V Trnave zišiel z linky 200-tisíci Peugeot 207

Už 200-tisíce vozidlo značky Peugeot 207 vyrobila dnes v Trnave spoločnosť PSA Peugeot Citroen Slovakia.

Trnavský závod od júna 2006 vyrobil 200 000 vozidiel Peugeot 207.(Zdroj: TASR - Štefan Puškáš)

Trnava 29. októbra (TASR) Sériová produkcia tohto modelu sa začala v júni 2006. Do vlaňajšieho decembra dosiahla produkcia výšku takmer 52 000 automobilov, za celý rok 2007 bude spolu vyrobených 180 000 áut.

Modelový rad Peugeot 207 v tomto roku výrobca obohatil o karosérie s presklenou strechou, ale aj o nové benzínové motory s variabilným časovaním valcov a priamym vstrekovaním, vyvinuté v spolupráci s BMW. Motory disponujú vyšším výkonom pri nižšej spotrebe, ktorá sa prejavuje v nižších emisiách CO2.

"Rozhodnutie PSA Peugeot Citroen postaviť závod na Slovensku bolo správne. Popri plnení objemových cieľov však považujem za rovnako dôležité, že trnavský závod dosahuje v krátkom čase svojej existencie aj dobré kvalitatívne ukazovatele. Je to výsledok angažovaného prístupu celého tímu zamestnancov, technikov a manažérov našej spoločnosti," uviedol generálny riaditeľ PSA Peugeot Citroen Slovakia Jean Mouro. Aktuálnou výzvou trnavskej automobilky je podľa neho príprava na spustenie výroby nového modelu.

Z doteraz vyrobených vozidiel dominovali 5-dverové modely, ktorých sa z celkového objemu vyrobilo 69 %. Oproti roku 2006 sa zvýšila výroba ekologickejších dieselových motorov. Ich podiel dosiahol 62 %, kým v decembri 2006 to bolo len niečo vyše 50 %. Ide o výkonné dieselové motory HDi so spotrebou 3,5 až 4,8 l/100 km a úrovňou emisií CO2 medzi 120 až 126 g/km.

Trnavský závod spolupracoval v priebehu roka 2007 s 314 dodávateľmi, z ktorých 80 sídlilo na Slovensku alebo v okolitých krajinách. Títo dodávali trnavskej automobilke takmer 17 % z priemerného denného objemu 2,8 milióna dielcov. Takmer 65 % objemu nákupu vyčísleného v eurách, pri odpočítaní motorov a prevodoviek, pochádza zo Slovenska alebo z krajín regiónu.

Dodávky v systéme just-in-time smerovali do závodu predovšetkým kamiónovou dopravou. V exporte vozidiel získala železničná doprava 60-% podiel, minulý rok to bolo len 40 %. Závod len viac ako pol roka po spustení sériovej výroby dostal v januári 2007 certifikát kvality podľa ISO 9001:2000, čo umožňuje export aj na trhy mimo EÚ.

PSA Peugeot Citroen Slovakia už začala s prípravami na výrobu nového modelu, ktorého produkcia sa plánuje spustiť najneskôr v roku 2010 a vyrábať sa bude spočiatku len na Slovensku. Úpravy súčasných výrobných zariadení a montáž nových začali v auguste tohto roka. Projektový tím nového modelu už sčasti pracuje aj na Slovensku.

Automobilka v Trnave je technologicky najmodernejším závodom skupiny PSA Peugeot Citroen. Strategická investícia, ktorú francúzsky koncern oznámil v januári 2003, dosiahla 700 miliónov EUR. V lete 2003 bol položený základný kameň závodu a v júni 2006 sa rozbehla sériová výroba vozidiel modelu Peugeot 207. Spoločnosť zamestnáva aktuálne v dvoch pracovných zmenách okolo 3 300 ľudí. Maximálna výrobná kapacita závodu v troch pracovných zmenách je 300 000 vozidiel ročne.

Informácie TASR poskytol riaditeľ úseku komunikácie PSA Peugeot Citroen Slovakia Peter Švec.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 390
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 963
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 775
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 816
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 5 620
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 289
  7. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 226
  8. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 799
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 527
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 4 344

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Brusel vyšetruje dotácie pre Jaguar v Nitre. Môžu Briti odísť?

Európskej komisii sa nepozdávajú 130-miliónové dotácie ani súvisiace investície za pol miliardy eur.

DOMOV

Policajti bili obuškami Rómov, Gašpar vidí neprimerané zákroky

Policajti zasahovali v Zborove pre šarvátku medzi Rómami.

KOMENTÁRE

Vydrží to ešte Most alebo padne?

Trpezlivosť voličov nemožno skúšať donekonečna.

Neprehliadnite tiež

Za žalúdočné problémy na dovolenke možno už čoskoro vysúdite peniaze

Nový typ nemajetkovej ujmy chcú do zákona dostať viacerí právnici a akademici.

Cigaretový gigant našiel spôsob, ako vybabrať s nechutnými obalmi

Spoločnosť Philip Morris začala distribuovať puzdrá na cigarety s logom Marlboro.

Akcionári Prima banky a Sberbank schválili zámer zlúčenia bánk, Sberbank zanikne v lete

Sberbank v posledných rokoch stagnuje, má nedostatočne efektívne vnútorné procesy a nízky počet klientov.

Brazílski baníci našli obrovský smaragd, váži 360 kíl

Na vyslobodenie kameňa vysokého 1,3 metra zo zeme bola potrebná ťažká technika.