Google kritizuje nemeckú reklamu

Rast online reklamy má v Nemecku vrchol za sebou, no manažér Google Nemcom odkazuje, že o nej stále rozmýšľajú zastaralo.

MNÍCHOV. Aj v Nemecku rastie online reklama tempom, o akom ostatné odvetvia iba snívajú. Podľa prognózy Spolkového zväzu digitálnej ekonomiky sa tento rok speňaží na internetových reklamách 2,71 miliardy eur. Malo by to znamenať 12 percent všetkých výdavkov na reklamu v krajine. Internet sa tak stane silnejším ako rádiá.

Roky najrýchlejšieho rastu ale majú majitelia nemeckých online médií za sebou. Minulý a predminulý rok si pripísala webová inzercia viac ako 80 percent. No aj medziročných vyše 40 percent prírastku, ktoré sa očakávajú pre rok 2007, je pre iné druhy médií vec nepredstaviteľná.

Málo experimentujú

Napriek tomu Nemecko nedrží krok s medzinárodným vývojom v tomto odvetví, vyjadril sa pre denníky FAZ a Weltonline šéf vyhľadávača Google pre severnú Európu Philipp Schindler počas nedávneho veľtrhu Online marketing v Düsseldorfe.

Schindler poukazuje na malú chuť firiem pri experimentovaní a hľadaní správneho prístupu, ako potencionálneho zákazníka osloviť a neúspešné pokusy zakalkulovať. Inzerenti sa spoliehajú sa skôr na štatistické údaje a marketingový výskum. Na rozdiel od medzinárodných koncernov, ako Nintendo, Apple, Microsoft či Walt Disney, sa správajú pri zadávaní online zákaziek zdržanlivo.

Mnohé internetové stránky nemajú podľa Schindlera správny koncept. Príliš sa sústreďujú na predstavenie podniku namiesto toho, aby v ich centre stáli najlepšie produkty. Ako dôkaz uvádza priemernú dĺžku času upútania pozornosti: používateľ, ktorý otvorí hlavnú stránku tej-ktorej firmy, v nej zostane v priemere 23 sekúnd. Ten, kto sa však za pomoci Google dostane priamo k želanému produktu, zotrvá na príslušnej stránke viac ako dve minúty.

Online video

Meškanie Nemecka za správaním online špičky je aj vo formách využívanej online reklamy. Bannery a klasické texty už nestačia. Trendom je pohyblivá obrazová reklama - profesionálne reklamné filmy, ktoré bežia popri videách užívateľov na internetových video portáloch, akým je Youtube a jeho nemecký variant MyVideo.

Spomedzi nemeckých podnikov dominujú na video platformách hlavne výrobcovia áut Volskwagen a BMW.

Za veľkú šancu pre online reklamu sa považuje Web 2.0, ktorý umožňuje ešte užší vzťah so spotrebiteľom. Užívateľ internetu zanecháva po sebe stopy, napríklad vo fórach, akým je community platforma Myspace. Podniky tam umiestnením reklamy môžu svoje posolstvo lepšie prispôsobiť profilu užívateľa.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami.
  2. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  3. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  4. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  5. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  6. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  7. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  8. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  10. Cíťte sa v priestore príjemne
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 082
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 545
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 261
  4. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 086
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 947
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 752
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 741
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 467
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 059
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 738

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na ministerstve prežil Mečiara, Dzurindu aj Fica. Prečo by mal Plavčan odstúpiť

Aj keď ďalšie kauzy pribúdajú, odstúpiť zatiaľ neplánuje.

KOMENTÁRE

Keď už je trápne posmievať sa ministrovi školstva

Dôležité je ukázať, kto to celé vymyslel. A či to je riadená schéma.

EKONOMIKA

Flash končí, Tatra banka zmení internet banking

Flashové internetové bankovníctvo je bezpečné, uisťuje Tatra banka.

PRIMÁR

Antibiotiká netreba vždy dobrať, naznačuje nová analýza

Odborníci spochybnili odveké pravidlo pri užívaní antibiotík.

Neprehliadnite tiež

Chuť hranolčekov z ulice Únia nezmení

Zmenu v návrhu nariadenia vyrokovalo Belgicko, aby sa nezmenila výroba dvakrát smažených hranolčekov z pouličných stánkov.

Starbucks urobil miliardový obchod, získa ďalšie kaviarne v Číne

Reťazec získa zhruba 1300 prevádzok v mestách Šanghaj a Ťiang-su a v provincii Če-ťiang.

Predseda Európskej investičnej banky sa nezmení, opäť to bude Werner Hoyer

Hoyer je predsedom banky od začiatku roka 2012, teraz ho zvolili na ďalších šesť rokov.