Doručovať večer sa nebude

Pošta chystá zvyšovanie cien, o koľko to bude, zatiaľ nechce povedať.

Zmeny otváracích hodín v poštových pobočkách sa neudejú. Podľa pošty stačí dlhší jeden deň v týždni.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – ĆTK)

BRATISLAVA. Na Slovenskú poštu sa sťažuje čoraz viac ľudí. V priebehu 11 mesiacov bolo v spotrebiteľských poradniach prijatých 968 reklamácií a sťažností na verejnoprospešné služby. Z nich sa viac ako jedna tretina týkala poštových služieb. Podľa viceprezidenta Združenia slovenských spotrebiteľov Josefa Louneka sa ľudia najčastejšie sťažujú na doručovateľov, ktorí bez toho, aby zistili, či adresát je doma, vhodia do schránky oznam o uložení zásielky na poš­te. Problémom je aj to, že doručovatelia chodia v čase, keď je väčšina ľudí v práci.

Slovenská pošta sa bráni aj tým, že podľa jej prieskumu na takmer dvoch milónoch domácnostiach až 49 percent z nich­ nemá schránku „v požadovanom stave“.

Ľudia sú nespokojní aj s otváracími hodinami pôšt, najviac kritizujú priehradky na podávanie balíkov. „Balíky možno odosielať len dve hodiny počas dňa. Pokiaľ sa netrafíte, nemôžete balík poslať,“ povedal Lounek.

Otváracie hodiny sa zatiaľ nezmenia

Na internetových stránkach Slovenská pošta o sebe tvrdí, že je „dôveryhodným sprostredkovateľom, ktorý uspokojuje meniace sa potreby zákazníkov a ponúka aj nové produkty a komplexné riešenia s pridanou hodnotou a vysokou kvalitou služby“. Napriek tomu však pošta podľa jej hovorkyne Andrey Pivarčiovej neplánuje zavedenie večerného či poobedného doručovania. „V minulosti sme robili pokusné projekty večerného doručovania, výsledky však nepreukázali vyššiu mieru úspešnosti,“ povedala.

Aj v otváracích hodinách svojich pobočiek neplánuje pošta zmeny. Sťažnosti v tomto smere eviduje len v malej miere, tvrdí Pivarčiová. „V roku 2005 pošta upravila otváracie hodiny a poskytuje jedenkrát v týždni svoje služby v predĺžených otvára­cích hodinách,“ povedala.

Pritom mnoho ľudí má problém vyzdvihnúť si na pošte zásielku, keďže sú v čase otvára­cích hodín v práci. Kriticky vyznieva aj fakt, že v nedeľu nie sú pošty otvorené dokonca ani v krajských mestách, ako sú Košice, Nitra a Banská Bystrica.

Slovenská pošta chystá na rok 2008 aj zvýšenie cien. „Návrh je v súčasnosti v schvaľovacom procese a pokiaľ neprebehne schvaľovacie konanie, nebudeme sa k tomu bližšie vyjadrovať,“ povedala Pivarčiová. Momentálne sa napríklad cena listov pohybuje od 10 do 81 korún a balíkov od 49 do 268 korún v závislosti od hmotnosti.

Dôležitá je dostupnosť

Úplná liberalizácia poštového trhu sa podľa informácií Slovenskej pošty presúva z januára 2009 na rok 2013. V súčasnosti pošta poskytuje 75 percent svojich produktov a služieb v podmienkach úplnej konkurencie, na zvyšok má monopol.

„Jedna z najväčších výhod Slovenskej pošty je sieť viac ako 1500 pôšt, čím je dostupnosť služieb pošty veľmi vysoká,“ povedala Pivarčiová.

O tom, že pošta nepôsobí v dostatočne konkurenčnom prostredí, svedčí aj skúsenosť viceprezidenta Združenia slovenských spotrebiteľov Josefa Louneka, keď odpoveď na spotrebiteľské sťažnosti, ktoré postúpili Poštovému regulačnému úradu, dostali až 10 dní po dátume na poštovej pečiatke.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 649
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 580
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 006
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 501
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 565
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 345
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 323
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 095
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 989
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 883

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

SVET

Café Európa: Ako sa zmení Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby na Európu i na Slovensko? Sledujte diskusiu.

Neprehliadnite tiež

Štát tvrdí, že neuprednostňuje diaľnice na juhu na úkor iných regiónov

Medzi deviatimi pripravovanými projektmi je šesť na výstavbu úsekov R2 na juhu stredného a východného Slovenska, kde má vládny Most-Híd voličov, upozornila opozícia.

Najväčší nespracovaný diamant na svete našiel kupca, stál 53 miliónov dolárov

Diamant Naše svetlo je veľký asi ako tenisová loptička a objavili ho v diamantovej bani v Botswane v roku 2015.

Kauza vajec s jedom proti blchám vyústila do memoranda pre všetky krajiny Únie

Záverom konferencie je 20-bodové memorandum, kde členské krajiny dostali za úlohu splniť jednotlivé body.

Qatar Airways si objednali šesť Boeingov a prevezmú štyri Airbusy

Letecká spoločnosť má vo svojej flotile 200 lietadiel vrátane takmer 100 strojov Boeing.