Spotrebiteľov trápia nejasné účty

BRATISLAVA 30. októbra (SITA) - Spotrebitelia naďalej dostávajú neprehľadné faktúry za elektrinu, myslí si to Združenie slovenských spotrebiteľov a tvrdí, že to bráni konkurencii a vzniku ďalších distribučných spoločností.

BRATISLAVA 30. októbra (SITA) - Spotrebitelia naďalej dostávajú neprehľadné faktúry za elektrinu, myslí si to Združenie slovenských spotrebiteľov (ZSS) a tvrdí, že to bráni konkurencii a vzniku ďalších distribučných spoločností.

Prvý viceprezident združenia Josef Lounek si myslí, že ceny za elektrinu by sa mali rozpisovať, aby ľudia vedeli, koľko platia výrobcovi elektriny, distribútorovi či prenosovej sústave. "Potom by sa začala skutočná liberalizácia," uviedol Lounek s tým, že spotrebitelia by mali jednoduchšie zistiť, ktorá firma bude najvýhodnejšia. "Na Slovensku mnohé obchodné organizácie trpia jánošíkovským syndrómom, to znamená ozbíjať a vyhodiť. Žiaľ, v mnohých oblastiach sa o tom presviedčame, že to tak je," dodal Lounek.

Združeniu sa nepáči, že Úrad na reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO), ktorý má zákonné páky na to, aby ceny za elektrinu boli prehľadnejšie, nekoná operatívnejšie. Od 1. júla tohto roka je už totiž povinné rozkalkulovanie ceny. ÚRSO a ministerstvo hospodárstva vyzývajú, aby zabezpečili, že spotrebitelia budú dostávať prehľadné účty za elektrinu. Podľa Louneka nejasné faktúry bránia aj tomu, aby si spotrebitelia vyberali dodávateľa elektriny, čo umožňuje legislatíva od 1. júla tohto roku.

Spotrebitelia majú problémy i s poštovými službami. Najčastejšie sa sťažujú na doručovateľov, ktorí bez toho, aby zistili, či adresát je doma, do schránky vhodia oznam o uložení zásielky na pošte. Nespokojní sú aj s otváracími hodinami pôšt, najviac kritizujú priehradky pre podávanie balíkov. Podľa Louneka častokrát balíky možno odosielať len dve hodiny počas dňa. "Pokiaľ sa netrafíte, nemôžete balík poslať," podotkol Lounek. Zákazníci kritike podrobili aj službu, vďaka ktorej klient môže sledovať, kde sa nachádza zásielka, ktorú poslal do zahraničia.

Lounek upozornil, že klient sa na internete nedozvie, kde je jeho zásielka, pretože na webovej stránke Slovenskej pošty sa nachádza oznam, že to nie je možné. Informáciu poskytnú len na zákazníckej telefonickej linke, aj to iba v prípade doručovania zásielky do určitých krajín. Lounek považuje za kuriózne, že odpoveď na spotrebiteľské sťažnosti, ktoré postúpili Poštovému regulačnému úradu, dostali až 10 dní po dátume na poštovej pečiatke.

Lounek si myslí, že regulačné úrady by mali viac dbať na dodržiavanie Občianskeho zákonníka a zákona o ochrane spotrebiteľov. Činnosť regulačných úradov hodnotia v rámci medzinárodného projektu. Doteraz posudzovali do tisíc sťažností zo Slovenska. Projekt sa začal v roku 2006 v deviatich štátoch Európskej únie. Uskutočňuje ho FONDACA - Active Citizenship Foundation. Prieskum sa dokončí v januári na budúci rok. K vyhodnoteniu prizvú aj zástupcov regulačných úradov, aby spolu s nimi hľadali riešenia problémov spotrebiteľov.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 954
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 647
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 178
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 482
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 904
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 674
  7. Kam do tepla v januári? 1 978
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 810
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 630
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 976

Téma: Ceny energií 2018


Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Ponuka sa zmení. Európania si budú môcť pochutnať na hmyze a riasach

Stravovacie návyky ľudí žijúcich v Európe sa menia.

Fico obhajoval nákup transportérov, nevylúčil ani tender

Slovensko môže podľa premiéra stále usporiadať tender na nákup obrnených vozidiel.

Ak sa Bory v Bratislave rozšíria, Penta chce investovať do infraštruktúry

Investor vynaložil na infraštruktúru v zóne Bory viac ako 30 miliónov eur.

Nemecké akciové indexy posilňujú vďaka výborným výsledkom firiem

Z nemeckých firiem prichádzajú dobré správy o ich hospodárení v roku 2017.

Orkán Friederika napáchal v Nemecku škody najmenej za pol miliardy

Orkán patril podľa poisťovní v tomto storočí medzi najsilnejšie búrky.