Hľadajú zdravých partnerov

Coca­Cola a PepsiCo hľadajú partnerov pre uspokojenie tých zákazníkov, ktorí bublinkový sladený nápoj nepovažujú za synonymum zdravého štýlu.

KFC si za svojho parntera zvolila namiesto tradičnej Pepsi konkurenta Coca–Colu.(Zdroj: SME – MILAN DAVID)

BRATISLAVA. Obri gastronomického priemyslu – Coca-Cola a Pepsi sa vyrovnávajú s meniacimi sa chuťami svojich spotrebiteľov.

Obzvlášť viditeľné sú tieto zmeny v Spojených štátoch. Ide o trh, ktorý je pre obe firmy kľúčový a navyše tradične určuje celosvetové trendy. U Američanov výrazne rastie obľuba menej sýtených a sladených nápojov, takých, o ktorých si zákazníci myslia, že sú zdravšie.

Bubliny nie sú trendy

Ľadové čaje a ochutené minerálky postupne získavajú popularitu na úkor kolových nápojov. Napríklad Coca-Cola zaznamenala v poslednom štvrťroku celkový nárast predaného objemu nápojov o 6 percent. Segment sýtených nápojov narástol o 4 percentá, zatiaľ čo nesýtené nápoje narástli za rovnaké obdobie o 14 percent.

Podobný trend zaznamenala aj Pepsi, ktorej celkový objem predaja v Spojených štátoch klesol o jedno percento. Predaj sýtených nápojov klesol dokonca o 3 percentá, kým „bezbublinkové drinky“ zaznamenali nárast o 2 percentá.

Je možné predpokladať, že význam trhu s nesýtenými nápojmi bude stúpať. Spolu s ním budú získavať na váhe aj doteraz „vedľajšie“ značky.¶

Čo chýba v ponuke, to si kúpia

Obe spoločnosti sa preto snažia posilňovať svoje portfólio značiek aj nákupmi. Coca-Cola si akvizíciou výrobcu ochutených vôd Energy Brands, známeho pod značkou Glacéau, posilnila svoje postavenie na americkom trhu. Za spoločnosť zaplatila viac ako 4 miliardy dolárov, pričom ponúkla dvojnásobnú sumu ako ďalší záujemca.

Ukazuje to, ako veľmi potrebovala Cola v tomto segmente získať značku, ktorá by mohla konkurovať Pepsi. Tá mala na americkom trhu v čase akvizície rádovo vyšší trhový podiel ako Coca-Cola.

Pepsi zareagovala na domáce posilnenie Coly vytvorením spoločného podniku s potravinárskym gigantom Unilever.

Pred dvoma týždňami oznámili vytvorenie spoločnosti Pepsi Lipton International, ktorej úlohou bude prenikať so značkou ľadových čajov na nové trhy.

Na Pepsi už netrvajú

BRATISLAVA. Tradiční návštevníci reštaurácií Kentucky Fried Chicken (KFC) by boli v ich slovenských pobočkách pravdepodobne pre­kvapení. Značka KFC sa tradične spája s nápojmi od Pepsi, na Slovensku vám ponúknu Coca-Colu.

Ku smaženému kurčaťu sa zásadne pila Pepsi od roku 1986, keď PepsiCo kúpila značku KFC. Pravidlom to bolo len do roku 1997, keď sa KFC spolu s Pizza Hut a Taco Bell od PepsiCo odtrhli a založili si vlastnú firmu. Tá sa v súčasnosti volá YUM! Brands a je najväčšou franchiesovou spoločnosťou na svete.

Slovenské KFC tak už dostalo pri výbere partnerstva voľnú ruku. „Rokovali sme s oboma firmami a rozhodli sme sa pre Coca-Colu, pričom materská spoločnosť KFC nám do toho vôbec nezasahovala“ povedal

manažér spoločnosti Queens­way Radek Vlk, ktorá na Slovensku a v Rakúsku sieť KFC prevádzkuje.

(pst)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  3. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  6. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  7. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  8. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  10. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 018
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 552
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 559
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 260
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 917
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 724
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 390
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 300
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 569
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 122

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Jeden za všetkých, všetci za jedného. Čo má Kaliňák s tromi mušketiermi

Dom, v ktorom býva minister vnútra Robert Kaliňák, je pomenovaný podľa Aramisa z Troch mušketierov. Susedmi sú Athos a Porthos.

PRIMÁR

S vekom lekára môže stúpať aj počet úmrtí pacientov

Lekárom nad šesťdesiat úmrtnosť pacientov stúpla.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.