AKTUALIZOVANÉ 15:20

O výber mýta má záujem osem firiem

Záujemcovia o účasť v opakovanom tendri na dodanie elektronického výberu mýta mohli do 2. novembra odovzdať žiadosti.

Národná diaľničná spoločnosť dnes oznámila, že o výber elektronického mýta má záujem osem spoločností.(Zdroj: SME - Pavol Funtál)

BRATISLAVA 2. novembra - Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dostala osem žiadostí o účasť v užšej súťaži na vybudovanie systému elektronického mýta. ČTK o tom dnes informoval hovorca NDS Marcel Jánošík. Mená záujemcov o účasť v tendri za 20 miliárd korún bez dane z pridanej hodnoty však nespresnil.

"Do dnešného dňa mohli záujemcovia zasielať svoje žiadosti o účasť v užšej súťaži na komplexnú službu elektronického výberu mýta. Žiadosť o účasť mala obsahovať predloženie dokumentov, ktorými záujemcovia preukazujú splnenie podmienok súťaže," uviedol Jánošík.

NDS, ktorá prevádzkuje slovenské diaľnice a rýchlostné cesty, by mala osloviť vybraných záujemcov do 23. novembra. Otváranie obálok sa má predbežne uskutočniť 18. januára 2008. Mýto na diaľniciach a vybraných úsekoch ciest by mali na Slovensku platiť kamióny a autobusy od januára 2009.

Štátna diaľničná spoločnosť už v minulosti zrušila dva tendre na mýto. Prvú súťaž v auguste pre veľký počet - 55 záujemcov a druhú v septembri pre formálnu chybu.

Elektronický výber mýta na Slovensku má začať fungovať od 1. januára 2009 pre motorové vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony. Tieto vozidlá budú musieť mať nainštalované zaregistrované palubné jednotky. Spoplatneniu budú podliehať diaľnice a cesty v predpokladanej dĺžke okolo 2 400 kilometrov.

NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších 5 rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.

Ako kritériá na vyhodnotenie ponúk NDS uviedla ekonomicky najvýhodnejšiu ponuku z hľadiska celkovej ceny za predmet zákazky, efektívnosti výberu mýta a kritérium mýtnej transakcie. Dodávatelia by mali zložiť podľa zverejnených podmienok verejného obstarávania zábezpeku vo výške 10 mil. Sk a mať vlastné imanie minimálne 800 mil. Sk. Minimálny obrat záujemcu by mal byť na úrovni 2,5 mld. Sk a bežná likvidita na minimálnej úrovni 1,1. Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané, je do 30. septembra 2008.

Jediné konzorcium, ktoré zatiaľ potvrdilo podanie žiadosti, je Satways. Skupinu Satways vytvorili spoločnosti Slovak Telekom, a. s., T-Systems Enterprise Services GmbH v zastúpení ich dcérskou spoločnosťou Satellic Traffic Management GmbH, Siemens, s. r. o., a ABN Amro Bank, N.V., Czech Republic & Slovakia, ktorá vlastní 100 % ABN Amro ETC B.V.

Podľa portálu idoprava.sk by ďalšími žiadateľmi mali byť spoločnosti Autostrade Group, Efkon AG, Housing & Construction Holding Co. Ltd., Kapsch TrafficCom AG, Sanef, ToSy.sk a Thales, S.A.

Autostrade Group je talianska firma pôsobiaca v Európe ako koncesionár pre výstavbu a správu platených diaľnic a pre príbuzné dopravné služby.

Efkon AG je spoločnosť celosvetovo prevádzkujúca inteligentné dopravné systémy a aplikácie elektronickej platby.

Housing & Construction Holding Co. Ltd. je najväčšia infraštrukturálna spoločnosť v Izraeli.

Kapsch TrafficCom AG patrí k najvýznamnejším európskym dodávateľom komunikačných riešení a komplexných komunikačných systémov.

Sanef prevádzkuje sieť vyše 1 700 kilometrov diaľnic a má podiel na ďalších 280 kilometroch spoplatnených diaľnic.

ToSy.sk je slovensko-švajčiarska skupina vytvorená za účelom uchádzania sa o zavedenie a prevádzku elektronického mýta na Slovensku.

Thales, S.A. je francúzska firma, ktorá sa zaoberá najmä informačnými systémami v oblasti obrany, letectva, dopravy a civilnej bezpečnosti.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 414
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 325
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 338
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 053
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 986
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 157
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 013
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 572
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 884
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 566

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop