SOUL 3. decembra (SITA, Reuters) - Predaj najväčšej juhokórejskej automobilky Hyundai v novembri poklesol o 1,2 % na 238 470 áut. Celkový predaj automobilov na juhokórejskom trhu pritom v sledovanom mesiaci vzrástol o 3,1 % na 489 295 kusov. Pokles predaja najväčšej juhokórejskej automobilky sa pripisuje slabému predaju na zahraničných trhoch, najmä v USA, ktoré sú jej najväčším trhom. Výraznejšie oživenie predaja na americkom trhu v krátkodobom horizonte automobilka ani neočakáva, odvolávajúc sa na úverovú krízu. Podobný vývoj predpokladá aj v Číne, ktorá je druhým najväčším trhom Hyundai.
Celkový predaj spoločnosti Hyundai v zahraničí poklesol v novembri medziročne o 2 %, pričom predaj zahraničných prevádzok Hyundai sa znížil až o 6,3 %. Spoločnosť vlastní závody v USA, Číne, Indii a Turecku, pričom v súčasnosti stavia závod v Českej republike. Zahraničné prevádzky sú pritom pre Hyundai kľúčové, keďže znižujú dopad posilňovania juhokórejskej meny a pravidelných sporov s domácimi odporovými organizáciami.
Celkový export automobilov z Južnej Kórey, ktorý predstavuje približne 10 % celkového vývozu krajiny, vzrástol podľa prvých odhadov ministerstva obchodu v novembri medziročne o 3,5 %. Predaj druhej najväčšej juhokórejskej automobilky Kia Motor sa v novembri zvýšil o 4 % na 137 813 vozidiel, pričom jej zahraničný predaj vzrástol o 5,7 %. Kia Motors vlastní závod aj na Slovensku.