Tunel pod Bratislavou má dva varianty trasy

Bratislava 10. októbra (TASR) - Dva varianty má trasa tunela v smere železničná stanica Bratislava-Predmestie do mestskej časti Petržalka za riekou Dunaj.

Bratislava 10. októbra (TASR) - Dva varianty má trasa tunela v smere železničná stanica (ŽS) Bratislava-Predmestie do mestskej časti Petržalka za riekou Dunaj.

Trasa je súčasťou zámeru-Štúdie prepojenia železničného koridoru TEN-T s Letiskom M.R.Štefánika a železničnou sieťou v Bratislave. Realizácia železničného prepojenia ovplyvní mestskú hromadnú dopravu v Bratislave, pretože prevezme na seba časť jej úloh. Železničný tunel je súčasťou projektu celej trasy, do ktorého patrí aj technicko-ekonomické riešenie podzemných zastávok a staníc.

Vplyv zámeru na životné prostredie posudzuje Ministerstvo životného prostredia SR. Spracovateľ zámeru DI Koridor, s.r.o., očakáva stanovisko ministerstva do konca novembra tohto roka.

Prvý variant výstavby tunela ŽS Bratislava-Predmestie smer Petržalka je takmer totožný so severojužnou trasou nosného systému mestskej hromadnej dopravy (NS MHD). Vedie pod Karadžičovou ulicou a Dostojevského radom, koryto Dunaja pretína západne od novostavby Slovenského národného divadla (SND), pod novom štvrťou Eurovea, informoval TASR spracovateľ zámeru DI Koridor.

Trasa druhého variantu vedie východnejšie medzi budovou Všeobecnej úverovej banky a autobusovou stanicou Mlynské Nivy a popod rieku sa zapúšťa východnejšie od novostavby SND. V Petržalke sa trasa tunela stáča na západ, napája sa na existujúcu železničnú trať a končí v blízkosti budúceho komplexu Digital park II. Za korytom Dunaja je zároveň riešený koľajový rozplet, ktorý umožní napojenie petržalskej trasy NS MHD priamo do tunela. Tunel je v úseku od ŽS Bratislava-Predmestie po Šancovú ulicu navrhnutý ako dvojkoľajný, hĺbený zhora v otvorenej stavebnej jame. Od Šancovej ulice až na petržalskú stranu má trasa viesť v dvoch jednokoľajných tuneloch budovaných razením.

Podľa spracovateľa zámeru má tunel ochranu pred povodňami do úrovne 1000-ročnej vody, zabezpečí to konštrukcia tunela a výškové osadenie výstupov.

Letisko M.R. Štefánika bude napojené z dvoch smerov do systému železničných tratí v Bratislave. ŽS Bratislava-Nové Mesto a letisko spojí samostatná koľaj, ktorá pôjde v prvej časti na povrchu a v druhej v jednokoľajovom tuneli. Druhý smer napojenia vedie od ŽS Bratislava-Petržalka jednokoľajnou odbočkou z trate v úseku medzi ŽS Bratislava-Ústredná nákladná stanica - ŽS Bratislava-Nové Mesto. Obe koľaje po priblížení budú pokračovať v spoločnom tuneli pozdĺž Ivánskej cesty a skončia v navrhovanej podzemnej stanici Bratislava-Letisko.

DI Koridor je dcérskou spoločnosťou Dopravoprojektu, a. s., (70-% podiel) a Infraprojektu, s.r.o (30-% podiel). Dopravoprojekt v spolupráci s Infraprojektom vyhral v novembri 2006 tender Železníc SR na vypracovanie projektovej dokumentácie a inžinieringu štúdie železničného prepojenia. Spoločnosť DI Koridor vznikla ako spracovateľ dokumentácie.

Na riešení zámeru železničného prepojenia sa podieľa takmer 50-členný hlavný projektový tím spolu s ďalšími špecialistami. Cieľom jeho práce je pripraviť návrh na úrovni štandardov koridorov v husto urbanizovanom území mesta Bratislava.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  7. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  8. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  9. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  10. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 379
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 345
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 857
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 062
  5. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 5 863
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 603
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 544
  8. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 418
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 213
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 676

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prokurátor: Pri Weissovi nezvládli policajti ani základné úkony

Futbalista by sa mal podľa prokurátora správať uvedomelejšie. Jedno z dievčat vypovedalo, že si policajnú kontrolu ani nevšimlo.

EKONOMIKA

Chorí ľudia sa dostali do pasce. Štát žiada nedostupné papiere

Sociálne zariadenia sa nevedia dostať k príspevkom.

Neprehliadnite tiež

Ikea radí, ako rozoznať jej modrú tašku od drahej koženej kabelky

Ak taškou zatrasiete a ona sa zloží, je to originál, radí Ikea.

Chorí ľudia sa dostali do pasce. Richter si pýta doklad, ktorý mu nemôžu dať

Pre chybu štátu sa sociálne zariadenia nevedia dostať k príspevkom, z ktorých žijú.

Zvýšenie platov vo Volkswagene nepresadili

Odborári chceli vyšší plat o 16 percent.

Na zmenu dlhovej brzdy budeme musieť možno rezignovať, naznačil Kažimír

Podľa Kažimíra sa totiž "rozumní ľudia v niektorých opozičných stranách minuli".


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop