TENDRE NA PRVÉ DVA BALÍKY VÝSTAVBY DIAĽNICE A RÝCHLOSTNEJ CESTY PROSTREDNÍCTVOM PPP PROJEKTOV BY MALO PODĽA SPLNOMOCNENCA VLÁDY IGORA CHOMU MINISTERSTVO DOPRAVY VYHLÁSIŤ NA BUDÚCI TÝŽDEŇ

O osude PPP projektov na výstavbu diaľnic rozhodne ich tender

BRATISLAVA 23. októbra (SITA) - O tom, či vláda využije projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) pri výstavbe úsekov diaľnice D1 a rýchlocesty R1 rozhodnú ich tendre. Ako na utorkovej tlačovej besede ...

BRATISLAVA 23. októbra (SITA) - O tom, či vláda využije projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) pri výstavbe úsekov diaľnice D1 a rýchlocesty R1 rozhodnú ich tendre. Ako na utorkovej tlačovej besede uviedol vládny splnomocnenec pre urýchlenie výstavby diaľnic a rýchlostných ciest a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma, vláda sa rozhodla pokračovať v plnení uznesení, ktoré v rámci výstavby diaľnic a rýchlostných ciest schválila a na budúci týždeň by mali byť vyhlásené tendre na prvé dva balíky projektov. "Všetky predpoklady vychádzajú z odhadov cien a teda aj výška platby za služby koncesionárovi je zatiaľ odhadom. K číslam ministerstva financií sa vrátime po odovzdaní ponúk, kedy bude výška platieb jednoznačná," vysvetlil Choma. Prvé dva balíky zahŕňajú úseky diaľnice D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia a úseky rýchlostnej cesty R1 Nitra - Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce.

Vláda teda podľa neho zaujme stanovisko k dopadom PPP projektov na štátny dlh a štátny rozpočet až po vyhodnotení ponúk a po vynegociovaní podmienok s budúcim koncesionárom. "Zmluva s koncesionárom pôjde pred jej podpisom na rokovanie vlády. Tu je stále priestor na dôkladné posúdenie všetkých dopadov. Kým sa totiž nedostaneme ku skutočnej trhovej hodnote výstavby diaľnic prostredníctvom PPP projektov, stále nebudeme vedieť povedať, či sú tie projekty tá správna cesta financovania výstavby diaľnic a rýchlostných ciest," dodal Choma. Podľa splnomocnenca vlády môže nastať aj situácia, že vláda potom nemusí odsúhlasiť výstavbu diaľnic prostredníctvom PPP projektov a zruší tendre. "S týmto rizikom musí budúci koncesionár do tejto súťaže ísť. Ale chcem zdôrazniť, že vláda ide do PPP projektov so skutočnou serióznosťou," zdôraznil Choma. Výsledky tendra na tieto prvé dva balíky projektov by mali byť podľa neho známe na konci marca budúceho roku, pričom rokovania o podmienkach s potenciálnym koncesionárom by mali byť ukončené do mája budúceho roku. Podľa Chomu sa po vyhodnotení tendrov na prvé dva balíky projektov vláda rozhodne, ako sa postaví aj k tretiemu balíku projektov, ktorý zahrňuje výstavbu úsekov D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Višňové - Dubná Skala.

Podľa Chomu vláda ani ministerstvo dopravy nijakým spôsobom nespochybnilo názor ministerstva financií. "Ministerstvo financií stále trvá na svojom stanovisku. A to je úplne v poriadku. Nie je dôvod, aby svoje stanovisko menilo, keďže sa nemenili žiadne čísla, podľa ktorých zaujalo stanovisko. Stále sa však bavíme len o imaginárnych číslach. Až keď sa celý proces rozbehne, tak uvidíme, aké budú pozitíva a negatíva týchto projektov a potom sa rozhodne vláda," konštatoval Choma. "Stanovisko ministerstva financií je stále rovnaké. Mali sme však možnosť hodnotiť len teoretické dopady výstavby prostredníctvom PPP projektov. V prípade začatia tendrov budeme mať konkrétne reálne ponuky, čím budeme môcť dopady oveľa lepšie posúdiť," uviedol hovorca ministra financií Miroslav Šmál.

Podľa Chomu by malo byť v rokoch 2006 až 2010 na Slovensku odovzdaných celkovo 148,23 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest bez PPP projektov. "S PPP projektmi by to malo byť celkovo 216,28 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest," dodal Choma. Vďaka PPP projektom by sa malo na Slovensku do roku 2010 vystavať v plnom profile bez tunelov a náročných trás 68,05 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Do roku 2013 by mali koncesionári postaviť na Slovensku prostredníctvom PPP projektov celkovo 151,12 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest za 105,7 mld. Sk

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 509
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 845
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 122
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 975
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 769
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 143
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 691
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 687
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 405
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 398

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Rusi majú vynikajúcu techniku. Všetko však závisí aj od politiky

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac.

ŠPORT

Slovanu kuriózny gól nepomohol, doma prehral s Kazaňou

Bratislavský klub v stretnutí aj vyhrával, napokon prehral o tri góly.

SVET

Merkelová prijatie utečencov po rokoch neľutuje

Nemecká kancelárka nechce prijímať ďalších ľudí zo Sýrie.

DOMOV

Počas týždňa bez áut kolabuje doprava

O dopravu v Bratislave sa 60 rokov nikto nestaral.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.