SME
Štvrtok, 2. december, 2021 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Na Slovensku bolo vydaných takmer 5 miliónov platobných kariet

BRATISLAVA 30. októbra (SITA) - Na Slovensku bolo v polovici tohto roka vydaných celkovo viac ako 4,6 milióna platobných kariet, čo predstavuje zhruba 0,85 platobnej karty na jedného obyvateľa.

Z celkového počtu vydaných platobných kariet tvorili debetné karty 3,45 mil. a kreditné karty 1,21 mil. Vyplýva to zo štatistík Združenia pre bankové karty Slovenskej republiky (ZBK) a z údajov jednotlivých tuzemských bánk, ktoré prezentovala na utorňajšej tlačovej konferencii spoločnosť MasterCard Europe.

V medziročnom porovnaní tak vzrástol počet debetných kariet o 5,7 % a kreditných kariet o 18 %. "Potenciál slovenského trhu platobných kariet vidíme predovšetkým v kartách kreditných, ktoré predstavujú rýchle a jednoduché riešenie pre každodenné nákupy doma i v zahraničí. Pre svojich držiteľov sú kreditné karty okrem iného tiež vhodným úverovým nástrojom, u ktorého môžu využiť bezúročné obdobie a neplatiť tak za čerpanú čiastku ani korunu navyše,“ uviedol Ján Čarný, generálny riaditeľ MasterCard Europe pre Českú republiku, Slovensko a Ukrajinu. Podľa prognóz spoločnosti bude do konca roku 2008 na Slovensku 2,5 mil. kreditných kariet.

Skryť Vypnúť reklamu

Spoločnosť podľa slov Jána Čarného plánuje v prvej polovici budúceho roka na slovenský trh uviesť nový produkt, ktorý umožní držiteľom platobných kariet rýchly a bezpečný výber hotovosti priamo pri pokladni obchodníka. Služba "Purchase with cashback" umožňuje zákazníkom platbu kartou a následne aj výber hotovosti priamo u obchodníka. Predmetom rokovaní spoločnosti so slovenskými bankami je aj nová technológia MasterCard PayPass, ktorá umožňuje realizovať bezkontaktné platby. Prednosťou takejto formy platby je, že platobnú kartu stačí priložiť k špeciálnej čítačke a platba bude zrealizovaná.

Využitie novej technológie spoločnosť vidí aj na nových miestach, ako sú napríklad faast foody, parkoviská, trafiky, mestská hromadná doprava a podobne. Nová technológia umožňuje aj zmeniť pohľad na tradičnú formu platobnej karty a umožňuje využiť nové formáty a prevedenia, keďže sa už nevyžaduje priamy kontakt karty s čítacím zariadením. Podľa spoločnosti MasterCard Europe patrí Slovenská republika zároveň medzi lídrov v oblasti co-brandových platobných kariet, používanie ktorých prináša držiteľom dodatočné výhody a benefity. Pri tomto type karty spolupracuje jej vydavateľ s partnerom z komerčnej sféry, napr. s obchodníkom.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa zverejnených informácií sa v prvej polovici tohto roka na Slovensku prostredníctvom platobných kariet zrealizovalo takmer 64 mil. transakcií. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to predstavuje nárast o 12 %. Z týchto transakcií predstavujú zhruba 66 % transakcie prostredníctvom bankomatov a zvyšných 34 % pripadá na transakcie u obchodníkov a poskytovateľov služieb.

Celkový objem uskutočnených transakcií v prvom polroku tohto roka v medziročnom porovnaní vzrástol o 16 % na 154,6 mld. Sk. Prostredníctvom bankomatov sa realizovala viac ako 80 % z celkového objemu transakcií a cez obchodné miesta 19 % objemu všetkých transakcií. Na jednu platobnú kartu tak za prvý polrok 2007 pripadol objem transakcií vo výške 33 179 Sk a priemerný objem jednej transakcie realizovanej platobnou kartou v sledovanom období dosiahol takmer 2 417 Sk.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  2. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  3. Vieme čo je úspech. Pomôžeme ho dosiahnuť aj vám
  4. Tento rok turizmu neprial
  5. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  4. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  5. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  9. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  10. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 27 498
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 776
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 12 112
  4. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 7 900
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 685
  6. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 176
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 739
  8. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 917
  9. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 210
  10. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 060
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Obvinený Jozef Brhel prichádza vypovedať na Prezídium policajného zboru v Bratislave.

Na výsluch prišiel z Kanárskych ostrovov.


13 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo robí pandémia so Slovenskom.


a 2 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Pohľad na televíznu vežu na Kamzíku a lokalitu Stráže v bratislavskej mestskej časti Nové Mesto.

Ministerstvo nejasne reaguje na obavy majiteľov nehnuteľností, ktorých cena stúpa.


10 h
Pohľad na komplex X-Bionic Sphere v Šamoríne.

Komplex bol roky spájaný s oligarchom Mariom Hoffmannom.


11 h
Lyžiarsky biznis zlákal viacerých slovenských oligarchov

Víťazi a porazení roku 2021 a rozhovor s premiérom Hegerom v decembrovom INDEXE.


14 h
Ilustračné foto

Rozpočet prvý krát zaznamenal deficit 401,5 miliardy Kč.


TASR 12 h

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  2. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  3. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  4. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  5. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  6. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  7. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  8. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 10 069
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 751
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 966
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 061
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 986
  6. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 622
  7. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 572
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 467
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu