Google kritizuje nemeckú reklamu

Rast online reklamy má v Nemecku vrchol za sebou, no manažér Google Nemcom odkazuje, že o nej stále rozmýšľajú zastaralo.

MNÍCHOV. Aj v Nemecku rastie online reklama tempom, o akom ostatné odvetvia iba snívajú. Podľa prognózy Spolkového zväzu digitálnej ekonomiky sa tento rok speňaží na internetových reklamách 2,71 miliardy eur. Malo by to znamenať 12 percent všetkých výdavkov na reklamu v krajine. Internet sa tak stane silnejším ako rádiá.

Roky najrýchlejšieho rastu ale majú majitelia nemeckých online médií za sebou. Minulý a predminulý rok si pripísala webová inzercia viac ako 80 percent. No aj medziročných vyše 40 percent prírastku, ktoré sa očakávajú pre rok 2007, je pre iné druhy médií vec nepredstaviteľná.

Málo experimentujú

Napriek tomu Nemecko nedrží krok s medzinárodným vývojom v tomto odvetví, vyjadril sa pre denníky FAZ a Weltonline šéf vyhľadávača Google pre severnú Európu Philipp Schindler počas nedávneho veľtrhu Online marketing v Düsseldorfe.

Schindler poukazuje na malú chuť firiem pri experimentovaní a hľadaní správneho prístupu, ako potencionálneho zákazníka osloviť a neúspešné pokusy zakalkulovať. Inzerenti sa spoliehajú sa skôr na štatistické údaje a marketingový výskum. Na rozdiel od medzinárodných koncernov, ako Nintendo, Apple, Microsoft či Walt Disney, sa správajú pri zadávaní online zákaziek zdržanlivo.

Mnohé internetové stránky nemajú podľa Schindlera správny koncept. Príliš sa sústreďujú na predstavenie podniku namiesto toho, aby v ich centre stáli najlepšie produkty. Ako dôkaz uvádza priemernú dĺžku času upútania pozornosti: používateľ, ktorý otvorí hlavnú stránku tej-ktorej firmy, v nej zostane v priemere 23 sekúnd. Ten, kto sa však za pomoci Google dostane priamo k želanému produktu, zotrvá na príslušnej stránke viac ako dve minúty.

Online video

Meškanie Nemecka za správaním online špičky je aj vo formách využívanej online reklamy. Bannery a klasické texty už nestačia. Trendom je pohyblivá obrazová reklama - profesionálne reklamné filmy, ktoré bežia popri videách užívateľov na internetových video portáloch, akým je Youtube a jeho nemecký variant MyVideo.

Spomedzi nemeckých podnikov dominujú na video platformách hlavne výrobcovia áut Volskwagen a BMW.

Za veľkú šancu pre online reklamu sa považuje Web 2.0, ktorý umožňuje ešte užší vzťah so spotrebiteľom. Užívateľ internetu zanecháva po sebe stopy, napríklad vo fórach, akým je community platforma Myspace. Podniky tam umiestnením reklamy môžu svoje posolstvo lepšie prispôsobiť profilu užívateľa.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  4. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  5. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  8. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 748
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 457
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 5 454
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 947
  5. Kam do tepla v januári? 2 519
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 298
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 271
  8. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 000
  9. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 1 720
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 684

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Majú živnostníci právo na dovolenku? Ako rozhodol európsky súd

Nie je živnostník ako živnostník.

PLUS

Poradkyňa pre rodiny: Hlavne dvojičky neporovnávajte, nemajú to rady

Spravidla je prvé z dvojčiat dominantné.

KOMENTÁRE

Zeman sa stal hovorcom zlej emócie

Prezidentovi by pomohla umiernenosť, ktorú mu poradil aj Babiš.

Neprehliadnite tiež

V USA žiada o podporu v nezamestnanosti najmenej ľudí za posledných 45 rokov

Ide o najnižší počet žiadostí od februára 1973.

Novým členom Rady pre rozpočtovú zodpovednosť má byť ekonóm Juraj Kotian

Kotian podľa hlavy štátu spĺňa všetky predpoklady na vykonávanie funkcie v RRZ.

K dokončeniu Ficovej privatizácie Telekomu chýba sto miliónov

Aj zvyšný 49-percentný balík akcií operátora v roku 2015 kúpil nemecký Deutsche Telekom.

V Európe lieta čoraz menej včiel a chýba med, lesníci chcú obnoviť včelárstvo

V Topoľčiankach má vzniknúť včelársky skanzen, ktorý bude spolu s lesnou učebňou slúžiť na vzdelávanie verejnosti.

Zemanovi na kampaň prispela aj firma priemyselníka Beljajeva

Spolumajiteľ popradskej Tatravagónky má dobré kontakty na Rusko.