Symbolom infokampane o zavedení eura bude peňaženka

BRATISLAVA 27. novembra (SITA) - Symbolom informačnej kampane o zavedení eura na Slovensku bude peňaženka a slogan "Euro do každej peňaženky".

(Zdroj: Ilustračné - Archív)

BRATISLAVA 27. novembra (SITA) - Symbolom informačnej kampane o zavedení eura na Slovensku bude peňaženka a slogan "Euro do každej peňaženky". Informovali o tom splnomocnenec vlády pre zavedenie eura Igor Barát a zástupcovia reklamnej agentúry Creo Young & Rubicam na utorňajšej tlačovej konferencii, počas ktorej predstavili víťazný kreatívny koncept celej informačnej kampane.

"Pri príprave navrhovaného konceptu sme brali do úvahy odporúčania, aby mala kampaň informačný a vzdelávací charakter. Všeobecným prostriedkom vhodným na oslovenie čo najširšej verejnosti je spoločný prvok - niečo, čo pozná a používa každý," uviedol koncept Michal Ruttkay, generálny riaditeľ Creo Young & Rubicam. Cieľom informačnej kampane je zabezpečiť pre občanov dostatok informácií, ktoré súvisia so zavádzaním spoločnej meny na Slovensku. Ako ďalej informoval výkonný riaditeľ spomínanej reklamnej agentúry Peter Holík, na symbolickej peňaženke postupne odprezentujú situácie, v ktorých sa v reálnom živote ocitne každý obyvateľ Slovenska a ktorých sa v súvislosti so zavedením eura niekto aj obáva.

"Kampaň stavia na zrozumiteľnosti posolstiev a výraznej zapamätateľnosti," dodáva P. Holík. Účinok kampane budú umocňovať aj štylizované postavičky, ktoré majú dodať informačnému konceptu ľudský rozmer. Tieto kreslené postavičky majú jednotlivým skupinám obyvateľstva podať potrebné informácie pre nich prijateľným spôsobom. Kampaň sa bude zameriavať osobitne na jednotlivé cieľové skupiny, ako sú napríklad deti, študenti, dôchodcovia a starší ľudia, národnostné menšiny, hendikepovaní občania, slabo vidiaci alebo nevidiaci občania, osamotení občania, mestá a obce, školy, nemocnice, väznice a pod.

Celá informačná kampaň bude prebiehať postupne v siedmich fázach. Každá fáza súvisí s udalosťami, ktoré Slovensko čakajú v období prechodu na spoločnú euro menu. Informačná kampaň začne svojou prvou fázou v januári 2008 a jej hlavná časť bude prebiehať prostredníctvom televízie, rozhlasu a jednotlivých diskusií a rozhovorov. Druhá fáza začne v júni resp. v júli budúceho roku po stanovení konverzného kurzu. Táto fáza bude zameraná na mediálnu časť kampane. Tretia fáza, ktorá bude trvať od konca júla do októbra 2008, bude zameraná na informovanie prostredníctvom materiálov pre citlivé skupiny ľudí. V tomto období sa pripravuje aj "Deň eura", ktorý by sa mal uskutočniť v horizonte 100 dní pred prijatím spoločnej euro meny. V rámci štvrtej fázy kampane dostane každá domácnosť na Slovensku informačnú brožúru o eure a takisto aj eurokalkulačku.

V období od novembra do decembra budúceho roka dostanú občania prostredníctvom kampane informácie aj o tom, ako najefektívnejšie vymeniť slovenské koruny za eurá. V období duálneho obehu oboch mien, teda od 1. januára do 16. januára 2009, bude prebiehať šiesta fáza kampane s nosnou informáciou, ako majú občania postupovať v prípade, že si nestihnú vymeniť všetky slovenské koruny za eurá. Záverečná fáza kampane, ktorá sa začne po skončení spoločného obehu oboch mien, teda po 16. januári 2009, bude informovať občanov o možnostiach výmeny zvyšných korún za novú euro menu. V rámci tejto poslednej fázy budú aj naďalej pokračovať diskusie a rozhovory súvisiace s novu menou.

Ako ďalej na tlačovej konferencii informoval Igor Barát, jedným z prvých projektov v rámci informačnej kampane, bude začiatkom budúceho roka multimediálna výstava o eure, na príprave ktorej spolupracuje aj Európska komisia. Táto výstava bude prebiehať v Bratislave a neskôr aj v Košiciach. Účinnosť celej informačnej kampane bude vyhodnotená v úvode roka 2009 prostredníctvom prieskumu Štatistického úradu SR, v rámci ktorého budú občania hodnotiť, či sa k nim dostali informácie o eure v čase kampane. Podľa Igora Baráta, bude cieľ kampane splnený, ak na danú otázku odpovie kladne viac ako 85 % opýtaných, pričom očakáva vyššie číslo. Napríklad v Slovinsku dosiahlo toto číslo 91 %.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 733
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 551
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 049
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 474
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 910
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 648
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 492
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 291
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 890
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop