NAJVIAC PEŇAZÍ SA V PROSPECH SÚKROMNÝCH DÔCHODKOV MINULO EŠTE V ROKU 2004

Reklamy DSS nestáli miliardu

Kampaň pri presviedčaní v prospech druhého piliera stála 650 miliónov korún.

Dôchodkové správcovské spoločnosti minuli na reklamnú kampaň v rokoch 2004 až 2006 podľa odhadov dohromady asi 650 miliónov korún. Do druhého piliera vstúpilo viac ako 1,5 milióna občanov.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Ľudia, ktorí sú na starobu poistení aj v druhom pilieri, by mali mať možnosť sa ešte raz rozhodnúť, či by nebolo pre nich lepšie spoľahnúť sa len na štátnu Sociálnu poisťovňu. Argumentuje sa mediálnym tlakom, ktorý mal mnohým občanom v rokoch 2004 a 2005 zabrániť uváženému a racionálnemu rozhodnutiu zapojiť sa do druhého piliera.

„Kampaň, ktorá bola organizovaná na vstup do druhého piliera, bola taká masívna a taká neobjektívna, že ľudia prakticky nemali žiadne informácie,“ povedal napríklad pred dvoma týždňami najznámejší zástanca tohto názoru, predseda slovenskej vlády Robert Fico.

Najsilnejší prvý polrok

Dospelí občania po skončení školy mali na rozhodnutie, či do druhého piliera vstúpia, obdobie roka a pol. Kampaň sa však reálne začala pol roka predtým, v lete roka 2004. Mediálna agentúra Unimedia odhaduje výdavky všetkých správcovských spoločností na všetky druhy reklamy v médiách v prvom polroku kampane na vyše 260 mi­lió­nov korún.

Intenzita ich jesennej a predvianočnej kampane v roku 2004 bola taká, že objemom ju neprekonali ani celé roky 2005 a 2006. Dohromady minuli správcovské spoločnosti v rokoch 2004 až 2006, keď sa ľudia dobrovoľne rozhodovali, či si sporiť na súkromné účty, podľa odhadu Unimedie približne 650 mi­lió­nov korún. Premiér Fico opakovane hovoril o tom, že takto bola minutá miliarda korún.

Ani veľa, ani málo

Aký môžu mať vplyv výdavky dôchodkových správcovských spoločností na správanie médií, možno ukázať opisom toho, čo by sa stalo, ak by do inzercie neinvestovali ani korunu. V ro­koch 2004 a 2005 by v takom prípade boli celkové tržby sektora nižšie o približne štyri percentá, v roku 2006 len o niečo viac ako percento.

Celý sektor by v príjmoch rástol počas všetkých troch rokov, aj keby dôchodkové kampane neboli.

Z pohľadu správcovských spoločností bolo 650 miliónov korún investovaných do reklamy menší z nákladov ich marketingu. Zatiaľ čo do médií tak minuli v priemere okolo štyristo korún na získaného poistenca, sprostredkovateľom zaplatili viac. Šlo o tisícky korún, niektoré správcovské spoločnosti vo finiši platili maklérskym sieťam za získaného človeka aj sumu okolo desaťtisíc korún.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 708
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 521
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 916
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 169
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 771
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 169
  7. Jarné prázdniny pri mori? 4 008
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 931
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 746
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 416

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Čo je populizmus a prečo ho možno budeme potrebovať?

Ak ste si mysleli, že viete, čo je populizmus, s najväčšou pravdepodobnosťou ste sa mýlili.

KOMENTÁRE

Sulík sa vyfarbil, ruské noviny ho vytočili

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Realita Československej ľudovej armády.

ŠPORT

Drastický šport. Prečo Slovenky nezískali medailu

Velez-Zuzulová aj Vlhová jazdia výborne.

Neprehliadnite tiež

Česko má v Krušných horách veľké nálezisko lítia

Lítium sa používa do batérií mobilných telefónov a notebookov.

Pellegrini avizoval investície za 1,8 miliardy eur

Jurzyca vidí problém v odchode ľudí do Nemecka či Rakúska.

Agentúra Moody's zlepšila výhľad ratingu Ruska

Medzinárodná ratingová agentúra zlepšila výhľad ratingu záväzkov ruskej vlády na stabilný z negatívneho.

Štát chce energetický holding, o podrobnostiach mlčí

S myšlienkou vytvorenia energetického holdingu prišla prvá vláda Roberta Fica. Kontúry načrtol minister hospodárstva Tomáš Malatinský.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop