TENDRE NA PRVÉ DVA BALÍKY VÝSTAVBY DIAĽNICE A RÝCHLOSTNEJ CESTY PROSTREDNÍCTVOM PPP PROJEKTOV BY MALO PODĽA SPLNOMOCNENCA VLÁDY IGORA CHOMU MINISTERSTVO DOPRAVY VYHLÁSIŤ NA BUDÚCI TÝŽDEŇ

O osude PPP projektov na výstavbu diaľnic rozhodne ich tender

BRATISLAVA 23. októbra (SITA) - O tom, či vláda využije projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) pri výstavbe úsekov diaľnice D1 a rýchlocesty R1 rozhodnú ich tendre. Ako na utorkovej tlačovej besede ...

BRATISLAVA 23. októbra (SITA) - O tom, či vláda využije projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) pri výstavbe úsekov diaľnice D1 a rýchlocesty R1 rozhodnú ich tendre. Ako na utorkovej tlačovej besede uviedol vládny splnomocnenec pre urýchlenie výstavby diaľnic a rýchlostných ciest a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma, vláda sa rozhodla pokračovať v plnení uznesení, ktoré v rámci výstavby diaľnic a rýchlostných ciest schválila a na budúci týždeň by mali byť vyhlásené tendre na prvé dva balíky projektov. "Všetky predpoklady vychádzajú z odhadov cien a teda aj výška platby za služby koncesionárovi je zatiaľ odhadom. K číslam ministerstva financií sa vrátime po odovzdaní ponúk, kedy bude výška platieb jednoznačná," vysvetlil Choma. Prvé dva balíky zahŕňajú úseky diaľnice D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia a úseky rýchlostnej cesty R1 Nitra - Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce.

Vláda teda podľa neho zaujme stanovisko k dopadom PPP projektov na štátny dlh a štátny rozpočet až po vyhodnotení ponúk a po vynegociovaní podmienok s budúcim koncesionárom. "Zmluva s koncesionárom pôjde pred jej podpisom na rokovanie vlády. Tu je stále priestor na dôkladné posúdenie všetkých dopadov. Kým sa totiž nedostaneme ku skutočnej trhovej hodnote výstavby diaľnic prostredníctvom PPP projektov, stále nebudeme vedieť povedať, či sú tie projekty tá správna cesta financovania výstavby diaľnic a rýchlostných ciest," dodal Choma. Podľa splnomocnenca vlády môže nastať aj situácia, že vláda potom nemusí odsúhlasiť výstavbu diaľnic prostredníctvom PPP projektov a zruší tendre. "S týmto rizikom musí budúci koncesionár do tejto súťaže ísť. Ale chcem zdôrazniť, že vláda ide do PPP projektov so skutočnou serióznosťou," zdôraznil Choma. Výsledky tendra na tieto prvé dva balíky projektov by mali byť podľa neho známe na konci marca budúceho roku, pričom rokovania o podmienkach s potenciálnym koncesionárom by mali byť ukončené do mája budúceho roku. Podľa Chomu sa po vyhodnotení tendrov na prvé dva balíky projektov vláda rozhodne, ako sa postaví aj k tretiemu balíku projektov, ktorý zahrňuje výstavbu úsekov D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Višňové - Dubná Skala.

Podľa Chomu vláda ani ministerstvo dopravy nijakým spôsobom nespochybnilo názor ministerstva financií. "Ministerstvo financií stále trvá na svojom stanovisku. A to je úplne v poriadku. Nie je dôvod, aby svoje stanovisko menilo, keďže sa nemenili žiadne čísla, podľa ktorých zaujalo stanovisko. Stále sa však bavíme len o imaginárnych číslach. Až keď sa celý proces rozbehne, tak uvidíme, aké budú pozitíva a negatíva týchto projektov a potom sa rozhodne vláda," konštatoval Choma. "Stanovisko ministerstva financií je stále rovnaké. Mali sme však možnosť hodnotiť len teoretické dopady výstavby prostredníctvom PPP projektov. V prípade začatia tendrov budeme mať konkrétne reálne ponuky, čím budeme môcť dopady oveľa lepšie posúdiť," uviedol hovorca ministra financií Miroslav Šmál.

Podľa Chomu by malo byť v rokoch 2006 až 2010 na Slovensku odovzdaných celkovo 148,23 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest bez PPP projektov. "S PPP projektmi by to malo byť celkovo 216,28 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest," dodal Choma. Vďaka PPP projektom by sa malo na Slovensku do roku 2010 vystavať v plnom profile bez tunelov a náročných trás 68,05 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Do roku 2013 by mali koncesionári postaviť na Slovensku prostredníctvom PPP projektov celkovo 151,12 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest za 105,7 mld. Sk

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 327
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 032
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 839
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 241
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 541
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 568
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 253
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 485
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 749
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 597

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop