BRATISLAVSKÝ SAMOSPRÁVNY KRAJ ŽIADAL PRE SEBA ĎALŠIE INVESTÍCIE NA CESTY, NITRIANSKY KRAJ OZNAČIL PROGRAM ZA DISKRIMINAČNÝ, TRENČIANSKY KRAJ CHCEL STAVBU OBCHVATU TRENČÍNA A KOŠICKÝ KRAJ, KTORÝ MAL NA

MDPT neprijalo výhrady krajov k programu ciest prvej triedy

BRATISLAVA 9. októbra (SITA) - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) neakceptovalo pripomienky štyroch krajov k programu prípravy a výstavby siete ciest prvej triedy na roky 2007 až 2010, ...

BRATISLAVA 9. októbra (SITA) - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) neakceptovalo pripomienky štyroch krajov k programu prípravy a výstavby siete ciest prvej triedy na roky 2007 až 2010, ktorý má vláda prerokovať na svojom najbližšom zasadnutí. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) v rámci pripomienkového konania požiadal zaradiť do programu ďalšie investície na jeho území v záujme čiastočnej eliminácie zaťaženosti cestnej siete. Oproti navrhovanej výške finančných prostriedkov pre ostatné územie SR považuje zdroje pre vlastný kraj za poddimenzované. BSK pritom poukázal na to, že ani operačné programy Bratislavský kraj a Doprava nepočítajú s peniazmi na výstavbu a údržbu cestnej siete na území kraja. Rezort dopravy ako predkladateľ matriálu na rokovanie vlády odmietol výhradu s tým, že úroveň HDP na obyvateľa v BSK presahuje 75 % priemeru Európskej únie.

So svojou pripomienkou neuspel ani Nitriansky samosprávny kraj (NSK). Plánované investície do rozvoja ciest prvej triedy na svojom území označil za neodôvodnenú diskrimináciu. Za prioritu v kraji považuje vybudovanie prepojenia z diaľnice D1 po trase Hlohovec - Nitra - Nové Zámky - Komárno k štátnej hranici s Maďarskom. Podľa NSK by to umožnilo napojenie budovaných priemyselných parkov v Nitre a prispelo k ďalšiemu hospodárskemu rozvoju a zvýšeniu bezpečnosti cestnej premávky. Za dôležité označil aj stavbu preložky cesty prvej triedy č. 64 Nitra - Topoľčany a prestavbu tzv. cesty smrti z Nitry do Hronského Beňadika. Rezort dopravy konštatoval, že v súčasnosti sa spracováva technická štúdia.

Predkladateľ programu rovnako reagoval aj na požiadavku Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) na stavbu obchvatu Trenčína medzi cestami k štátnej hranici Českej republiky a smerom na Žilinu. Podľa TSK je potrebné riešiť zosuv na ceste v Trenčianskych Miticiach už tento rok a nie až budúci, ako predpokladá program. Podľa ministerstva dopravy kontrakt so Slovenskou správou ciest na rok 2007 je už uzavretý a uvedená stavba zaradená do kontraktu podľa harmonogramu.

Najviac pripomienok k programu, a to osem zásadných, mal Košický samosprávny kraj (KSK). Rezort dopravy ich takisto neakceptoval, ale vo všetkých prípadoch rozpor odstránili na spoločnom rokovaní. KSK napríklad žiadal zohľadniť medzi prioritami nielen intenzitu a predimenzovanosť ciest, ale aj stav komunikácií, ako aj prepracovanie analýzy kritických nehodových lokalít. Rovnako žiadal aj prehodnotenie a presunutie zdrojov na realizáciu investičných akcií z iných krajov na stavby v Košickom kraji.

Na výstavbu a rekonštrukciu ciest 1. triedy na Slovensku v dĺžke 110 kilometrov by malo byť do roku 2010 vynaložených celkovo 17,865 mld. Sk. Z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja (ERDF) by malo na tieto účely pripadnúť takmer 6,102 mld. Sk a zo štátneho rozpočtu 11,763 mld. Sk. Táto suma pritom zahŕňa aj štátne spolufinancovanie projektov podporovaných z európskych zdrojov. Finančné krytie programu vychádza z operačného programu Doprava na roky 2007 až 2013. Uvedený program počíta do roku 2010 s vybudovaním 23 kilometrov nových ciest 1. triedy, s rekonštrukciou 59 kilometrov, realizáciou 11 kilometrov preložiek ciest, vybudovaním 13 kilometrov obchvatov miest a obcí a odstránením štyroch kilometrov havarijných úsekov. Opravených má byť aj 28 mostov. K zvýšeniu bezpečnosti a zjazdnosti by mala prispieť rekonštrukcia 18 križovatiek, ako aj 16 bezpečnostných opatrení. Ministerstvo dopravy považuje pri cestách 1. triedy za najdôležitejšie údržbu a periodické opravy, ktoré boli v posledných rokoch úplne zanedbané. Na cestách 1. triedy sa totiž realizovali len lokálne cyklické opravy s minimálnou životnosťou.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 12 191
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 233
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 4 418
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 678
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 278
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 099
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 966
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 630
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 490
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 401

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ocenený psychológ o Rómoch: Ak sú v partii, je tam bašavel a robia

Keď má človek motyku v ruke, pomáha mu to vymotať sa z ťažkostí, hovorí psychológ Štefan Straka, ktorý učí Rómov ekologickému záhradníčeniu.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

Neprehliadnite tiež

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.

Siemens plánuje zrušiť takmer sedemtisíc pracovných miest na celom svete

Spoločnosť Siemens konštatovala, že zisk z produkcie elektriny a plynu prudko klesol.

Fico ustupuje pekárom pri nočnej práci, najsilnejší je Babiš

Na Slovensku pracuje v noci štvrť milióna ľudí.