Kampaň pred prechodom na euro bude stáť 180 miliónov

Bratislava 17. októbra (TASR) - Na financovanie informačnej kampane pred prechodom na euro v období od konca roka 2007 do 1. štvrťroka 2009 vyčlenila vláda 110 miliónov Sk a Národná banka Slovenska 70 miliónov Sk.

Bratislava 17. októbra (TASR) - Na financovanie informačnej kampane pred prechodom na euro v období od konca roka 2007 do 1. štvrťroka 2009 vyčlenila vláda 110 miliónov Sk a Národná banka Slovenska (NBS) 70 miliónov Sk. Vyplýva to z Komunikačnej stratégie o prijatí eura v SR, ktorú dnes schválila vláda SR.

Európska únia (EÚ) by pritom pri splnení určitých podmienok mohla vykryť takmer polovicu týchto nákladov. "Musíme mať kvalitnú komunikačnú kampaň a musíme presvedčiť, že nákladové položky sú financovateľné aj z európskych zdrojov. Pokiaľ to tak bude, očakávame, že EÚ prispeje na tieto náklady takmer polovicou," spresnil po dnešnom rokovaní vlády guvernér NBS Ivan Šramko.

Hlavným cieľom informačnej kampane je podľa predkladateľov materiálu včas a vhodnou formou informovať obyvateľov Slovenska o prechode na euro. Informácie by sa pritom mali dostať ku všetkým obyvateľom bez toho, aby ich museli aktívne vyhľadávať.

"Posolstvami kampane budú informácie o konverznom kurze, hodnote novej meny, spôsobe výmeny hotovosti, duálnom obehu, vzhľade a ochranných prvkoch eurových bankoviek a mincí a ochrane spotrebiteľov pred neodôvodneným zvyšovaním cien," spresňuje stratégia.

Cieľovou skupinou informačnej kampane je široká verejnosť, špeciálna pozornosť však bude podľa predkladateľov venovaná najmä skupinám, ktoré majú buď sťažený prístup k informáciám, alebo potrebujú špecifické informácie. "Medzi tieto skupiny patria deti a mládež, dôchodcovia, postihnutí, osamelí a národnostné menšiny," približuje stratégia.

Informačná kampaň bude nadväzovať na už prebiehajúce komunikačné aktivity a v priebehu roka 2008 sa bude postupne zosilňovať. "Hlavná časť kampane sa nemôže začať skôr ako v 2. polroku 2008, pretože až v júli 2008 bude určený konverzný kurz a Rada EÚ prijme definitívne rozhodnutie o zavedení eura na Slovensku," upozorňujú predkladatelia. Kampaň však bude doznievať ešte aj začiatkom roka 2009, keď už bude euro zavedené, a bude upozorňovať napr. na hodnotu nových eurových peňazí alebo opakovať termíny na výmenu slovenských korún za eurá.

Podľa predkladateľov bude potrebné pri kampani využiť celú škálu nástrojov a informačných kanálov. "Hlavným informačným kanálom pre veľkú väčšinu obyvateľstva je televízia, budú však využité všetky masovokomunikačné prostriedky, teda aj rádiá, tlač a internet," približuje stratégia. Verejnoprávnym médiám, Slovenskej televízii a Slovenskému rozhlasu, vláda odporúča upraviť v roku 2008 programovú štruktúru v súlade s procesom zavádzania eura v SR.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 494
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 9 216
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 142
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 396
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 982
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 774
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 768
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 616
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 336
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 314

Téma: Banky


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: O Ficovom hlase sme viedli polemiky

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii.

ŠPORT

Nórsky divák nevedel, že Sagana na Tour de France vylúčili

Ľudia v Nórsku si majstrovstvá sveta v cyklistike užívajú.

DOMOV

Zo Smeru odišiel celý regionálny klub, nechce povedať prečo

Sarosta obce Rišňovce sa sťažuje na ignoráciu zo strany vedenia Smeru.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.