Ministerstvo stále analyzuje

Šéf rezortu financií Ján Počiatek (na snímke ČTK) stále nemá analýzu vplyvu projektov PPP na štátny rozpočet. Jeho hovorca tvrdí, že je to komplikovaná úloha.

BRATISLAVA. Ministerstvo financií stále nedokončilo analýzu vplyvu plánovanej výstavby diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 cez projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) na verejné financie.

Hovorca rezortu ministerstva financií Miroslav Šmál včera povedal, že o termíne dokončenia stanoviska je zatiaľ predčasné hovoriť. Podľa neho nie je totiž v súčasnosti isté ani to, či sa ministerstvo financií stihne vyjadriť k projektom PPP do najbližšieho rokovania vládneho kabinetu. Šmál to zdôvodnil tým, že vypracovanie analýzy nie je jednoduché a tiež tým, že Slovensko nemá s projektmi PPP skúsenosti. Podľa Šmála vplyv projektov PPP pri stavbe diaľnic na verejné financie sa ťažko posudzuje aj preto, že konkrétne podmienky ich financovania budú známe až po uzavretí príslušnej zmluvy s koncesionárom po uskutočnení súťaže.

Veľa závisí od toho, či prostriedky na stavbu diaľnic budú, alebo nebudú započítané do verejných financií. Dôležité je aj správne nastavenie jednotlivých rizík pri výstavbe a prevádzke diaľnic úsekov.

Ministerstvo financií malo podľa vládneho uznesenia z 5. septembra k príprave výstavby úsekov D1 a R1 cez PPP vypracovať stanovisko o ich vplyve na štátny dlh do 12. septembra. Vyžiadalo si však ešte ďalšie chýbajúce podklady od rezortu dopravy a požiadalo o predĺženie termínu na predloženie analýzy vzhľadom na jej časovú náročnosť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 857
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 788
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 554
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 403
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 224
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 029
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 823
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 000
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 027
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 882

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Spolupracuje aj s firmou Apple. Peniaze na výskum ale nedostal

Spoločnosť Highchem s pätnástimi zamestnancami a vyše miliónovými tržbami nemá podľa hodnotenia dostatočné odborné kapacity.

Neprehliadnite tiež

Brusel chce regulovať hranolčeky, môžu chutiť inak

Únia rokuje o nariadení, ktoré obmedzí teplotu fritovania zemiakov. Chuť hranolčekov to môže zmeniť.

Chcete stovky eur? Firmy zvyšujú odmeny za odporučenie nových ľudí

Na úradoch práce sa míňajú šikovní ľudia, preto firmy začali robiť nábor inak.

Zadržaný manažér VW v kauze emisií chce priznať vinu

Schmidta zatkli začiatkom januára na Floride.

Bratislava môže dostať novú linku, v Maďarsku vznikli nové aerolinky

Aerolínie založil honorárny konzul Maďarska na Srí Lanke, pôvodne chcel lietať dlhé trasy do Číny či Thajska.