Nokia zvýšila svoje ziskové očakávania

Amsterdam 4. decembra (TASR) - Nokia zvýšila svoje ziskové očakávania pre najbližšie roky a počíta s výrazným rastom celej brandže.

Prevádzková zisková marža by mala vzrásť na 16 % až 17 % v priebehu jedného až dvoch rokov. Spoločnosť v novembri 2006 prognózovala, že sa prevádzková marža dostane v priebehu jedného až dvoch rokov na úroveň 15 %. Najväčší svetový výrobca mobilov tiež počíta s poklesom globálnej priemernej predajnej ceny mobilov.

Generálny riaditeľ Olli-Pekka Kallasvuo tiež predpokladá ďalší rast trhového podielu v tomto roku, keďže Nokia rozšírila ponuku telefónov od modelov v cene pod 50 USD, v prepočte 1 133 SKK, po telefóny so satelitnou navigáciou, hudobným prehrávačom a emailom.

Nokia zjednotila svoje internetové služby, vrátane predaja hudby, sťahovania máp a hier, pod značkou Ovi, čo po fínsky znamená dvere. Týmto spôsobom chce zvýšiť svoje tržby z aktivít mimo predaja mobilov a telekomunikačného vybavenia.

Fínsky koncern očakáva najvyšší rast - vyše 15 % - v budúcom roku v ázijsko-pacifickom regióne, Číne, na Prednom východe a v Afrike. Najnižší rast - pod 10 % - prognózuje v Severnej Amerike, Európe a Latinskej Amerike.

Podiel Nokie na svetovom trhu mobilných telefónov dosiahol v októbri 39 % oproti 36 % v 3. kvartáli 2006. Koncern chce svoj podiel ďalej zvyšovať, ale neuviedol žiadne detaily.

Informovala o tom agentúra AP a Bloomberg.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  6. Cíťte sa v priestore príjemne
  7. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  10. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 421
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 512
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 491
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 220
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 803
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 592
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 901
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 852
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 946
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 743

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Máme plán B, chváli sa Erdogan. Európu už nepotrebuje

Turecko potrebuje Európu viac ako Európa Turecko.

KOMENTÁRE

S Tureckom sa dá iba bartrovať, nie kádrovať

Únia by nemala teraz zmeniť zvyk a povedať Ankare, že ju nikdy neľúbila.

KULTÚRA

Orhan Pamuk: Nie sme radi otrokmi autoritatívnych režimov

Exkluzívny rozhovor s nositeľom Nobelovej ceny.

Neprehliadnite tiež

Vo Volkswagene začínajú opäť vyjednávať, teraz u špeditérov

Moderné odbory idú vyjednávať vyššie platy aj pre pracovníkov administratívy a špeditérov.

Šéf Applu vraj sľúbil Trumpovi, že postaví v USA tri veľké továrne

Výstavba troch výrobných závodov by bola pre Apple nevídaným rozhodnutím. Firma teraz vlastní len jednu továreň.

Lacnejšie dovolenky a letenky. Česi si užívajú silnú korunu

Lacnejšie sú pre Čechov predovšetkým zájazdy od zahraničných cestovných kancelárií.

Kečup z českého Lidla obsahoval o polovicu menej paradajok, než mal

S privátnou značkou kečupu mal minulý týždeň problém aj Kaufland.