STAVEBNÁ SPOLOČNOSŤ DOPRASTAV, A.S. BRATISLAVA PODĽA JEJ GENERÁLNEHO RIADITEĽA DUŠANA MRÁZA INTENZÍVNE ROKUJE SO ZAHRANIČNÝMI PARTNERMI, S KTORÝMI BY SA MOHLA ZÚČASTNIŤ SÚŤAŽE NA STAVBU A PREVÁDZKU DI

Doprastav hľadá partnerov do tendra na projekty PPP

BRATISLAVA 18. novembra (SITA) - Stavebná spoločnosť Doprastav, a.s. Bratislava má záujem o účasť v pripravovaných tendroch na výstavbu a prevádzku úsekov diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 formou projektov ...

BRATISLAVA 18. novembra (SITA) - Stavebná spoločnosť Doprastav, a.s. Bratislava má záujem o účasť v pripravovaných tendroch na výstavbu a prevádzku úsekov diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 formou projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). Generálny riaditeľ firmy Dušan Mráz v rozhovore pre agentúru SITA povedal, že by bolo určite chybou, keby ako spoločnosť, zaoberajúca sa najmä výstavbou diaľnic, neprejavili záujem o tender. Záujem Doprastavu trvá podľa neho už odvtedy, keď sa na Slovensku začalo hovoriť o tomto spôsobe stavby diaľnic. "Intenzívne rokujeme s partnermi, s ktorými by sme mohli ísť do tejto súťaže. Teraz však nepoviem, s kým rokujeme, pretože ešte nemáme uzatvorené dohody. Bude to možno v priebehu týždňa, možno desiatich dní. Potom aj poviem, kto budú naši partneri," informoval D. Mráz.

Samostatne by sa Doprastav súťaže nemohol zúčastniť vzhľadom na to, že v tendri sa budú požadovať referencie z oblasti realizácie projektov PPP. "Naša spoločnosť nemá realizovaný ani jeden takýto projekt, tak by sme sa diskvalifikovali. Musíme nájsť partnerov, ktorí majú referencie z projektov realizovaných formou PPP. Tieto spoločnosti musia byť zo zahraničia, lebo na Slovensku taká spoločnosť nie je," povedal pre agentúru SITA Mráz. Najväčšie skúsenosti s realizáciou projektov dopravnej infraštruktúry majú podľa riaditeľa Doprastavu jednoznačne vo Francúzsku a vo Veľkej Británii. Z hľadiska možnej účasti v tendroch na realizáciu projektov PPP považuje Mráz za dôležité aj samotné tendrové podmienky. Najprv by mala byť podľa neho vypísaná predkvalifikácia. Doprastav sa bude chcieť prihlásiť do súťaží na výstavbu a prevádzku všetkých diaľničných úsekov.

"Myslím si, že bude silná konkurencia, pretože toto je jeden z najväčších projektov dopravnej infraštruktúry v Európe. Renomované európske firmy sa prihlásia," predpokladá D. Mráz. Prvý balík PPP, ktorý počíta s výstavbou 75 kilometrov úsekov D1 pri Žiline a Prešove, je podľa riaditeľa Doprastavu zatiaľ najväčší slovenský projekt na výstavbu diaľnic a tiež najväčší, o aký má firma záujem.

Na otázku, či urýchlenie výstavby diaľnic cez PPP na druhej strane nezvýši stavebné náklady, Mráz odvetil, že najprv by musela byť známa objektívna cena. Predraženie podľa neho znamená, že stavba by bola realizovaná za vyššiu než objektívnu cenu. "O cene môžeme hovoriť, keď budú diaľnice postavené a prevádzkované formou PPP, lebo na toto sa často zabúda. Keby to bolo zabezpečené inou metódou a či by bola lacnejšia, to sú nezrovnateľné údaje, ktoré sa porovnávajú," tvrdí Mráz. Ako pritom dodal, zvyčajne sa stavby diaľnic porovnávajú nejakou priemernou cenou, ktorú by mohli stáť. Projekty PPP nevymysleli na Slovensku, a z tohto dôvodu považuje Mráz podobné diskusie o cenách za irelevantné. Podľa neho by mala byť vybraná ponuka s najlepšími cenovými parametrami, preto nechápe, odkiaľ pramení obava, že by mali byť projekty PPP predražené. Aj keď pripustil, že najnižšia cena ešte nemusí byť reálna. Podľa Mráza nehrozí, že by realizácia projektov PPP na diaľniciach bola predražená.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 662
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 572
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 000
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 501
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 560
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 355
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 337
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 106
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 983
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 873

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

SVET

Café Európa: Ako sa zmení Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby na Európu i na Slovensko? Sledujte diskusiu.

Neprehliadnite tiež

Na testovanie potravín dá Brusel milión eur, zákony však meniť nebude

Sťažnosti Slovenska či Česka zobrala Európska komisia na vedomie. Zloženie potravín chce ďalej testovať.

Štát tvrdí, že neuprednostňuje diaľnice na juhu na úkor iných regiónov

Medzi deviatimi pripravovanými projektmi je šesť na výstavbu úsekov R2 na juhu stredného a východného Slovenska, kde má vládny Most-Híd voličov, upozornila opozícia.

Najväčší nespracovaný diamant na svete našiel kupca, stál 53 miliónov dolárov

Diamant Naše svetlo je veľký asi ako tenisová loptička a objavili ho v diamantovej bani v Botswane v roku 2015.

Kauza vajec s jedom proti blchám vyústila do memoranda pre všetky krajiny Únie

Záverom konferencie je 20-bodové memorandum, kde členské krajiny dostali za úlohu splniť jednotlivé body.