SME
Nedeľa, 19. september, 2021 | Meniny má KonštantínKrížovkyKrížovky
PORTRÉT NA SOBOTU

Železníková: Byť ženou je dnes výhoda

Na Slovensku patrila k vrcholovému vedeniu Heinekenu. Žena útlej postavy, s veľkou dávkou energie, miluje pivo a je spolutvorcom značky Kelt. Tvrdí, že post generálnej riaditeľky v Libanone je ocenením - Zuzana Železníková.

(Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

Zuzana Železníková je nižšej postavy. Rada šoféruje veľké autá a auto zohralo hlavnú úlohu aj pri výbere jej prvého zamestnania.

Ako 22-ročná sa prihlásila na pozíciu obchodného zástupcu Coca-Coly v Košiciach. Veľkou motiváciou bolo práve auto. Firma ho ponúkala ako ďalší benefit k platu. Jej kariéra sa v rámci Coca-Coly posúvala postupne. Po dvoch rokoch odišla do Bratislavy a stala sa šéfkou pobočky pre Bratislavu a Západoslovenský kraj. Všimli si ju „lovci“ talentov a dostala ponuku z Heinekenu: mala spoluvytvárať obchodné zastúpenia na Slovensku. Brala to ako veľkú výzvu. Vyberala ľudí, vytvárala tímy, bola súčasťou rozmachu firmy na Slovensku.

Skryť Vypnúť reklamu

Približne po dvoch rokoch práce v Heinekene jej vtedajší generálny riaditeľ ponúkol pozíciu brand development manažéra, aby vytvorila novú značku. Vtedy si myslela, že je to za trest. Dovtedy pracovala len v predaji, nemala skúsenosti s marketingom. S odstupom času to hodnotí ako šťastie a vynikajúcu školu. Dnes prikladá marketingu a obchodu rovnakú dôležitosť.

Tradičný a mystický Kelt

Z prieskumov zistili, že na Slovensku zákazníkom chýba niečo tradičné a zároveň mystické. Tak vymysleli značku Kelt. Predtým ako názov vytvorili, prečítala a preštudovala množstvo kníh. Záležalo jej na tom, aby sa presvedčila, že Kelti skutočne prešli cez územie Slovenska.


Tvrdenie, že chute piva sa v súčasnosti unifikujú, odmieta. „Ten, kto to povedal, pivu nerozumie.“ Corgoň, Zlatý Bažant, Martiner a Kelt sú chuťovo neporovnateľné. Globálne značky typu Heineken chutia všade rovnako, „tak to musí byť. Aj náš Zlatý Bažant sa licenčne vyrába v Rusku, ale dbáme o to, aby sa dodržala jeho receptúra a chutil rovnako“.

Skryť Vypnúť reklamu

Pri predstave, že by si zamestnanec Heinekenu objednal konkurenčné pivo, neskrýva rozčúlenie. „Nemá nikde napísané, že nemôže. Je to však proti etike.“ Podľa nej musíte veriť svojim značkám, „keď im veríte a ste o tom presvedčený, vtedy sa možete stať dobrým obchodníkom “.

Železníková rýchlo rozpráva, temperament cítiť z každého jej gesta.

Nemyslí si však, že všetci musia byť rovnako dynamickí. Podstatné je mať vlastný názor, byť o ňom presvedčený a odvahu si za ním stáť. Verí, že „keď dáte do práce vášeň, kus seba, niet sily, ktorá by vás zastavila“.

Libanon je za odmenu

Post generálnej riaditeľky v Libanone vníma ako ocenenie svojej práce. Heineken má vo svete okolo stoosemdesiat generálnych riaditeľov vrátane troch žien.

V biznise s prevahou mužov ako je pivovarníctvo, nie je hendikepom byť ženou. „Lepšie si zapamätáte pár žien v spoločnosti stovky chlapov.“

Skryť Vypnúť reklamu

So svojím ohodnotením je spokojná. „Vždy som fungovala v mužskom svete a viem si vybojovať svoje miesto. Keby som nebola spokojná, bojovala by som o to, ale nepoužila by som argumentáciu muž-žena.“

Je prvým človekom z východnej Európy, ktorý ide na pozíciu generálneho riaditeľa mimo európskeho teritória. Keby ju poslali kamkoľvek, berie to ako výzvu. Myslí si, že jej kariéra a práca v spoločnosti Heineken bola aj o troche šťastia: byť v správny čas na správnom mieste. Prispel k tomu tiež bývalý generálny riaditeľ na Slovensku, ktorý dával priestor Slovákom a v centrále Heinekenu v Amsterdame prezentoval ich prácu.

Libanon Zuzana Železníková považuje za osobnú aj profesijnú výzvu. V tejto krajine je približne 40 percent kresťanov a 60 percent Moslimov. Z tohto pohľadu bude nevyhnutné hľadať iné marketingové a obchodné riešenia a prístupy v riadení ľudí, na aké bola zvyknutá doteraz. Teší sa na to a je presvedčená, že ju to posunie dopredu.

Skryť Vypnúť reklamu

Do Libanonu odchádza spolu so životným partnerom. V súkromí nebolo jednoduché o novej misii rozhodnúť. Keby partner nesúhlasil, do Libanonu nejde. „Firma má pre mňa veľkú hodnotu a práca ma napĺňa, ale nie za cenu vzťahu.“

V práci trávi veľa času. Všetko doháňa cez víkend. Pracovné nasadenie sa začína už o siedmej ráno, „večer rovná čiara do postele“.

Napriek tomu, že nie je práve dobrým príkladom, svojim zamestnancom radí, aby si našli rovnováhu medzi prácou a osobným životom. Niekedy radšej predčasne odíde z práce, aby ľudia nemali pocit, že tam musia byť s ňou. Neskôr sa však do firmy vráti a úlohy dokončí.

Viac na www.leaders.sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  2. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  3. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  4. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  5. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  6. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  8. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  9. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  10. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  3. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 8 034
  2. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 7 946
  3. Slovenský orloj – svetová atrakcia 7 513
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 326
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 309
  6. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 971
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 623
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 202
  9. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 825
  10. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 1 773
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sofia vo svojom štúdiu, v ktorom vznikajú nové piesne.

Predtým bol punkerom Vrabcom, dnes je Sofiou. Až teraz som to ja, hovorí


17. sep
Minister Matovič.

Kollárova strana by prípadne mohla prísť len o SIS.


6 h
Peter Sagan získal žltý dres pre celkového víťaza pretekov Okolo Slovenska 2021.

Slovenský cyklista si udržal žltý dres.


Sportnet a 1 ďalší 4 h

August býva vrchol uhorkovej sezóny. Je to síce nuda, ale aspoň sa nič nemôže pokaziť. Tento uplynulý bol výnimkou.


Neprehliadnite tiež

Šéf Slovakia Travel Václav Mika.

Nová štátna organizácia na podporu cestovného ruchu nenadväzuje na Slovenskú agentúru pre cestovný ruch.


SITA 3 h
Ilustračná foto.

Najviac bolo už tradične v hygiene budov a prevádzky.


SITA 4 h
Ilustračné foto

Benzín 95 je drahší ako vlani o zhruba 23 percent a benzín 98 o 20 percent.


SITA 4 h

Výrobcovia a dodávatelia nemajú podľa vlády proti nákupcom reťazcov žiadnu šancu.


TASR 7 h
Skryť Zatvoriť reklamu