TENDRE NA PRVÉ DVA BALÍKY VÝSTAVBY DIAĽNICE A RÝCHLOSTNEJ CESTY PROSTREDNÍCTVOM PPP PROJEKTOV BY MALO PODĽA SPLNOMOCNENCA VLÁDY IGORA CHOMU MINISTERSTVO DOPRAVY VYHLÁSIŤ NA BUDÚCI TÝŽDEŇ

O osude PPP projektov na výstavbu diaľnic rozhodne ich tender

BRATISLAVA 23. októbra (SITA) - O tom, či vláda využije projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) pri výstavbe úsekov diaľnice D1 a rýchlocesty R1 rozhodnú ich tendre. Ako na utorkovej tlačovej besede ...

BRATISLAVA 23. októbra (SITA) - O tom, či vláda využije projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) pri výstavbe úsekov diaľnice D1 a rýchlocesty R1 rozhodnú ich tendre. Ako na utorkovej tlačovej besede uviedol vládny splnomocnenec pre urýchlenie výstavby diaľnic a rýchlostných ciest a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma, vláda sa rozhodla pokračovať v plnení uznesení, ktoré v rámci výstavby diaľnic a rýchlostných ciest schválila a na budúci týždeň by mali byť vyhlásené tendre na prvé dva balíky projektov. "Všetky predpoklady vychádzajú z odhadov cien a teda aj výška platby za služby koncesionárovi je zatiaľ odhadom. K číslam ministerstva financií sa vrátime po odovzdaní ponúk, kedy bude výška platieb jednoznačná," vysvetlil Choma. Prvé dva balíky zahŕňajú úseky diaľnice D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia a úseky rýchlostnej cesty R1 Nitra - Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce.

Vláda teda podľa neho zaujme stanovisko k dopadom PPP projektov na štátny dlh a štátny rozpočet až po vyhodnotení ponúk a po vynegociovaní podmienok s budúcim koncesionárom. "Zmluva s koncesionárom pôjde pred jej podpisom na rokovanie vlády. Tu je stále priestor na dôkladné posúdenie všetkých dopadov. Kým sa totiž nedostaneme ku skutočnej trhovej hodnote výstavby diaľnic prostredníctvom PPP projektov, stále nebudeme vedieť povedať, či sú tie projekty tá správna cesta financovania výstavby diaľnic a rýchlostných ciest," dodal Choma. Podľa splnomocnenca vlády môže nastať aj situácia, že vláda potom nemusí odsúhlasiť výstavbu diaľnic prostredníctvom PPP projektov a zruší tendre. "S týmto rizikom musí budúci koncesionár do tejto súťaže ísť. Ale chcem zdôrazniť, že vláda ide do PPP projektov so skutočnou serióznosťou," zdôraznil Choma. Výsledky tendra na tieto prvé dva balíky projektov by mali byť podľa neho známe na konci marca budúceho roku, pričom rokovania o podmienkach s potenciálnym koncesionárom by mali byť ukončené do mája budúceho roku. Podľa Chomu sa po vyhodnotení tendrov na prvé dva balíky projektov vláda rozhodne, ako sa postaví aj k tretiemu balíku projektov, ktorý zahrňuje výstavbu úsekov D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Višňové - Dubná Skala.

Podľa Chomu vláda ani ministerstvo dopravy nijakým spôsobom nespochybnilo názor ministerstva financií. "Ministerstvo financií stále trvá na svojom stanovisku. A to je úplne v poriadku. Nie je dôvod, aby svoje stanovisko menilo, keďže sa nemenili žiadne čísla, podľa ktorých zaujalo stanovisko. Stále sa však bavíme len o imaginárnych číslach. Až keď sa celý proces rozbehne, tak uvidíme, aké budú pozitíva a negatíva týchto projektov a potom sa rozhodne vláda," konštatoval Choma. "Stanovisko ministerstva financií je stále rovnaké. Mali sme však možnosť hodnotiť len teoretické dopady výstavby prostredníctvom PPP projektov. V prípade začatia tendrov budeme mať konkrétne reálne ponuky, čím budeme môcť dopady oveľa lepšie posúdiť," uviedol hovorca ministra financií Miroslav Šmál.

Podľa Chomu by malo byť v rokoch 2006 až 2010 na Slovensku odovzdaných celkovo 148,23 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest bez PPP projektov. "S PPP projektmi by to malo byť celkovo 216,28 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest," dodal Choma. Vďaka PPP projektom by sa malo na Slovensku do roku 2010 vystavať v plnom profile bez tunelov a náročných trás 68,05 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Do roku 2013 by mali koncesionári postaviť na Slovensku prostredníctvom PPP projektov celkovo 151,12 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest za 105,7 mld. Sk

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  7. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Slováci sa hojne stávajú majiteľmi nehnuteľností v cudzine
  2. Prečo mamy lákali deti na mobil, kľúče či diaľkové ovládanie?
  3. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  4. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  5. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  6. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  7. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  8. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  9. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  10. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 504
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 16 094
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 8 186
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 304
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 104
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 659
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 283
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 106
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 788
  10. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov 2 809

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéfa ÚPN Krajňáka považovali za cuciaka, teraz je pre koalíciu diktátor

Šéf Ústavu pamäti národa viedol spor s českým ministrom financií Andrejom Babišom a zamestnancami, ktorí mali blízko k extrémizmu.

Neprehliadnite tiež

Nemecko zakázalo prespávanie v kamiónoch, vodičom za to hrozia pokuty

Európska komisia chce v najbližších dňoch ukázať nové pravidlá, ktoré sa týkajú uplatňovania predpisov pre vyslaných pracovníkov v oblasti cestnej dopravy.

British Airways môže pre výpadky stratiť sto miliónov eur

Zrušenie a meškanie letov vyvolalo chaos a frustráciu.

Samsung Electronics uvažuje o zvýšení kapacity v Číne

Dôvodom je veľký dopyt po pamäťových čipoch a rekordné tržby z ich predaja.

Diaľnica D1 v úseku Turany - Hubová povedie cez tunel

Štát vydal záverečné stanovisko z procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie.