Hľadajú zdravých partnerov

Coca­Cola a PepsiCo hľadajú partnerov pre uspokojenie tých zákazníkov, ktorí bublinkový sladený nápoj nepovažujú za synonymum zdravého štýlu.

KFC si za svojho parntera zvolila namiesto tradičnej Pepsi konkurenta Coca–Colu.(Zdroj: SME – MILAN DAVID)

BRATISLAVA. Obri gastronomického priemyslu – Coca-Cola a Pepsi sa vyrovnávajú s meniacimi sa chuťami svojich spotrebiteľov.

Obzvlášť viditeľné sú tieto zmeny v Spojených štátoch. Ide o trh, ktorý je pre obe firmy kľúčový a navyše tradične určuje celosvetové trendy. U Američanov výrazne rastie obľuba menej sýtených a sladených nápojov, takých, o ktorých si zákazníci myslia, že sú zdravšie.

Bubliny nie sú trendy

Ľadové čaje a ochutené minerálky postupne získavajú popularitu na úkor kolových nápojov. Napríklad Coca-Cola zaznamenala v poslednom štvrťroku celkový nárast predaného objemu nápojov o 6 percent. Segment sýtených nápojov narástol o 4 percentá, zatiaľ čo nesýtené nápoje narástli za rovnaké obdobie o 14 percent.

Podobný trend zaznamenala aj Pepsi, ktorej celkový objem predaja v Spojených štátoch klesol o jedno percento. Predaj sýtených nápojov klesol dokonca o 3 percentá, kým „bezbublinkové drinky“ zaznamenali nárast o 2 percentá.

Je možné predpokladať, že význam trhu s nesýtenými nápojmi bude stúpať. Spolu s ním budú získavať na váhe aj doteraz „vedľajšie“ značky.¶

Čo chýba v ponuke, to si kúpia

Obe spoločnosti sa preto snažia posilňovať svoje portfólio značiek aj nákupmi. Coca-Cola si akvizíciou výrobcu ochutených vôd Energy Brands, známeho pod značkou Glacéau, posilnila svoje postavenie na americkom trhu. Za spoločnosť zaplatila viac ako 4 miliardy dolárov, pričom ponúkla dvojnásobnú sumu ako ďalší záujemca.

Ukazuje to, ako veľmi potrebovala Cola v tomto segmente získať značku, ktorá by mohla konkurovať Pepsi. Tá mala na americkom trhu v čase akvizície rádovo vyšší trhový podiel ako Coca-Cola.

Pepsi zareagovala na domáce posilnenie Coly vytvorením spoločného podniku s potravinárskym gigantom Unilever.

Pred dvoma týždňami oznámili vytvorenie spoločnosti Pepsi Lipton International, ktorej úlohou bude prenikať so značkou ľadových čajov na nové trhy.

Na Pepsi už netrvajú

BRATISLAVA. Tradiční návštevníci reštaurácií Kentucky Fried Chicken (KFC) by boli v ich slovenských pobočkách pravdepodobne pre­kvapení. Značka KFC sa tradične spája s nápojmi od Pepsi, na Slovensku vám ponúknu Coca-Colu.

Ku smaženému kurčaťu sa zásadne pila Pepsi od roku 1986, keď PepsiCo kúpila značku KFC. Pravidlom to bolo len do roku 1997, keď sa KFC spolu s Pizza Hut a Taco Bell od PepsiCo odtrhli a založili si vlastnú firmu. Tá sa v súčasnosti volá YUM! Brands a je najväčšou franchiesovou spoločnosťou na svete.

Slovenské KFC tak už dostalo pri výbere partnerstva voľnú ruku. „Rokovali sme s oboma firmami a rozhodli sme sa pre Coca-Colu, pričom materská spoločnosť KFC nám do toho vôbec nezasahovala“ povedal

manažér spoločnosti Queens­way Radek Vlk, ktorá na Slovensku a v Rakúsku sieť KFC prevádzkuje.

(pst)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  6. Bratislava gets a new public space and park
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  10. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 675
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 788
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 178
  4. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 2 089
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 857
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 651
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 534
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 452
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 397
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 275

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V SNS vyčkávajú na Danka a mlčia, viaže ich zákaz zhora

Andrej Danko nezvládol situáciu, SNS na vstup do koalície nemala. Myslí si to jej bývalý člen Rudolf Pučík, ktorý Danka do politiky dostal.

DOMOV

Horúčavy končia, príde ochladenie aj dážď

Meteorologická jeseň sa začína už prvého septembra.

SVET

Španielska polícia zastavila druhý útok, zabila päť útočníkov

Počet obetí útokov v Katalánsku sa zvýšil na 14.

Neprehliadnite tiež

Merkelová odmieta administratívny tlak na predaj elektromobilov

Merkelová žiada od predstaviteľov automobiliek, aby sa usilovali obnoviť dôveru zákazníkov.

Air Berlin odložil na neurčito zverejnenie výsledkov za prvý polrok

Podľa zákona musí zverejniť svoje finančné údaje do začiatku októbra.

Matečná spustila demoverziu potravinového katalógu

Katalóg prinesie lokálnosť, čerstvosť, zníženie ekologickej stopy a možnosť pre slovenských poľnohospodárov presadiť sa na trhu.

Nezamestnanosť klesla na nové minimum

Najviac voľných miest bolo v Bratislavskom kraji, najmenej ich bolo v Košickom kraji.