Bratislava 16. novembra (TASR) - Pre mladých ľudí je najatraktívnejším tovarom módne oblečenie a obuv. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu, ktorý na vzorke 1000 respondentov vo veku od 12 do 19 rokov v septembri uskutočnila agentúra Gfk.
Viac ako 41 percent opýtaných mladých ľudí by si kúpilo módne oblečenie a obuv, ak by malo k dispozícii 10.000 korún. S 35 percentami na druhom mieste skončil mobilný telefón. Do najlákavejšej ponuky tovarov, kam by mladí investovali svoje peniaze spadá aj športové oblečenie a obuv.
U mladej generácie badať podľa výsledkov prieskumu výrazne pozitívny postoj k značkovému tovaru. Slovenskí tínedžeri ho preferujú najmä pri výbere mobilného telefónu a spotrebnej elektroniky. Väčšina z nich pravidelne sleduje najnovšie trendy v oblasti módy a technológií. Viac ako tretina mladých dôveruje televíznej reklame, ktorá propaguje nové služby a výrobky. Avšak najväčší a najvýznamnejší vplyv na konečné postoje tínedžerov majú priatelia (60 percent) a rodičia (59 percent).
Informácie TASR poskytla Daniela Čekovská z Gfk.