SME
Utorok, 18. január, 2022 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Reklamný spot od O2 porušil etický kódex

BRATISLAVA 29. novembra (SITA) - Televízny a rozhlasový spot "Do všetkých sietí za 1 Sk s DPH" spoločnosti Telefónica O2 Slovakia je podľa Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu v rozpore s Etickým kódexom.

BRATISLAVA 29. novembra (SITA) - Televízny a rozhlasový spot "Do všetkých sietí za 1 Sk s DPH" spoločnosti Telefónica O2 Slovakia, s.r.o., je podľa Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu(AK RPR) v rozpore s Etickým kódexom.

AK RPR na svojom deviatom zasadnutí, ktoré sa konalo v stredu posúdilo sťažnosť spoločnosti Orange Slovensko, a.s. na predmetnú televíznu a rozhlasovú reklamu ako opodstatnenú, pričom však printová inzercia a reklamné letáky predmetnej reklamnej kampane nie sú v rozpore s Etickým kódexom. Ako rada informovala, v rozhlasovom spote nie je uvedené, že volania za 1 korunu sú časovo obmedzené na rôzne obdobia v mesiacoch v závislosti od toho, aký paušál si zákazník aktivuje a že sú obmedzené na limit maximálne tisíc prevolaných minút mesačne.

Skryť Vypnúť reklamu

V televíznom spote je informácia o ponuke uvedená malými písmenami a v tak krátkom čase, že pre bežného spotrebiteľa je problematické ju vnímať, čo aj pri zohľadnení použitého média nie je v súlade s Etickým kódexom. Veta "odteraz nebudete obmedzovaní časom ani priestorom" je zavádzajúca, nakoľko obmedzenie na využitie takýchto volaní za 1 Sk objektívne existuje.

Podľa internetovej stránky denníka SME požiadala Spoločnosť Orange Slovensko Okresný súd Bratislava, aby predbežným opatrením zastavil reklamu spoločnosti Telefónica O2 Slovakia na volania za korunu. Súd však koncom októbra návrh spoločnosti Orange na vydanie predbežného opatrenia, ktorým sa mobilný operátor snažil zastaviť reklamu svojho konkurenta Telefónica O2 na volania za korunu, zamietol. Podľa SME súd zamietnutie zdôvodnil tým, že škoda, ktorá by O2 vznikla, by bola neprimeraná k ochrane, ktorú žiadal Orange.

Skryť Vypnúť reklamu

"Súd síce neuznal našu žiadosť o predbežné opatrenie za opodstatnenú, prax nám však dala za pravdu, že reklama je zrejme klamlivá, na čo prišli aj zákazníci. Na rozdiel od toho, čo tvrdí reklama, hovory za korunu sú obmedzené v čase aj v priestore," reagoval hovorca Orangeu Peter Tóth na rozhodnutie súdu pre denník SME. Ako pre SME uviedol hovorca Telefónica O2 Slovakia René Parák, Súd rozhodol, že reklama O2 je férová. "O zákazníka treba bojovať dobrou ponukou, nie naťahovačkami na súde," informoval Parák. Súd však podľa SME zamietnutím predbežného opatrenia nepovedal, že reklama Telefónica O2 nemôže byť klamlivá.

AK RPR sa tiež zaoberala sťažnosťou fyzickej osoby na vianočnú reklamnú kampaň spoločnosti T-Mobile Slovensko, a.s. "Zabudnite na hodiny." Sťažovateľ tvrdil, že podľa informácií na internetovej stránke operátora je podmienkou pre získanie tohto benefitu aktivovanie niektorého z mesačných programov, na ktorý sa táto akcia vzťahuje. Samotný benefit "k paušálu 24 tis. minút zadarmo" nie je možné podľa sťažovateľa získať bez toho, aby si zákazník nemusel platiť paušál, teda nemožno ho získať "bezplatne." Spomínaných 24 tis. minút je totiž v skutočnosti vždy spoplatnených mesačným paušálom za príslušný mesačný účastnícky program. AK RPR po posúdení podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť nie je opodstatnená a predmetná akciová ponuka nie je v rozpore s Etickým kódexom.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa rady je akciová ponuka komunikovaná zrozumiteľne, v rámci komunikačných kanálov sú zákazníci upozornení na možnosť získania detailnejších informácií jednak na bezplatnej telefonickej linke ako aj na internetovej stránke spoločnosti a v rámci ďalších materiálov, kde sú dostupné všetky podstatné informácie o podstate vianočnej ponuky, avšak v detailnejšej podobe. Reklamná informácia spočívajúca v tvrdení, že zákazník môže dva roky používať benefit volaní do všetkých sietí zadarmo bez ohľadu na konkrétne zvolený počet minút je pravdivá, keďže za minúty získané nad rámec svojho mesačného paušálu zákazník skutočne neplatí žiaden poplatok," informovala AK RPR.

Na svojom deviatom zasadnutí sa AK RPR zaoberala celkovo ôsmimi podnetmi na klamlivú, respektíve zavádzajúcu reklamu, pričom rada len pri reklame Telefónica O2 Slovakia dospela k záveru, že sťažnosť je čiastočne opodstatnená. Fyzické osoby sa sťažovali aj na rádiový spot "Skylink" od zadávateľa TBDS, a.s. a reklamnú kampaň "Paradontax" zadávateľa GlaxoSmithKline Slovakia, s.r.o., ktorej forma zobrazenia je podľa sťažovateľov šokujúca a navodzuje pocit strachu. AK RPR tiež posudzovala sťažnosť na rozhlasový spot "GS Condro Forte," spoločnosti Green-Swan Pharmaceuticals SR, s.r.o.

Skryť Vypnúť reklamu

Fyzická osoba sa tiež obrátila na AK RPR aj so sťažnosťou na reklamnú kampaň "Rozvíjej se poupátko" spoločnosti Avon Cosmetics, spol. s r.o. Podľa sťažovateľa je neetické, aby sa v rámci programu, ktorí sledujú deti a mladiství objavovala reklama so sexuálnou narážkou. Rada dospela k názoru, že koncepcia spotu komunikuje dve značky - kozmetickú spoločnosť a hudobný televízny formát a neobsahuje sexuálnu narážku, ktorá by neeticky pôsobila na skupinu detí a mládeže. Ani bilboard "Zišla som z cesty, ale Kooperatíva to zaplatí" poisťovne Kooperatíva nie je v rozpore s Etickým kódexom. Rada dospela k záveru, že na bilboarde nie je nič, čo by mohlo hrubým spôsobom urážať náboženské cítenie spotrebiteľov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty
  2. Mecom ide na zelenú
  3. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  4. Marrákeš je červená perla Maroka
  5. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  6. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  7. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  8. Očarujúca Srí Lanka: Malý ostrov plný prekvapení
  9. Ochutnajte všetky slovenské chute a farby. Tu ich majú najviac
  10. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny
  1. 53 predajní, kde získate zľavy aj peniaze na ďalší nákup
  2. Mecom ide na zelenú
  3. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  4. Marrákeš je červená perla Maroka
  5. Mám za sebou jeden z najťažších rokov svojho života
  6. Viac ako 30 000 € z Vianočnej lotérie BILLA poputuje na pomoc
  7. Projekt nórskych grantov „Decent work – dôstojná práca“
  8. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  9. PODCAST: Nárok pacienta na invalidný dôchodok a ŤZP
  10. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  1. Marrákeš je červená perla Maroka 4 380
  2. Predplatné SME.sk len za 29 eur 3 737
  3. Chyby, ktoré robíte pri platbe kartou a ani ste o nich nevedeli 3 435
  4. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 3 390
  5. Cukrovkári a covid-19 2 528
  6. Mám za sebou jeden z najťažších rokov svojho života 2 512
  7. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 1 963
  8. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu 1 491
  9. Očarujúca Srí Lanka: Malý ostrov plný prekvapení 1 204
  10. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 1 111
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Riaditeľ štátneho podniku Lesy SR Tibor Köszeghy a minister pôdohospodárstva Samuel Vlčan.

Ľudia, ktorí mali pochybiť, naďalej pracujú na vedúcich pozíciách.


a 1 ďalší 16 h
Tréner slovenskej hokejovej reprezentácie Craig Ramsay (vľavo) a generálny manažér reprezentácie Miroslav Šatan.

Koho vybrali Craig Ramsay a Miroslav Šatan na ZOH 2022?


Sportnet 53m
Peter Schutz.

Keď Rusko stupňuje hybridné hrozby, Žilinka podpisuje spoluprácu v kyberbezpečnosti.


17 h

Neprehliadnite tiež

Práce na plynovode Nord Stream 2 v Baltskom mori.

Schvaľovací proces je zatiaľ pozastavený.


SITA 2 h
Ilustračné foto

Medziročne to predstavuje pokles o vyše 20 percent.


SITA 3 h
Spoluzakladateľ spoločnosti Sphere Tomáš Halgaš

Tomáš Halgaš hovorí o riešeniach problémov sociálnych sietí.


3 h
Minister práce Milan Krajniak.

Závisieť to však bude od možností štátneho rozpočtu.


SITA 4 h

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  2. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  3. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  4. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  5. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  6. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  7. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  8. Martin Ondráš: Stratili sme potravinovú sebestačnosť. Stratíme aj bezpečnosť potravín?
  1. INEKO: Nové školské rebríčky s viacerými posunmi – na prvých miestach bratislavské GJH, SPŠ elektrotechnická v Prešove a po novom aj ZŠ Staničná, Košice 13 777
  2. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 11 553
  3. Ondrej Prostredník: Pán biskup Haľko, ospravedlňte sa prosím. 5 654
  4. Martin Borguľa: Obranná zmluva s USA? Za mňa – NIE! 3 941
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 20. Veci sa balia, náhrady hľadajú a srdce ticho puká 3 892
  6. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 3 151
  7. Inštitút strategických politík: Rokovania s Ruskom môžu rozhodnúť nielen o osude Ukrajiny ale aj celej východnej Európy 2 733
  8. Martin Pilnik: Takto vyzerá budúcnosť v predpisovaní liekov 2 579
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  2. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  3. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  4. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  5. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  6. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  7. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
  8. Pavol Koprda: Šach-mat pre Pfizer? Hoaxer Blaha čítal iba nadpis, štúdiu financoval Pfizer
Skryť Zatvoriť reklamu