Google kritizuje nemeckú reklamu

Rast online reklamy má v Nemecku vrchol za sebou, no manažér Google Nemcom odkazuje, že o nej stále rozmýšľajú zastaralo.

MNÍCHOV. Aj v Nemecku rastie online reklama tempom, o akom ostatné odvetvia iba snívajú. Podľa prognózy Spolkového zväzu digitálnej ekonomiky sa tento rok speňaží na internetových reklamách 2,71 miliardy eur. Malo by to znamenať 12 percent všetkých výdavkov na reklamu v krajine. Internet sa tak stane silnejším ako rádiá.

Roky najrýchlejšieho rastu ale majú majitelia nemeckých online médií za sebou. Minulý a predminulý rok si pripísala webová inzercia viac ako 80 percent. No aj medziročných vyše 40 percent prírastku, ktoré sa očakávajú pre rok 2007, je pre iné druhy médií vec nepredstaviteľná.

Málo experimentujú

Napriek tomu Nemecko nedrží krok s medzinárodným vývojom v tomto odvetví, vyjadril sa pre denníky FAZ a Weltonline šéf vyhľadávača Google pre severnú Európu Philipp Schindler počas nedávneho veľtrhu Online marketing v Düsseldorfe.

Schindler poukazuje na malú chuť firiem pri experimentovaní a hľadaní správneho prístupu, ako potencionálneho zákazníka osloviť a neúspešné pokusy zakalkulovať. Inzerenti sa spoliehajú sa skôr na štatistické údaje a marketingový výskum. Na rozdiel od medzinárodných koncernov, ako Nintendo, Apple, Microsoft či Walt Disney, sa správajú pri zadávaní online zákaziek zdržanlivo.

Mnohé internetové stránky nemajú podľa Schindlera správny koncept. Príliš sa sústreďujú na predstavenie podniku namiesto toho, aby v ich centre stáli najlepšie produkty. Ako dôkaz uvádza priemernú dĺžku času upútania pozornosti: používateľ, ktorý otvorí hlavnú stránku tej-ktorej firmy, v nej zostane v priemere 23 sekúnd. Ten, kto sa však za pomoci Google dostane priamo k želanému produktu, zotrvá na príslušnej stránke viac ako dve minúty.

Online video

Meškanie Nemecka za správaním online špičky je aj vo formách využívanej online reklamy. Bannery a klasické texty už nestačia. Trendom je pohyblivá obrazová reklama - profesionálne reklamné filmy, ktoré bežia popri videách užívateľov na internetových video portáloch, akým je Youtube a jeho nemecký variant MyVideo.

Spomedzi nemeckých podnikov dominujú na video platformách hlavne výrobcovia áut Volskwagen a BMW.

Za veľkú šancu pre online reklamu sa považuje Web 2.0, ktorý umožňuje ešte užší vzťah so spotrebiteľom. Užívateľ internetu zanecháva po sebe stopy, napríklad vo fórach, akým je community platforma Myspace. Podniky tam umiestnením reklamy môžu svoje posolstvo lepšie prispôsobiť profilu užívateľa.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 21 806
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 11 455
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 757
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 498
  5. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 068
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 699
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 905
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 791
  9. Budú Slováci čoskoro ovládať svoje domácnosti cez smartfón? 1 666
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 618

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pohroma sa blíži, nielen vo Francúzsku

Voľby sú nepredvídateľné, ale trend nespokojnosti je čoraz jasnejší.

PRIMÁR

Športový lekár: Kto chodí denne na pivo, nemôže začať prudko športovať

Malovič hovorí o vplyve a rizikách športu v zrelom veku.

Neprehliadnite tiež

Mihál: Školil som ženy z úradu práce, nik im nevysvetlil nový zákon

Minister práce Ján Richter chce do konca roka nezamestnanosť znížiť na úrovni 7-percent.

Trump nariadil preskúmať firemné dane a finančné regulácie

Nariadenie sa týka aj presunu daňového sídla do inej krajiny v rámci spojení so zahraničnou firmou.

Analytik: Turisti zabúdajú, po útokoch sa do krajiny vrátia

Francúzsko každoročne navštevujú desiatky miliónov turistov. Podiel cestovného ruchu tvorí až desatinu hrubého domáceho produktu

Čo môže teroristický útok a Le Penová urobiť s francúzskou ekonomikou?

Z doterajších vyjadrení je zrejmé, že Le Penová nie je naklonená Európskej únii. V minulosti už povedala, že chce vystúpiť z eurozóny a znovu zaviesť francúzsky frank.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop