Iba Audi, dcérska značka Volkswagenu, zaznamenala pokles. Naopak, predaj najväčšieho svetového výrobcu General Motors (GM) sa na domácom trhu prepadol.
Nemeckou jednotkou v USA zostáva BMW. Koncern v novembri predal 26 985 áut značiek BMW a Mini, čo je o 4,2 % viac ako v rovnakom období vlani. Odbyt Mercedes-Benz vzrástol o 3,4 % na 22 819 vozidiel. Volkswagen predal v novembri 17 689 automobilov značky VW, čo predstavuje 3,6-% medziročný nárast. Len predaj Audi sa znížil o 1,1 % na 9 104 áut. Porsche sa podarilo vďaka novému modelu Cayenne zvýšiť odbyt o 2 % na 2 662 vozidiel.
GM po troch mesiacoch prírastku tentoraz zaznamenal 11,4-% medziročný pokles predaja na 263 654 kusov. Naopak, Ford prerušil svoju negatívnu sériu a jeho odbyt vzrástol o 0,4 % na 182 951 vozidiel. Toyota zvýšila predaj o 0,3 % na 197 189 áut.
Experti predpokladajú, že celkový odbyt na trhu v USA v novembri klesol. V celom roku 2007 dokonca počítajú s predajom na úrovni okolo 16 miliónov vozidiel, čo by bolo najmenej za takmer 10 rokov. Ochladzovanie automobilového trhu v USA by malo pokračovať aj v budúcom roku.
Informovala o tom agentúra DPA.