CESTUJÚCI VYUŽÍVAJÚCI MEDZINÁRODNÉ LINKY V EÚ BY MALI MAŤ MOŽNOSŤ ZA HODINOVÉ MEŠKANIE VLAKU POŽADOVAŤ KOMPENZÁCIU VO VÝŠKE ŠTVRTINY CESTOVNÉHO, ZA VYŠE DVOJHODINOVÉ MEŠKANIE BY MALI MAŤ MOŽNOSŤ ŽIADA

Za meškanie vlakov budú môcť cestujúci v EÚ žiadať náhradu

BRUSEL 25. septembra (SITA, Reuters) - Cestujúci využívajúci služby železničnej dopravy v krajinách Európskej únie (EÚ), ktorí budú cestovať cez viac ako jednu krajinu v rámci EÚ, si budú môcť podľa nových ...

BRUSEL 25. septembra (SITA, Reuters) - Cestujúci využívajúci služby železničnej dopravy v krajinách Európskej únie (EÚ), ktorí budú cestovať cez viac ako jednu krajinu v rámci EÚ, si budú môcť podľa nových pravidiel nárokovať vrátenie časti cestovného v prípade, že vlak bude meškať. Nové pravidlá EÚ by mal Európsky parlament (EP) schváliť na svojom utorkovom zasadnutí, pričom tento krok je súčasťou tzv. "železničného balíka", ktorý by mal EP schváliť po rokoch vyjednávania s členskými krajinami EÚ, ktoré napokon so súčasným návrhom súhlasili.

Cestujúci využívajúci medzinárodné linky v EÚ by tak mali mať možnosť za hodinové alebo dlhšie meškanie vlaku požadovať kompenzáciu vo výške štvrtiny cestovného, za vyše dvojhodinové meškanie by mali mať možnosť žiadať naspäť až polovicu cestovného. Uvedený balík opatrení zároveň sľubuje, že do roku 2009 zabezpečí všetkým vodičom vlakov základnú zdravotnú starostlivosť a profesionálne vzdelanie v ich odbore. Navrhovaný balík opatrení tiež počíta s liberalizáciou medzinárodných dráh, ktoré by mali byť otvorené konkurencii už v roku 2010. Navrhované opatrenia sa pôvodne vzťahovali len na medzinárodnú dopravu, parlament si však u členských štátov presadil, že niektoré časti návrhu sa budú vzťahovať aj na železničnú dopravu v rámci jednotlivých štátov EÚ.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 268
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 692
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 265
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 997
  5. Kam do tepla v januári? 1 756
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 394
  7. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 333
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 306
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 888

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

Neprehliadnite tiež

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 2,7 až 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.