Hľadajú zdravých partnerov

Coca­Cola a PepsiCo hľadajú partnerov pre uspokojenie tých zákazníkov, ktorí bublinkový sladený nápoj nepovažujú za synonymum zdravého štýlu.

KFC si za svojho parntera zvolila namiesto tradičnej Pepsi konkurenta Coca–Colu.(Zdroj: SME – MILAN DAVID)

BRATISLAVA. Obri gastronomického priemyslu – Coca-Cola a Pepsi sa vyrovnávajú s meniacimi sa chuťami svojich spotrebiteľov.

Obzvlášť viditeľné sú tieto zmeny v Spojených štátoch. Ide o trh, ktorý je pre obe firmy kľúčový a navyše tradične určuje celosvetové trendy. U Američanov výrazne rastie obľuba menej sýtených a sladených nápojov, takých, o ktorých si zákazníci myslia, že sú zdravšie.

Bubliny nie sú trendy

Ľadové čaje a ochutené minerálky postupne získavajú popularitu na úkor kolových nápojov. Napríklad Coca-Cola zaznamenala v poslednom štvrťroku celkový nárast predaného objemu nápojov o 6 percent. Segment sýtených nápojov narástol o 4 percentá, zatiaľ čo nesýtené nápoje narástli za rovnaké obdobie o 14 percent.

Podobný trend zaznamenala aj Pepsi, ktorej celkový objem predaja v Spojených štátoch klesol o jedno percento. Predaj sýtených nápojov klesol dokonca o 3 percentá, kým „bezbublinkové drinky“ zaznamenali nárast o 2 percentá.

Je možné predpokladať, že význam trhu s nesýtenými nápojmi bude stúpať. Spolu s ním budú získavať na váhe aj doteraz „vedľajšie“ značky.¶

Čo chýba v ponuke, to si kúpia

Obe spoločnosti sa preto snažia posilňovať svoje portfólio značiek aj nákupmi. Coca-Cola si akvizíciou výrobcu ochutených vôd Energy Brands, známeho pod značkou Glacéau, posilnila svoje postavenie na americkom trhu. Za spoločnosť zaplatila viac ako 4 miliardy dolárov, pričom ponúkla dvojnásobnú sumu ako ďalší záujemca.

Ukazuje to, ako veľmi potrebovala Cola v tomto segmente získať značku, ktorá by mohla konkurovať Pepsi. Tá mala na americkom trhu v čase akvizície rádovo vyšší trhový podiel ako Coca-Cola.

Pepsi zareagovala na domáce posilnenie Coly vytvorením spoločného podniku s potravinárskym gigantom Unilever.

Pred dvoma týždňami oznámili vytvorenie spoločnosti Pepsi Lipton International, ktorej úlohou bude prenikať so značkou ľadových čajov na nové trhy.

Na Pepsi už netrvajú

BRATISLAVA. Tradiční návštevníci reštaurácií Kentucky Fried Chicken (KFC) by boli v ich slovenských pobočkách pravdepodobne pre­kvapení. Značka KFC sa tradične spája s nápojmi od Pepsi, na Slovensku vám ponúknu Coca-Colu.

Ku smaženému kurčaťu sa zásadne pila Pepsi od roku 1986, keď PepsiCo kúpila značku KFC. Pravidlom to bolo len do roku 1997, keď sa KFC spolu s Pizza Hut a Taco Bell od PepsiCo odtrhli a založili si vlastnú firmu. Tá sa v súčasnosti volá YUM! Brands a je najväčšou franchiesovou spoločnosťou na svete.

Slovenské KFC tak už dostalo pri výbere partnerstva voľnú ruku. „Rokovali sme s oboma firmami a rozhodli sme sa pre Coca-Colu, pričom materská spoločnosť KFC nám do toho vôbec nezasahovala“ povedal

manažér spoločnosti Queens­way Radek Vlk, ktorá na Slovensku a v Rakúsku sieť KFC prevádzkuje.

(pst)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 350
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 923
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 434
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 810
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 690
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 396
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 467
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 944
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 176
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 146

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Matečnú vyznamenali Francúzi za zásluhy v agrosektore

Ide o jedno z najvýznamnejších francúzskych štátnych vyznamenaní.

Na letisku v Kráľovej prerušili prevádzku, na plochu vnikol bager

Incident na malom letisku 35 kilometrov od hlavného mesta pravdepodobne súvisí so sporom o pôdu.

Ceny ropy sa vrátili k rastu

Dôvodom boli správy o raste zásob ropy v USA.

Boeing otvorí v Európe prvý závod, vybral si na to Britániu

Vyrábať sa tu majú ovládače vztlakových pristávacích klapiek na krídla.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop