Kampaň pred prechodom na euro bude stáť 180 miliónov

Bratislava 17. októbra (TASR) - Na financovanie informačnej kampane pred prechodom na euro v období od konca roka 2007 do 1. štvrťroka 2009 vyčlenila vláda 110 miliónov Sk a Národná banka Slovenska 70 miliónov Sk.

Bratislava 17. októbra (TASR) - Na financovanie informačnej kampane pred prechodom na euro v období od konca roka 2007 do 1. štvrťroka 2009 vyčlenila vláda 110 miliónov Sk a Národná banka Slovenska (NBS) 70 miliónov Sk. Vyplýva to z Komunikačnej stratégie o prijatí eura v SR, ktorú dnes schválila vláda SR.

Európska únia (EÚ) by pritom pri splnení určitých podmienok mohla vykryť takmer polovicu týchto nákladov. "Musíme mať kvalitnú komunikačnú kampaň a musíme presvedčiť, že nákladové položky sú financovateľné aj z európskych zdrojov. Pokiaľ to tak bude, očakávame, že EÚ prispeje na tieto náklady takmer polovicou," spresnil po dnešnom rokovaní vlády guvernér NBS Ivan Šramko.

Hlavným cieľom informačnej kampane je podľa predkladateľov materiálu včas a vhodnou formou informovať obyvateľov Slovenska o prechode na euro. Informácie by sa pritom mali dostať ku všetkým obyvateľom bez toho, aby ich museli aktívne vyhľadávať.

"Posolstvami kampane budú informácie o konverznom kurze, hodnote novej meny, spôsobe výmeny hotovosti, duálnom obehu, vzhľade a ochranných prvkoch eurových bankoviek a mincí a ochrane spotrebiteľov pred neodôvodneným zvyšovaním cien," spresňuje stratégia.

Cieľovou skupinou informačnej kampane je široká verejnosť, špeciálna pozornosť však bude podľa predkladateľov venovaná najmä skupinám, ktoré majú buď sťažený prístup k informáciám, alebo potrebujú špecifické informácie. "Medzi tieto skupiny patria deti a mládež, dôchodcovia, postihnutí, osamelí a národnostné menšiny," približuje stratégia.

Informačná kampaň bude nadväzovať na už prebiehajúce komunikačné aktivity a v priebehu roka 2008 sa bude postupne zosilňovať. "Hlavná časť kampane sa nemôže začať skôr ako v 2. polroku 2008, pretože až v júli 2008 bude určený konverzný kurz a Rada EÚ prijme definitívne rozhodnutie o zavedení eura na Slovensku," upozorňujú predkladatelia. Kampaň však bude doznievať ešte aj začiatkom roka 2009, keď už bude euro zavedené, a bude upozorňovať napr. na hodnotu nových eurových peňazí alebo opakovať termíny na výmenu slovenských korún za eurá.

Podľa predkladateľov bude potrebné pri kampani využiť celú škálu nástrojov a informačných kanálov. "Hlavným informačným kanálom pre veľkú väčšinu obyvateľstva je televízia, budú však využité všetky masovokomunikačné prostriedky, teda aj rádiá, tlač a internet," približuje stratégia. Verejnoprávnym médiám, Slovenskej televízii a Slovenskému rozhlasu, vláda odporúča upraviť v roku 2008 programovú štruktúru v súlade s procesom zavádzania eura v SR.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 487
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 703
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 013
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 882
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 678
  6. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 491
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 359
  8. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 996
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 938
  10. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 3 755

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lipšicova advokátka: S takým postupom prokuratúry som sa ešte nestretla

Exposlanec zrazil 72-ročného chodca v septembri. Hrozí mu za to trest na dva až päť rokov väzenia.

KOMENTÁRE

Milosťou pre Kajínka Zeman spochybnil právny štát

Český prezident má stále dosť sily škodiť českej demokracii.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.