SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Z Bratislavy do Viedne po diaľnici

Bratislava/Viedeň 19. októbra (TASR) - Po 12 rokoch plánovania a 3 rokoch samotnej výstavby uvedie Rakúsko v polovici novembra do prevádzky diaľnicu A6.

Slávnostné otvorenie diaľničného úseku do Viedne bude 18. novembra 2007.Slávnostné otvorenie diaľničného úseku do Viedne bude 18. novembra 2007. (Zdroj: Ilustračné - SME - Miroslava Cibulková)

Znamená to, že Bratislava bude mať konečne priame diaľničné spojenie s rakúskym hlavným mestom Viedeň.

Podľa informácií, ktoré TASR poskytla rakúska diaľničná spoločnosť Asfinag, má "Autobahn A6" 22 kilometrov a spája hraničné mestečko Kitsee s diaľnicou A4, ktorá vedie priamo do Viedne - je teda prepojením slovenskej D2 a uvedenej rakúskej A4.

"Viac ako 400 pracovníkov postavilo 22-kilometrový diaľničný úsek v rekordne krátkom čase. Celkové čisté náklady na konštrukciu A6 predstavujú 154 miliónov EUR (v prepočte 5,2 miliardy SKK), čo je dokonca o 31 miliónov EUR menej, ako sme pôvodne rozpočtovali," uvádza Asfinag, podľa ktorého je nová diaľnica "ekologická, bezpečná, pohodlná a technologicky vyspelá".

Skryť Vypnúť reklamu

Slávnostné otvorenie A6 sa uskutoční 18. novembra tohto roka. "Pripravili sme program "Open Border", ktorý zahŕňa aj 6-kilometrový beh po A6," informoval Asfinag.

Zo slovenskej metropoly sa možno do Viedne v súčasnosti dostať aj viacerými prostriedkami verejnej dopravy - autobusom, vlakom i loďou. Vlaky z bratislavskej Hlavnej stanice na viedenskú železničnú stanicu Südbahnof jazdia cez Devínsku Novú Ves a Marchegg približne raz za hodinu. V rovnakých časových intervaloch vypravuje vlaky do rakúskeho hlavného mesta (cez priechod Kitsee) aj stanica Bratislava-Petržalka. Čas jazdy sa pohybuje od 58 minút do 1 hodiny 8 minút.

Autobusové spojenie z Bratislavy do Viedne prevádzkuje viacero dopravcov, a to približne s rovnakým intervalom ako vlakové.

Skryť Vypnúť reklamu

Vybrané letecké spoločnosti spájajú priamo Letisko M. R. Štefánika s viedenským Schwechatom prostredníctvom tzv. "shuttle busov", ktoré odchádzajú po prílete medzinárodných liniek. Jazda medzi týmito 2 letiskami trvá približne 1 hodinu 20 minút.

Menej tradičnou alternatívou k predošlým formám dopravy sú lode plaviace sa po Dunaji a spájajúce priamo historické centrá oboch miest. Plavba trvá 1 hodinu 15 minút, intervaly medzi odchodmi sú však omnoho dlhšie, lode vyrážajú asi 3-krát za deň. Treba však počítať s vyššími cenami, ktoré sa menia v závislosti od ročných období.

Na začiatku 20. storočia spájala Viedeň s Bratislavou dokonca električka. Trať (jej súčasťou bol aj bratislavský Starý most) otvorili v roku 1914 a mala 69 kilometrov. Po 1. svetovej vojne v roku 1919 sa jej prevádzka dočasne prerušila, avšak už v roku 1920 začala električka znova premávať. Po 18 rokoch, v roku 1938, došlo k definitívnemu zániku tejto formy spojenia slovenského a rakúskeho hlavného mesta.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  2. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  3. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  4. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  5. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Budovanie zelenej značky
  8. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  9. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  10. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 21 832
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 21 240
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 497
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 824
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 432
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 175
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 546
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 442
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 286
  10. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020 7 240
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Sme v obrazoch

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Fotky, Fotografie a fotogalérie, Rakúsko, Diaľnice
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vakcína od Johnson & Johnson.

Dôvodom oslabenia zisku vo štvrtom kvartáli 2020 boli vyššie výdavky na výskum.

3 h
Podpredseda Európskej komisie (EK) pre medziinštitucionálne vzťahy a strategický výhľad Maroš Šefčovič počas vyhlásenia o Európskej aliancii pre batérie (EBA) v sídle Európskej komisie 26. januára 2021 v Bruseli.

Štátnu pomoc poskytne dvanásť členov únie vrátane Slovenska.

4 h
Minister financií Eduard Heger.

Podľa firiem ide o zbytočnú byrokraciu.

5 h
Ilustračná foto

Ide opäť o testy spoločnosti SD Biosensor.

6 h