Ministerstvo dá na cesty 18 miliárd

BRATISLAVA 11. októbra (SITA) - Na výstavbu a rekonštrukciu ciest prvej triedy na Slovensku v dĺžke 110 kilometrov by malo byť do roku 2010 vynaložených necelých 18 miliárd korún.

BRATISLAVA 11. októbra (SITA) - Na výstavbu a rekonštrukciu ciest prvej triedy na Slovensku v dĺžke 110 kilometrov by malo byť do roku 2010 vynaložených celkovo 17,865 mld. Sk. Táto suma pritom zahŕňa štátne spolufinancovanie projektov podporovaných z európskych zdrojov.

Z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja (ERDF) by malo na tento účel pripadnúť takmer 6,102 mld. Sk a zo štátneho rozpočtu 11,763 mld. Sk. Vyplýva to z programu prípravy a výstavby siete ciest prvej triedy na roky 2007 až 2010, ktorý vypracovalo ministerstvo dopravy a vláda ho schválila na svojom štvrtkovom rokovaní.

Podľa rezortu dopravy plánovaný finančný rámec je v súlade s rozpisom záväzných ukazovateľov na rok 2007 a orientačných ukazovateľov štátneho rozpočtu na roky 2008 až 2010. Finančné krytie programu vychádza z operačného programu Doprava na roky 2007 až 2013, pričom po jeho schválení Európskou komisiou môžu byť znížené alokácie zo zdrojov Európskej únie na roky 2009 a 2010, prípadne presunuté do rokov 2011 až 2013.

Uvedený program počíta do roku 2010 s vybudovaním 23 kilometrov nových ciest 1. triedy, s rekonštrukciou 59 kilometrov, realizáciou 11 kilometrov preložiek ciest, vybudovaním 13 kilometrov obchvatov miest a obcí a odstránením štyroch kilometrov havarijných úsekov. Opravených má byť aj 28 mostov.

K zvýšeniu bezpečnosti a zjazdnosti by mala prispieť rekonštrukcia 18 križovatiek, ako aj 16 bezpečnostných opatrení. Ministerstvo dopravy považuje pri cestách prvej triedy za najdôležitejšie údržbu a periodické opravy. Na cestách prvej triedy sa totiž realizovali len lokálne cyklické opravy s minimálnou životnosťou.

V roku 2007 by malo ísť na rekonštrukciu a výstavbu ciest prvej triedy takmer 3,225 mld. Sk, v budúcom roku vše 3,627 mld. Sk, v roku 2009 majú výdavky stúpnuť na 4,743 mld. Sk a v roku 2010 majú dosiahnuť skoro 6,270 mld. Sk.

Z celkovej dĺžky cestnej siete v SR 17 475 kilometrov predstavujú cesty prvej triedy vo vlastníctve štátu 3 287 kilometrov, čo je 18,8 percenta z celkového rozsahu. V správe Slovenskej správy ciest je z toho 3 075 kilometrov tejto kategórie ciest. Cesty druhej a tretej triedy v dĺžke 14 100 kilometrov prešli od roku 2004 do vlastníctva samosprávnych krajov.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 898
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 504
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 492
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 243
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 633
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 581
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 247
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 904
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 675
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 717

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Krajina, ktorá neexistuje, ale funguje. Vitajte v Náhornom Karabachu

Nad arménskou krajinou pri Náhornom Karabachu vedie supermoderná lanovka. A z nej vidíme aj kus histórie.

DOMOV

Kotlebov neúspešný kandidát si našiel cestu do parlamentu

Anton Čulen bude poslaneckým asistentom Natálie Grausovej.

KOMENTÁRE

Môže sa zo Slovenska stať slabý kus stáda pre Putina?

Slovensko neutečie pred nevyhnutnosťou viac investovať do armády.

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

Neprehliadnite tiež

‘Prichadite k nam‘, Slovensko chce lákať ruských turistov

Roadshow je súčasťou marketingového plánu, na ktorom pracujú spolu krajiny V4, teda Slovensko, Maďarsko, Poľsko a Česká republika. Dokopy chcú tento rok minúť 315-tisíc eur.

Británii potrvá niekoľko rokov, kým sa dohodne s Úniou

Rokovania o obchode v rámci Únie sú pomerne zdĺhavé.

Chcete sa presťahovať na západ? Ubytovanie nájdete ťažko

V Trnave nie je v súčasnosti možné nájsť dostatok vhodných zamestnancov v okruhu 50 kilometrov.

Británii hrozí, že bez ľudí z Únie úroda na poliach zhnije

Krajina tak môže stratiť schopnosť dopestovať a vyrobiť vlastné potraviny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop