Nástup Tesca na kalifornský trh bol rozpačitý

Los Angeles 9. novembra (TASR) - Britský obchodný reťazec otvoril vo štvrtok v Kalifornii svoje prvé obchody pod značkou Fresh & Easy.

Los Angeles 9. novembra (TASR) - Britský obchodný reťazec otvoril vo štvrtok v Kalifornii svoje prvé obchody pod značkou Fresh & Easy. Aj keď vsadil na nízke ceny a umiestnenie predajní v bohatších štvrtiach, prvý deň sprevádzali vo viacerých obchodoch rozpačité reakcie zákazníkov. Podľa reportáže denníka Los Angeles Times boli najviac sklamaní raňajší kupujúci, ktorí si na otvorenie obchodov museli počkať až do 10.00 hod. V Arcadii sa podľa denníka objavila skupina protestujúcich, ktorým prekážala neprítomnosť Tesca v chudobnejších štvrtiach.

Nástupu Tesca na americký trh pritom predchádzal jeden z najpodrobnejších a dlho utajovaných strategických plánov. Nová sieť Fresh & Easy je úplne iná ako tradičné obchody Tesco v Európe. Apeluje na všetko, čo sa dnes v Kalifornii v médiách prezentuje ako štýlové. Samozrejmosťou je predaj čerstvých organických produktov, ale do popredia sa všeobecne dostáva všetko zelené. Obaly sú z recyklovaných materiálov a reťazec umiestnil na strechy obchodov solárne panely. Zelený prístup bol pri nástupe taký konzekventný, že riaditeľ Tesca USA Tim Mason si na stretnutie s médiami obliekol zelenú košeľu a čítal z poznámok napísaných zeleným atramentom.

Dôležitým momentom je aj lokálny charakter obchodov. Sú menšie než tradičné prevádzky Tesco a snažia sa zamestnávať miestnych obyvateľov. Pripomínajú tak predajne populárnej kalifornskej siete Trader Joeďs a americkej siete Whole Foods, ktoré modernou obchodnou stratégiou už niekoľko rokov úspešne konkurujú potravinárskym gigantom Vons a Ralphďs. Práve veľkosť a charakter novej siete Fresh & Easy však sklamali Britov žijúcich v Kalifornii. Ako pre Los Angeles Times povedala jedna z prvých zákazníčok, nový obchod sa vôbec nepodobal Tescu v jej domovine.

Britský investor plánuje podľa správy portálu Foodweek za vstup na americký trh zaplatiť celkovo 2 miliardy USD. Vsadil pritom na špecifický charakter nákupného správania bohatších sociálnych skupín na západnom pobreží USA. Reťazec bude prítomný len v Kalifornii, Arizone a Nevade. Prvé obchody boli otvorené v Los Angeles, Anaheime, Arcadii, Hemete, západnej Covine and Uplande.

Premyslený prístup k americkému trhu zo strany firmy Tesco je reakciou na neúspech svojho potravinového konkurenta Sainsbury, ktorý sa z amerického trhu pre neúspech stiahol. Podobne dopadli aj giganty Marks & Spencer a Dixons. "Ak budeme úspešní, konsolidujeme medzinárodné postavenie spoločnosti Tesco. Opak by bol trápny pre mňa osobne, ale spoločnosť to neohrozí," povedal Mason ešte v júni pre britský Telegraph.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  2. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  5. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  9. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 897
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 7 618
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 495
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 104
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 812
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 735
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 571
  8. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 916
  9. Ušetrite až 60 % nákladov na elektrinu využitím slnečnej energie 895
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 775

Téma: Klietkový chov sliepok


Článok je zaradený aj do ďalších tém Britská kráľovská rodina, Obchod a nakupovanie, Práca

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

V súťaži Anasoft litera zvíťazil nekompromisný príbeh

Román Som Paula presvedčil porotu túžbou po autentickosti.

SVET

Kiska v OSN: Agresívny sused podkopáva suverenitu Ukrajiny

Lajčák vedie Valné zhromaždenie OSN.

Neprehliadnite tiež

Obchvat Bratislavy mešká. Érsek sa chce stretnúť s investorom

Približne 60 kilometrov ciest v okolí hlavného mesta stavia súkromník, meškanie môže byť nakoniec aj rok.

Mladé páry zaskočila správa o zrušení lacných hypoték, VÚB už núka riešenie

Od januára mladí ľudia nedostanú nižšiu splátku, zľavu si budú môcť vybaviť inak.

Protischránkový register má prvú obeť, vypovedali nájom bratislavskej stanice

ŽSR oznámili, že odstupujú od zmluvy s firmou Transprojekt.

Guvernér Wisconsinu odobril finančnú injekciu pre taiwanský Foxconn

Taiwanský výrobca elektroniky Foxconn Technology Group získa v hotovosti takmer tri miliardy dolárov.