Rozšírenie D1 bude stáť vyše 7 miliárd

BRATISLAVA 15. novembra (SITA) - Plánované rozšírenie úseku diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou v dĺžke 35,4 kilometra zo štyroch na šesť jazdných pruhov by malo stáť 7,3 miliardy až 7,5 miliardy.

BRATISLAVA 15. novembra (SITA) - Plánované rozšírenie úseku diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou v dĺžke 35,4 kilometra zo štyroch na šesť jazdných pruhov by malo stáť 7,3 mld. až 7,5 mld. Sk. Informoval o tom vedúci odboru prípravy diaľnic a rýchlostných ciest v Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Tomáš Pollák vo štvrtok v Bratislave na 1. konferencii NDS. Pripravovanú investíciu si podľa neho vyžaduje vysoká dopravná zaťaženosť uvedeného diaľničného úseku, po ktorom denne prejde okolo 40 tis. motorových vozidiel.

Diaľničná spoločnosť má k dispozícii štyri varianty rozšírenia D1 od križovatky Vajnory po križovatku Trnava. Limitujúcim faktorom rozšírenia diaľničného úseku D1 sú mosty vedúce nad touto cestnou komunikáciou, ako aj šesť križovatiek, pričom bude musieť byť vybudovaných šesť nových protihlukových

Vedúci projektant inžiniersko-projektovej organizácie Geoconsult s.r.o. Bratislava Juraj Fürst predstavil na konferencii tri projekty výstavby rýchlostnej cesty R7 v dĺžke 6 až 7 kilometrov od plánovaného okruhu D4 pri Bratislave do Dunajskej Lužnej. Ako informoval, s jeho výstavbou by sa malo začať po roku 2013 a dokončený by mohol byť zhruba v rokoch 2016 až 2017. Dôvodom plánovanej stavby uvedeného úseku je zámer odľahčiť preťaženú automobilovú premávku na paralelnej ceste prvej triedy č. 63, ako aj zlepšiť životné prostredie v obciach Rovinka a Dunajská Lužná. Len na úseku cesty č. 63 Bratislava - Rovinka prešlo v roku 2005 denne takmer 24 tis. osobných a nákladných vozidiel a do roku 2010 by mal ich počet vzrásť na vyše 28 tis., v roku 2020 takmer na 37 tis. a v roku 2030 na viac ako 43 tis. Medzi Rovinkou a Dunajskou Lužnou prešlo pred dvoma rokmi takmer 20 tis. automobilov za 24 hodín a o tri roky by sa mal ich počet zvýšiť na 23,5 tis. automobilov.

Prvý variant počíta s umiestnením stavby úseku R7 juhozápadne od Rovinky a Dunajskej Lužnej. Druhý z variantov, ktorý Geoconsult navrhol severovýchodne od oboch obcí, však uvedené obce odmietli, a to z dôvodu, že by ohrozil ich rozvojové plány. Spoločnosť vypracovala aj tretí variant, umiestnený ďalej na severovýchod od obidvoch obcí. Začínal by sa však rovnako ako odmietnutý druhý variant pri Podunajských Biskupiciach a končil pri Dunajskej Lužnej.

Plánovaná rýchlostná cesta R7 v celkovej dĺžke 234 kilometrov má smerovať ďalej na Dunajskú Stredu, Nové Zámky, Veľký Krtíš a končiť by mala pri Lučenci napojením na rýchlostnú cestu R2.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 132
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 132
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 110
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 061
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 063
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 951
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 437
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 170
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 436
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 198

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Amnestie, Roháč a Sýkora. Čo má vplyv na prípad vraždy Remiáša

Na rozhodnutie o Mečiarových amnestiách má Ústavný súd posledné dni. Nájomný vrah Roháč dostal doživotie. Pri vražde Sýkoru sa spomína SIS.

DOMOV

Koalícia sa chce náhle zbaviť šéfa Ústavu pamäti národa

Ak by zmena zákona prešla, nové pravidlá začnú platiť od 15. októbra 2017.

KULTÚRA

Podivné príbehy a Instagram 19. storočia. Aký bol seriál 1890?

Historická detektívka sa pokúsila priniesť na obrazovky niečo iné.

Neprehliadnite tiež

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Doprava a logistika

Firmy chcú uľahčiť kamionistom prejazd Európou, tlačia na spoločné mýto

Európska komisia pripravuje reformu. Predstaviť ju chce v najbližších dňoch

Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.