Rozhodnutie odôvodnilo nízkou rentabilitou ich výroby. Zámer by sa mal realizovať do roku 2012.
Potom bude automobilový koncern vyrábať malé vozidlá vo svojom indickom závode v Chennai. Jeho kapacita je nastavená na 600 000 áut ročne.
Hyundai sa na domácom trhu sústredí na vozidlá strednej a vyššej triedy. Tým dávajú domáci zákazníci prednosť pred malými autami aj teraz v období drahej ropy. Odbyt malých vozidiel zostáva pomerne slabý aj počas tohtoročnej jesene, keď sa cena barelu ropy (159 litrov) pozvoľna približuje k hranici 100 USD, v prepočte 2 245,60 SKK.
Hyundai predal v októbri takmer 241 000 automobilov a v porovnaní s rovnakým mesiacom vlani bol výsledok o 15 % lepší. Darilo sa mu najmä na trhoch Spojených štátov a Európy. Na miestnom trhu predal minulý mesiac 55 224 vozidiel, čo bolo medziročne viac o 8,9 %. Hyundai z októbrovej produkcie vyviezol vyše 77 % vozidiel.
Informovala o tom agentúra AP.