BRATISLAVSKÝ SAMOSPRÁVNY KRAJ ŽIADAL PRE SEBA ĎALŠIE INVESTÍCIE NA CESTY, NITRIANSKY KRAJ OZNAČIL PROGRAM ZA DISKRIMINAČNÝ, TRENČIANSKY KRAJ CHCEL STAVBU OBCHVATU TRENČÍNA A KOŠICKÝ KRAJ, KTORÝ MAL NA

MDPT neprijalo výhrady krajov k programu ciest prvej triedy

BRATISLAVA 9. októbra (SITA) - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) neakceptovalo pripomienky štyroch krajov k programu prípravy a výstavby siete ciest prvej triedy na roky 2007 až 2010, ...

BRATISLAVA 9. októbra (SITA) - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) neakceptovalo pripomienky štyroch krajov k programu prípravy a výstavby siete ciest prvej triedy na roky 2007 až 2010, ktorý má vláda prerokovať na svojom najbližšom zasadnutí. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) v rámci pripomienkového konania požiadal zaradiť do programu ďalšie investície na jeho území v záujme čiastočnej eliminácie zaťaženosti cestnej siete. Oproti navrhovanej výške finančných prostriedkov pre ostatné územie SR považuje zdroje pre vlastný kraj za poddimenzované. BSK pritom poukázal na to, že ani operačné programy Bratislavský kraj a Doprava nepočítajú s peniazmi na výstavbu a údržbu cestnej siete na území kraja. Rezort dopravy ako predkladateľ matriálu na rokovanie vlády odmietol výhradu s tým, že úroveň HDP na obyvateľa v BSK presahuje 75 % priemeru Európskej únie.

So svojou pripomienkou neuspel ani Nitriansky samosprávny kraj (NSK). Plánované investície do rozvoja ciest prvej triedy na svojom území označil za neodôvodnenú diskrimináciu. Za prioritu v kraji považuje vybudovanie prepojenia z diaľnice D1 po trase Hlohovec - Nitra - Nové Zámky - Komárno k štátnej hranici s Maďarskom. Podľa NSK by to umožnilo napojenie budovaných priemyselných parkov v Nitre a prispelo k ďalšiemu hospodárskemu rozvoju a zvýšeniu bezpečnosti cestnej premávky. Za dôležité označil aj stavbu preložky cesty prvej triedy č. 64 Nitra - Topoľčany a prestavbu tzv. cesty smrti z Nitry do Hronského Beňadika. Rezort dopravy konštatoval, že v súčasnosti sa spracováva technická štúdia.

Predkladateľ programu rovnako reagoval aj na požiadavku Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) na stavbu obchvatu Trenčína medzi cestami k štátnej hranici Českej republiky a smerom na Žilinu. Podľa TSK je potrebné riešiť zosuv na ceste v Trenčianskych Miticiach už tento rok a nie až budúci, ako predpokladá program. Podľa ministerstva dopravy kontrakt so Slovenskou správou ciest na rok 2007 je už uzavretý a uvedená stavba zaradená do kontraktu podľa harmonogramu.

Najviac pripomienok k programu, a to osem zásadných, mal Košický samosprávny kraj (KSK). Rezort dopravy ich takisto neakceptoval, ale vo všetkých prípadoch rozpor odstránili na spoločnom rokovaní. KSK napríklad žiadal zohľadniť medzi prioritami nielen intenzitu a predimenzovanosť ciest, ale aj stav komunikácií, ako aj prepracovanie analýzy kritických nehodových lokalít. Rovnako žiadal aj prehodnotenie a presunutie zdrojov na realizáciu investičných akcií z iných krajov na stavby v Košickom kraji.

Na výstavbu a rekonštrukciu ciest 1. triedy na Slovensku v dĺžke 110 kilometrov by malo byť do roku 2010 vynaložených celkovo 17,865 mld. Sk. Z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja (ERDF) by malo na tieto účely pripadnúť takmer 6,102 mld. Sk a zo štátneho rozpočtu 11,763 mld. Sk. Táto suma pritom zahŕňa aj štátne spolufinancovanie projektov podporovaných z európskych zdrojov. Finančné krytie programu vychádza z operačného programu Doprava na roky 2007 až 2013. Uvedený program počíta do roku 2010 s vybudovaním 23 kilometrov nových ciest 1. triedy, s rekonštrukciou 59 kilometrov, realizáciou 11 kilometrov preložiek ciest, vybudovaním 13 kilometrov obchvatov miest a obcí a odstránením štyroch kilometrov havarijných úsekov. Opravených má byť aj 28 mostov. K zvýšeniu bezpečnosti a zjazdnosti by mala prispieť rekonštrukcia 18 križovatiek, ako aj 16 bezpečnostných opatrení. Ministerstvo dopravy považuje pri cestách 1. triedy za najdôležitejšie údržbu a periodické opravy, ktoré boli v posledných rokoch úplne zanedbané. Na cestách 1. triedy sa totiž realizovali len lokálne cyklické opravy s minimálnou životnosťou.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 359
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 144
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 626
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 421
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 051
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 011
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 903
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 798
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 602
  10. Inteligencia vo všetkom 1 542

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

SVET

Macron k politike pristupuje ako k startupu (profil)

Emmanuel Macron bol bankárom aj ministrom hospodárstva.

Neprehliadnite tiež

Medzinárodný menový fond vyzdvihol ekonomické výsledky Slovenska

Išlo predovšetkým o výsledky hospodárenia.

Érsek potápa súťaž na vlaky do Bystrice, obnovuje rýchliky do Košíc cez Zvolen

Ministerstvo dopravy zrušilo vo februári súťaž na vlaky medzi Bratislavou a Banskou Bystricou. Mali priniesť lepšie služby a nižšie ceny

Richter: Máme záujem pracovať so znevýhodnenými skupinami

Minister zdôraznil, že je potrebné sa zamerať na absolventov evidovaných na úradoch práce.

Mihál: Školil som ženy z úradu práce, nik im nevysvetlil nový zákon

Minister práce Ján Richter chce do konca roka nezamestnanosť znížiť na 7-percent.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop