Trnava 29. októbra (TASR) Sériová produkcia tohto modelu sa začala v júni 2006. Do vlaňajšieho decembra dosiahla produkcia výšku takmer 52 000 automobilov, za celý rok 2007 bude spolu vyrobených 180 000 áut.
Modelový rad Peugeot 207 v tomto roku výrobca obohatil o karosérie s presklenou strechou, ale aj o nové benzínové motory s variabilným časovaním valcov a priamym vstrekovaním, vyvinuté v spolupráci s BMW. Motory disponujú vyšším výkonom pri nižšej spotrebe, ktorá sa prejavuje v nižších emisiách CO2.
"Rozhodnutie PSA Peugeot Citroen postaviť závod na Slovensku bolo správne. Popri plnení objemových cieľov však považujem za rovnako dôležité, že trnavský závod dosahuje v krátkom čase svojej existencie aj dobré kvalitatívne ukazovatele. Je to výsledok angažovaného prístupu celého tímu zamestnancov, technikov a manažérov našej spoločnosti," uviedol generálny riaditeľ PSA Peugeot Citroen Slovakia Jean Mouro. Aktuálnou výzvou trnavskej automobilky je podľa neho príprava na spustenie výroby nového modelu.
Z doteraz vyrobených vozidiel dominovali 5-dverové modely, ktorých sa z celkového objemu vyrobilo 69 %. Oproti roku 2006 sa zvýšila výroba ekologickejších dieselových motorov. Ich podiel dosiahol 62 %, kým v decembri 2006 to bolo len niečo vyše 50 %. Ide o výkonné dieselové motory HDi so spotrebou 3,5 až 4,8 l/100 km a úrovňou emisií CO2 medzi 120 až 126 g/km.
Trnavský závod spolupracoval v priebehu roka 2007 s 314 dodávateľmi, z ktorých 80 sídlilo na Slovensku alebo v okolitých krajinách. Títo dodávali trnavskej automobilke takmer 17 % z priemerného denného objemu 2,8 milióna dielcov. Takmer 65 % objemu nákupu vyčísleného v eurách, pri odpočítaní motorov a prevodoviek, pochádza zo Slovenska alebo z krajín regiónu.
Dodávky v systéme just-in-time smerovali do závodu predovšetkým kamiónovou dopravou. V exporte vozidiel získala železničná doprava 60-% podiel, minulý rok to bolo len 40 %. Závod len viac ako pol roka po spustení sériovej výroby dostal v januári 2007 certifikát kvality podľa ISO 9001:2000, čo umožňuje export aj na trhy mimo EÚ.
PSA Peugeot Citroen Slovakia už začala s prípravami na výrobu nového modelu, ktorého produkcia sa plánuje spustiť najneskôr v roku 2010 a vyrábať sa bude spočiatku len na Slovensku. Úpravy súčasných výrobných zariadení a montáž nových začali v auguste tohto roka. Projektový tím nového modelu už sčasti pracuje aj na Slovensku.
Automobilka v Trnave je technologicky najmodernejším závodom skupiny PSA Peugeot Citroen. Strategická investícia, ktorú francúzsky koncern oznámil v januári 2003, dosiahla 700 miliónov EUR. V lete 2003 bol položený základný kameň závodu a v júni 2006 sa rozbehla sériová výroba vozidiel modelu Peugeot 207. Spoločnosť zamestnáva aktuálne v dvoch pracovných zmenách okolo 3 300 ľudí. Maximálna výrobná kapacita závodu v troch pracovných zmenách je 300 000 vozidiel ročne.
Informácie TASR poskytol riaditeľ úseku komunikácie PSA Peugeot Citroen Slovakia Peter Švec.