Z Bratislavy do Viedne po diaľnici

Bratislava/Viedeň 19. októbra (TASR) - Po 12 rokoch plánovania a 3 rokoch samotnej výstavby uvedie Rakúsko v polovici novembra do prevádzky diaľnicu A6.

Slávnostné otvorenie diaľničného úseku do Viedne bude 18. novembra 2007.(Zdroj: Ilustračné - SME - Miroslava Cibulková)

Znamená to, že Bratislava bude mať konečne priame diaľničné spojenie s rakúskym hlavným mestom Viedeň.

Podľa informácií, ktoré TASR poskytla rakúska diaľničná spoločnosť Asfinag, má "Autobahn A6" 22 kilometrov a spája hraničné mestečko Kitsee s diaľnicou A4, ktorá vedie priamo do Viedne - je teda prepojením slovenskej D2 a uvedenej rakúskej A4.

"Viac ako 400 pracovníkov postavilo 22-kilometrový diaľničný úsek v rekordne krátkom čase. Celkové čisté náklady na konštrukciu A6 predstavujú 154 miliónov EUR (v prepočte 5,2 miliardy SKK), čo je dokonca o 31 miliónov EUR menej, ako sme pôvodne rozpočtovali," uvádza Asfinag, podľa ktorého je nová diaľnica "ekologická, bezpečná, pohodlná a technologicky vyspelá".

Slávnostné otvorenie A6 sa uskutoční 18. novembra tohto roka. "Pripravili sme program "Open Border", ktorý zahŕňa aj 6-kilometrový beh po A6," informoval Asfinag.

Zo slovenskej metropoly sa možno do Viedne v súčasnosti dostať aj viacerými prostriedkami verejnej dopravy - autobusom, vlakom i loďou. Vlaky z bratislavskej Hlavnej stanice na viedenskú železničnú stanicu Südbahnof jazdia cez Devínsku Novú Ves a Marchegg približne raz za hodinu. V rovnakých časových intervaloch vypravuje vlaky do rakúskeho hlavného mesta (cez priechod Kitsee) aj stanica Bratislava-Petržalka. Čas jazdy sa pohybuje od 58 minút do 1 hodiny 8 minút.

Autobusové spojenie z Bratislavy do Viedne prevádzkuje viacero dopravcov, a to približne s rovnakým intervalom ako vlakové.

Vybrané letecké spoločnosti spájajú priamo Letisko M. R. Štefánika s viedenským Schwechatom prostredníctvom tzv. "shuttle busov", ktoré odchádzajú po prílete medzinárodných liniek. Jazda medzi týmito 2 letiskami trvá približne 1 hodinu 20 minút.

Menej tradičnou alternatívou k predošlým formám dopravy sú lode plaviace sa po Dunaji a spájajúce priamo historické centrá oboch miest. Plavba trvá 1 hodinu 15 minút, intervaly medzi odchodmi sú však omnoho dlhšie, lode vyrážajú asi 3-krát za deň. Treba však počítať s vyššími cenami, ktoré sa menia v závislosti od ročných období.

Na začiatku 20. storočia spájala Viedeň s Bratislavou dokonca električka. Trať (jej súčasťou bol aj bratislavský Starý most) otvorili v roku 1914 a mala 69 kilometrov. Po 1. svetovej vojne v roku 1919 sa jej prevádzka dočasne prerušila, avšak už v roku 1920 začala električka znova premávať. Po 18 rokoch, v roku 1938, došlo k definitívnemu zániku tejto formy spojenia slovenského a rakúskeho hlavného mesta.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 752
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 444
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 994
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 269
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 821
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 501
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 443
  8. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 314
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 802
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 468

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Až do minulého roka bol najznámejším prvým cisárskym rezom, keď prežili žena aj dieťa, prípad z roku 1500. Tím českých vedcov však prišiel s novým objavom.

EKONOMIKA

Osem zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Ľudí čaká viac dokladovania a prísnejšie posudzovanie.

ŠPORT

Sagan pobavil otázkou na súpera aj odpoveďou, prečo bol na toalete

Špekulovalo sa o zdravotných problémoch.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop