V Trnave zišiel z linky 200-tisíci Peugeot 207

Už 200-tisíce vozidlo značky Peugeot 207 vyrobila dnes v Trnave spoločnosť PSA Peugeot Citroen Slovakia.

Trnavský závod od júna 2006 vyrobil 200 000 vozidiel Peugeot 207.(Zdroj: TASR - Štefan Puškáš)

Trnava 29. októbra (TASR) Sériová produkcia tohto modelu sa začala v júni 2006. Do vlaňajšieho decembra dosiahla produkcia výšku takmer 52 000 automobilov, za celý rok 2007 bude spolu vyrobených 180 000 áut.

Modelový rad Peugeot 207 v tomto roku výrobca obohatil o karosérie s presklenou strechou, ale aj o nové benzínové motory s variabilným časovaním valcov a priamym vstrekovaním, vyvinuté v spolupráci s BMW. Motory disponujú vyšším výkonom pri nižšej spotrebe, ktorá sa prejavuje v nižších emisiách CO2.

"Rozhodnutie PSA Peugeot Citroen postaviť závod na Slovensku bolo správne. Popri plnení objemových cieľov však považujem za rovnako dôležité, že trnavský závod dosahuje v krátkom čase svojej existencie aj dobré kvalitatívne ukazovatele. Je to výsledok angažovaného prístupu celého tímu zamestnancov, technikov a manažérov našej spoločnosti," uviedol generálny riaditeľ PSA Peugeot Citroen Slovakia Jean Mouro. Aktuálnou výzvou trnavskej automobilky je podľa neho príprava na spustenie výroby nového modelu.

Z doteraz vyrobených vozidiel dominovali 5-dverové modely, ktorých sa z celkového objemu vyrobilo 69 %. Oproti roku 2006 sa zvýšila výroba ekologickejších dieselových motorov. Ich podiel dosiahol 62 %, kým v decembri 2006 to bolo len niečo vyše 50 %. Ide o výkonné dieselové motory HDi so spotrebou 3,5 až 4,8 l/100 km a úrovňou emisií CO2 medzi 120 až 126 g/km.

Trnavský závod spolupracoval v priebehu roka 2007 s 314 dodávateľmi, z ktorých 80 sídlilo na Slovensku alebo v okolitých krajinách. Títo dodávali trnavskej automobilke takmer 17 % z priemerného denného objemu 2,8 milióna dielcov. Takmer 65 % objemu nákupu vyčísleného v eurách, pri odpočítaní motorov a prevodoviek, pochádza zo Slovenska alebo z krajín regiónu.

Dodávky v systéme just-in-time smerovali do závodu predovšetkým kamiónovou dopravou. V exporte vozidiel získala železničná doprava 60-% podiel, minulý rok to bolo len 40 %. Závod len viac ako pol roka po spustení sériovej výroby dostal v januári 2007 certifikát kvality podľa ISO 9001:2000, čo umožňuje export aj na trhy mimo EÚ.

PSA Peugeot Citroen Slovakia už začala s prípravami na výrobu nového modelu, ktorého produkcia sa plánuje spustiť najneskôr v roku 2010 a vyrábať sa bude spočiatku len na Slovensku. Úpravy súčasných výrobných zariadení a montáž nových začali v auguste tohto roka. Projektový tím nového modelu už sčasti pracuje aj na Slovensku.

Automobilka v Trnave je technologicky najmodernejším závodom skupiny PSA Peugeot Citroen. Strategická investícia, ktorú francúzsky koncern oznámil v januári 2003, dosiahla 700 miliónov EUR. V lete 2003 bol položený základný kameň závodu a v júni 2006 sa rozbehla sériová výroba vozidiel modelu Peugeot 207. Spoločnosť zamestnáva aktuálne v dvoch pracovných zmenách okolo 3 300 ľudí. Maximálna výrobná kapacita závodu v troch pracovných zmenách je 300 000 vozidiel ročne.

Informácie TASR poskytol riaditeľ úseku komunikácie PSA Peugeot Citroen Slovakia Peter Švec.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 121
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 003
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 141
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 309
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 926
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 257
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 067
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 598
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 797
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 644

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

KULTÚRA

Česi na objednávku vlády nikoho neuniesli, predbehli nás v inom

Českí filmári vedia, kde hľadať hrdinov.

Neprehliadnite tiež

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.

Šéf PSA: Opel zostane aj po prevzatí nemeckou firmou

Existujú totiž zákazníci, ktorí nekupujú francúzske značky.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop