Nemeckí rušňovodiči ukončili trojdňový štrajk

BERLÍN 17. novembra (SITA/AP) - Nemeckí rušňovodiči sa v sobotu ráno vrátili do práce po trojdňovom štrajku, ktorým sledovali dosiahnutie výrazného zlepšenia platových podmienok. Ich protest sa oficiálne ...

BERLÍN 17. novembra (SITA/AP) - Nemeckí rušňovodiči sa v sobotu ráno vrátili do práce po trojdňovom štrajku, ktorým sledovali dosiahnutie výrazného zlepšenia platových podmienok. Ich protest sa oficiálne skončil v sobotu o 2. hodine po 62 hodinách štrajku, ktorý ochromil osobnú a nákladnú dopravu v krajine. Šéf odborového zväzu rušňovodičov (GDL) Manfred Schell povedal, že je s akciou "veľmi spokojný" a dodal, že začiatkom týždňa prediskutujú ďalšie kroky. Minister dopravy Wolfgang Tiefensee v piatok večer uviedol, že nemecká vláda sa pokúša dohodnúť rozhovory medzi predstaviteľmi odborového zväzu a zástupcami nemeckých železníc v snahe ukončiť sedem mesiacov trvajúci problém. Posledné kolo rozhovorov sa uskutočnilo pred dvoma týždňami.

Štrajk rušňovodičov sa začal už v stredu napoludnie najprv v nákladnej železničnej doprave. Vo štvrtok o druhej v noci sa k nemu pripojili aj rušňovodiči osobných vlakov. Odborová organizácia GDL, ktorá je najmenšou z troch železničných odborových organizácií, odmietla navrhované 4,5-percentné zvýšenie miezd, na ktoré pristali zvyšné dve odborové organizácie v júli. GDL taktiež odmietla neskoršiu ponuku Deutsche Bahn na 10-percentné zvýšenie platov. Odborová organizácia uvádza, že jej členovia majú nižšie mzdy, ako ich kolegovia z iných európskych štátov a chcú 31-percentné zvýšenie miezd, skrátenie pracovného týždňa na 40 hodín týždenne a nezávislú kolektívnu zmluvu.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 807
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 592
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 354
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 149
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 593
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 588
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 251
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 986
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 780
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 722

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Spasí nás univerzálny základný príjem?

Stroje a automatizácia prinesú v budúcnosti stratu polovice pracovných miest. Spolu s tým príde ešte väčší hnev ľudí bez práce. Bude to znamenať pád demokracie?

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

ROZHOVOR

Zosnulá Jaroslava Blažková: V Kanade som žila náhradný život

V tomto smutnom svete treba vyhľadávať jagavé momenty.

Neprehliadnite tiež

Brusel: Slovensko v kvalite života pre ľudí zaostáva

Krajinu podľa Bruselu trápi predovšetkým vysoká dlhodobá nezamestnanosť či regionálne rozdiely.

‘Prichadite k nam‘, Slovensko chce lákať ruských turistov

Roadshow je súčasťou marketingového plánu, na ktorom pracujú spolu krajiny V4, teda Slovensko, Maďarsko, Poľsko a Česká republika. Dokopy chcú tento rok minúť 315-tisíc eur.

Brusel žiada od Talianska dodatočné úsporné opatrenia

Taliansko z dôvodu vysokého dlhu v roku 2016 prisľúbilo, že zníži rozpočtový schodok na 1,8 percenta HDP.

Slovensko vymení svojich zástupcov v trvalom eurovale

Zmeny súvisia s ukončením pôsobenia Ivana Lesaya na ministerstve financií.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop