NAJVIAC PEŇAZÍ SA V PROSPECH SÚKROMNÝCH DÔCHODKOV MINULO EŠTE V ROKU 2004

Reklamy DSS nestáli miliardu

Kampaň pri presviedčaní v prospech druhého piliera stála 650 miliónov korún.

Dôchodkové správcovské spoločnosti minuli na reklamnú kampaň v rokoch 2004 až 2006 podľa odhadov dohromady asi 650 miliónov korún. Do druhého piliera vstúpilo viac ako 1,5 milióna občanov.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Ľudia, ktorí sú na starobu poistení aj v druhom pilieri, by mali mať možnosť sa ešte raz rozhodnúť, či by nebolo pre nich lepšie spoľahnúť sa len na štátnu Sociálnu poisťovňu. Argumentuje sa mediálnym tlakom, ktorý mal mnohým občanom v rokoch 2004 a 2005 zabrániť uváženému a racionálnemu rozhodnutiu zapojiť sa do druhého piliera.

„Kampaň, ktorá bola organizovaná na vstup do druhého piliera, bola taká masívna a taká neobjektívna, že ľudia prakticky nemali žiadne informácie,“ povedal napríklad pred dvoma týždňami najznámejší zástanca tohto názoru, predseda slovenskej vlády Robert Fico.

Najsilnejší prvý polrok

Dospelí občania po skončení školy mali na rozhodnutie, či do druhého piliera vstúpia, obdobie roka a pol. Kampaň sa však reálne začala pol roka predtým, v lete roka 2004. Mediálna agentúra Unimedia odhaduje výdavky všetkých správcovských spoločností na všetky druhy reklamy v médiách v prvom polroku kampane na vyše 260 mi­lió­nov korún.

Intenzita ich jesennej a predvianočnej kampane v roku 2004 bola taká, že objemom ju neprekonali ani celé roky 2005 a 2006. Dohromady minuli správcovské spoločnosti v rokoch 2004 až 2006, keď sa ľudia dobrovoľne rozhodovali, či si sporiť na súkromné účty, podľa odhadu Unimedie približne 650 mi­lió­nov korún. Premiér Fico opakovane hovoril o tom, že takto bola minutá miliarda korún.

Ani veľa, ani málo

Aký môžu mať vplyv výdavky dôchodkových správcovských spoločností na správanie médií, možno ukázať opisom toho, čo by sa stalo, ak by do inzercie neinvestovali ani korunu. V ro­koch 2004 a 2005 by v takom prípade boli celkové tržby sektora nižšie o približne štyri percentá, v roku 2006 len o niečo viac ako percento.

Celý sektor by v príjmoch rástol počas všetkých troch rokov, aj keby dôchodkové kampane neboli.

Z pohľadu správcovských spoločností bolo 650 miliónov korún investovaných do reklamy menší z nákladov ich marketingu. Zatiaľ čo do médií tak minuli v priemere okolo štyristo korún na získaného poistenca, sprostredkovateľom zaplatili viac. Šlo o tisícky korún, niektoré správcovské spoločnosti vo finiši platili maklérskym sieťam za získaného človeka aj sumu okolo desaťtisíc korún.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 966
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 541
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 525
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 293
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 952
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 774
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 439
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 282
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 543
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 071

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom niekto meria dusičnany v zelenine a ovocí.

KULTÚRA

Dominik Dán o knižnom trhu: S mafiánskymi praktikami som sa nestretol

Dán má s podnikateľmi zlú skúsenosť.

KULTÚRA

Existoval len jeden James Bond, ktorý mohol hrať sám seba

Roger Moore stvárňoval agenta 007 najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.