Talianska Autostrade Group potvrdila účasť v tendri na mýto

BRATISLAVA 5. novembra (SITA) - Talianska diaľničná spoločnosť Autostrade Group potvrdila účasť v opakovanom tendri na dodanie komplexnej služby elektronického mýta od roku 2009.

Ako v pondelok informoval agentúru SITA zástupca agentúry pre priemyselnú spoluprácu Newole & Partner vo Viedni Peter Newole, Autostrade Group zaslala Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) dokumentáciu súvisiacu so systémom elektronického mýta na diaľniciach v SR.

NDS ako obstarávateľ užšej súťaže na diaľničné mýto s predpokladanou hodnotou zákazky 20 mld. Sk informovala 2. novembra tohto roku, keď uplynul termín na podanie žiadosti o účasť v tendri, že sa prihlásilo osem uchádzačov. Nekonkretizovala však firmy a konzorciá, ktoré požiadali o účasť v opakovanej súťaži. Podanie žiadosti potvrdilo pre agentúru SITA zatiaľ päť z ôsmich záujemcov, okrem Autostrade Group aj medzinárodné konzorcium Satways, rakúsky Kapsch TrafficCom AG, francúzsky Sanef a slovensko-švajčiarske konzorcium ToSy.sk. Konzorcium Satways vytvorili Slovak Telekom, a.s., T-Systems Enterprise Services GmbH v zastúpení ich dcérskou spoločnosťou Sattelic Traffic Management GmbH, Siemens, s.r.o. a ABN Amro Bank N.V., Czech Republic & Slovakia, ktorá vlastní 100 % ABN Amro ETC B.V. Konzorcium ToSy.sk je zložené zo slovenských firiem Elektrovod Holding, a.s., Asseco Slovakia, a.s., TESLA Stropkov, a.s. a zo švajčiarskych spoločností Fela Management AG a Ascom AG.

Do súťaže sa mala podľa portálu www.idoprava.sk prihlásiť aj francúzska firma Thales, S.A., ktorá sa zaoberá najmä kritickými informačnými systémami v oblasti obrany, letectva, dopravy a civilnej bezpečnosti. Ako zvyšných dvoch účastníkov, ktorí údajne podali prihlášku do tendra, webová stránka uviedla firmu Efkon AG - nadnárodnú spoločnosť pôsobiacu v oblasti prevádzkovania inteligentných dopravných systémov a v aplikáciách elektronickej platby a poslednou je izraelská spoločnosť Housing & Construction Holding Co. Ltd. Tieto tri firmy však doposiaľ svoju účasť v tendri nepotvrdili.

NDS by mala vyzvať podľa predpokladu osem vybraných uchádzačov na predloženie ponúk 23. novembra tohto roka. Tieto obálky s ponukami by sa mali otvárať 18. januára 2008. Druhú súťaž pôvodne zrušila NDS pre chybu v podkladoch. V prvej, tiež zrušenej súťaži, si prevzalo kvalifikačné predpoklady 55 firiem. Pôvodné očakávania diaľničnej spoločnosti však boli na úrovni dvoch desiatok prihlásených záujemcov a do druhého kola plánovala vybrať len päť firiem.

Elektronický výber mýta na Slovensku má začať fungovať od 1. januára 2009 pre motorové vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony. Tieto vozidlá budú musieť mať nainštalované zaregistrované palubné jednotky. Spoplatneniu budú podliehať diaľnice a cesty v predpokladanej dĺžke okolo 2 400 kilometrov. NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších 5 rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.

Ako kritériá na vyhodnotenie ponúk aktuálnej súťaže NDS uviedla ekonomicky najvýhodnejšiu ponuku z hľadiska celkovej ceny za predmet zákazky, efektívnosti výberu mýta a kritérium mýtnej transakcie. Dodávatelia by mali zložiť podľa zverejnených podmienok verejného obstarávania zábezpeku vo výške 10 mil. Sk a mať vlastné imanie minimálne 800 mil. Sk. Minimálny obrat záujemcu by mal byť na úrovni 2,5 mld. Sk a bežná likvidita na minimálnej úrovni 1,1. Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané, je do 30. septembra 2008.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 545
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 384
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 176
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 143
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 050
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 615
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 688
  8. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 175
  9. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 3 834
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 2 784

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Fico pridáva zamestnancom, zaplatia to firmy. Pozrite sa, aké výhody majú ľudia získať

Príplatky za cestovanie za prácou či vyššia minimálna mzda.

DOMOV

Hladiny riek stúpajú, problémy majú na Kysuciach aj v Liptove

Tretí povodňový stupeň platí vo viacerých obciach.

Neprehliadnite tiež

Rozvoju regiónov bráni vzdelávací systém či slabá dopravná infraštruktúra

Slovensko patrí medzi štáty OECD s najväčšími regionálnymi rozdielmi vo výške príjmov a v miere nezamestnanosti.

Analytik: Hotovosť by mala zostať medzi nami aj pre zachovanie súkromia

Ak sa v EÚ prestanú vyrábať 500-eurové bankovky, sporitelia podľa analytika pôjdu do banky a svoje úspory v miliónoch si odnesú v taške.

Posledná uránová baňa v strednej Európe definitívne ukončila ťažbu

Zásoby uránu v Rožnej boli objavené v roku 1956 a o rok neskôr sa tam začala ťažba.

Sinn: Za americké ekonomické problémy môže Wall Street a nie Nemecko

Podľa Sinna sú v pozadí slabšieho eura dva dôvody.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop