Microsoft totiž uprednostňuje akvizície menších spoločností, ktorých počet by nemal ročne presiahnuť 20 a ich cena by sa mala pohybovať od 50 mil. USD do 1 mld. USD, spresnil Ballmer. Touto stratégiou by sa mala spoločnosť riadiť počas nasledujúcich piatich rokov.
Najväčšia softvérová spoločnosť na svete v tomto fiškálnom roku, ktorý skončil v júni, odkúpila 23 spoločností. Tohtoročná kúpa firmy aQuantive zaoberajúcej sa internetovou inzerciou však stála Microsoft až 6 mld. USD, čo by podľa analytikov mohlo viesť k zmene akvizičnej stratégie spoločnosti.
S hotovosťou 23 mld. USD si totiž podľa nich môže Microsoft dovoliť oveľa nákladnejšie akvizície, napr. internetovú spoločnosť Yahoo alebo populárnu internetovú stránku Facebook. Steve Ballmer však tieto dohady vylúčil a dodal, že softvérový gigant plánuje posilnenie svojich pozícií v oblasti online inzercie, pričom sa spolieha hlavne na zlepšenie svojho prehliadača Windows Live.