Kampaň pred prechodom na euro bude stáť 180 miliónov

Bratislava 17. októbra (TASR) - Na financovanie informačnej kampane pred prechodom na euro v období od konca roka 2007 do 1. štvrťroka 2009 vyčlenila vláda 110 miliónov Sk a Národná banka Slovenska 70 miliónov Sk.

Bratislava 17. októbra (TASR) - Na financovanie informačnej kampane pred prechodom na euro v období od konca roka 2007 do 1. štvrťroka 2009 vyčlenila vláda 110 miliónov Sk a Národná banka Slovenska (NBS) 70 miliónov Sk. Vyplýva to z Komunikačnej stratégie o prijatí eura v SR, ktorú dnes schválila vláda SR.

Európska únia (EÚ) by pritom pri splnení určitých podmienok mohla vykryť takmer polovicu týchto nákladov. "Musíme mať kvalitnú komunikačnú kampaň a musíme presvedčiť, že nákladové položky sú financovateľné aj z európskych zdrojov. Pokiaľ to tak bude, očakávame, že EÚ prispeje na tieto náklady takmer polovicou," spresnil po dnešnom rokovaní vlády guvernér NBS Ivan Šramko.

Hlavným cieľom informačnej kampane je podľa predkladateľov materiálu včas a vhodnou formou informovať obyvateľov Slovenska o prechode na euro. Informácie by sa pritom mali dostať ku všetkým obyvateľom bez toho, aby ich museli aktívne vyhľadávať.

"Posolstvami kampane budú informácie o konverznom kurze, hodnote novej meny, spôsobe výmeny hotovosti, duálnom obehu, vzhľade a ochranných prvkoch eurových bankoviek a mincí a ochrane spotrebiteľov pred neodôvodneným zvyšovaním cien," spresňuje stratégia.

Cieľovou skupinou informačnej kampane je široká verejnosť, špeciálna pozornosť však bude podľa predkladateľov venovaná najmä skupinám, ktoré majú buď sťažený prístup k informáciám, alebo potrebujú špecifické informácie. "Medzi tieto skupiny patria deti a mládež, dôchodcovia, postihnutí, osamelí a národnostné menšiny," približuje stratégia.

Informačná kampaň bude nadväzovať na už prebiehajúce komunikačné aktivity a v priebehu roka 2008 sa bude postupne zosilňovať. "Hlavná časť kampane sa nemôže začať skôr ako v 2. polroku 2008, pretože až v júli 2008 bude určený konverzný kurz a Rada EÚ prijme definitívne rozhodnutie o zavedení eura na Slovensku," upozorňujú predkladatelia. Kampaň však bude doznievať ešte aj začiatkom roka 2009, keď už bude euro zavedené, a bude upozorňovať napr. na hodnotu nových eurových peňazí alebo opakovať termíny na výmenu slovenských korún za eurá.

Podľa predkladateľov bude potrebné pri kampani využiť celú škálu nástrojov a informačných kanálov. "Hlavným informačným kanálom pre veľkú väčšinu obyvateľstva je televízia, budú však využité všetky masovokomunikačné prostriedky, teda aj rádiá, tlač a internet," približuje stratégia. Verejnoprávnym médiám, Slovenskej televízii a Slovenskému rozhlasu, vláda odporúča upraviť v roku 2008 programovú štruktúru v súlade s procesom zavádzania eura v SR.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 575
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 212
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 794
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 573
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 119
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 106
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 016
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 510
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 557
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 478

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja je tréner a medzinárodný horský vodca. Zdolal napríklad aj Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Úrazov na svahoch je viac, v Jasnej chcú rozšíriť zjazdovku

Záchranári zaznamenali viac ako 1 400 úrazov na lyžiarskych svahoch.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop