rade treba zdôrazniť, že rozoberáte materiál, ktorý mal byť zaradený na rokovanie vlády SR, ale prerokovaný nebol.

Pokiaľ ide o Vami spomínanú sumu na nový terminál, ide o miešanie viacerých skutočností:

a) Podľa zatiaľ neprerokovaného návrhu by nový terminál na Letisku M. R. Štefánika Bratislava mal byť v 1. etape vybudovaný za 2,8 miliardy Sk. Tento terminál by mal zvýšiť kapacitu z 2,2 na 4,5 milióna cestujúcich ročne.

b) Ďalšie investície by mali byť využité do roku 2014 na zvýšenie kapacity na 6,8 až 8 miliónov cestujúcich ročne s pridanou hodnotou parkovacieho domu, estakády ap.

Infraštruktúrne prepojenie letísk Bratislava a Viedeň má svoj význam bez ohľadu na to, či letiská budú užšie spolupracovať. Ostatné otázky sú špekulatívneho charakteru.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  2. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  7. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  8. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  9. Modern luxury next to the Blue Church
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 6 780
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 867
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 258
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 610
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 298
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 170
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 035
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 330
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 289
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 200

Téma: 25 rokov denníka SME


Článok je zaradený aj do ďalších tém Letisko M. R. Štefánika v Bratislave

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

EKONOMIKA

Hranica s Ukrajinou sa môže otvoriť, clo zrušiť a roaming tiež

V najbližších rokoch by sa Ukrajina či Moldavsko mohli dostať do Schengenu.

KOŠICE KORZÁR

Spoluhráči mu neverili. Rusnák v USA pri oslave napodobnil McGregora

Futbalista má za sebou prelomový rok.

Neprehliadnite tiež

Prečo u nás jazdia vlaky s menom Horalky a koľko to stojí

Firmy si môžu zaplatiť nielen názvy vlakov, ale aj autobusových zastávok.

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

Írsko od Apple vyberie nezaplatenú daň, ako nariadil Brusel

Európska komisia nariadila Apple, aby doplatil daň vo výške 13 miliárd eur.

Ikea opäť sťahuje z trhu komody, ktoré usmrtili osem detí

Od roku 2015 Ikea reklamovala, refundovala alebo pomohla upevniť k stene viac ako jeden milión komôd.