Nástup Tesca na kalifornský trh bol rozpačitý

Los Angeles 9. novembra (TASR) - Britský obchodný reťazec otvoril vo štvrtok v Kalifornii svoje prvé obchody pod značkou Fresh & Easy.

Los Angeles 9. novembra (TASR) - Britský obchodný reťazec otvoril vo štvrtok v Kalifornii svoje prvé obchody pod značkou Fresh & Easy. Aj keď vsadil na nízke ceny a umiestnenie predajní v bohatších štvrtiach, prvý deň sprevádzali vo viacerých obchodoch rozpačité reakcie zákazníkov. Podľa reportáže denníka Los Angeles Times boli najviac sklamaní raňajší kupujúci, ktorí si na otvorenie obchodov museli počkať až do 10.00 hod. V Arcadii sa podľa denníka objavila skupina protestujúcich, ktorým prekážala neprítomnosť Tesca v chudobnejších štvrtiach.

Nástupu Tesca na americký trh pritom predchádzal jeden z najpodrobnejších a dlho utajovaných strategických plánov. Nová sieť Fresh & Easy je úplne iná ako tradičné obchody Tesco v Európe. Apeluje na všetko, čo sa dnes v Kalifornii v médiách prezentuje ako štýlové. Samozrejmosťou je predaj čerstvých organických produktov, ale do popredia sa všeobecne dostáva všetko zelené. Obaly sú z recyklovaných materiálov a reťazec umiestnil na strechy obchodov solárne panely. Zelený prístup bol pri nástupe taký konzekventný, že riaditeľ Tesca USA Tim Mason si na stretnutie s médiami obliekol zelenú košeľu a čítal z poznámok napísaných zeleným atramentom.

Dôležitým momentom je aj lokálny charakter obchodov. Sú menšie než tradičné prevádzky Tesco a snažia sa zamestnávať miestnych obyvateľov. Pripomínajú tak predajne populárnej kalifornskej siete Trader Joeďs a americkej siete Whole Foods, ktoré modernou obchodnou stratégiou už niekoľko rokov úspešne konkurujú potravinárskym gigantom Vons a Ralphďs. Práve veľkosť a charakter novej siete Fresh & Easy však sklamali Britov žijúcich v Kalifornii. Ako pre Los Angeles Times povedala jedna z prvých zákazníčok, nový obchod sa vôbec nepodobal Tescu v jej domovine.

Britský investor plánuje podľa správy portálu Foodweek za vstup na americký trh zaplatiť celkovo 2 miliardy USD. Vsadil pritom na špecifický charakter nákupného správania bohatších sociálnych skupín na západnom pobreží USA. Reťazec bude prítomný len v Kalifornii, Arizone a Nevade. Prvé obchody boli otvorené v Los Angeles, Anaheime, Arcadii, Hemete, západnej Covine and Uplande.

Premyslený prístup k americkému trhu zo strany firmy Tesco je reakciou na neúspech svojho potravinového konkurenta Sainsbury, ktorý sa z amerického trhu pre neúspech stiahol. Podobne dopadli aj giganty Marks & Spencer a Dixons. "Ak budeme úspešní, konsolidujeme medzinárodné postavenie spoločnosti Tesco. Opak by bol trápny pre mňa osobne, ale spoločnosť to neohrozí," povedal Mason ešte v júni pre britský Telegraph.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  4. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  5. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  6. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  8. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  9. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  10. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 047
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 187
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 366
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 293
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 244
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 931
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 557
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 682
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 153
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 055

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Policajný odborár: Útočiť na ženu od chrbta nie je normálny zákrok

Ak by mali policajti kvalitnú výbavu, počet incidentov by klesol, tvrdí policajný odborár MARIÁN MAGDOŠKO.

DOMOV

Kaliňák nepovažuje sotenie ženy za podstatné, nová ombudsmanka to skúma

Policajný prezident Tibor Gašpar chce zlepšiť psychickú prípravu policajtov.

KOMENTÁRE

Dni Islamského štátu sú takmer spočítané, ale teror v Európe nezmizne

Radikálni bojovníci sa vracajú do Európy.

Neprehliadnite tiež

Môžete si doma otestovať zeleninu na dusičnany? A čo tým získate?

Prístroje na meranie dusičnanov si na internete bez problémov kúpite, ale ich výsledky sú otázne.

Autododávatelia tlačia, aby štát zjednodušil prijímanie cudzincov

Na Slovensku pôsobí asi tristo dodávateľských firiem. Svoje výrobky dodávajú aj pre automobilky v samotnom regióne

Rusko považuje novú spoluprácu s OPEC za úspešnú

Všetko naznačuje tomu, že OPEC sa s producentmi mimo kartelu dohodne na predĺžení aktuálnych ťažobných limitov až do marca 2018.

Číňania chcú s českým Bonatransom vyrábať kolesá pre rýchlovlaky

Bonatrans potvrdil, že firmy o spolupráci rokujú, ďalšie podrobnosti nie sú známe.