LONDÝN. Britskí tínedžeri môžu odvčera telefonovať a esemeskovať zdarma. Mobilný operátor Blyk ponúka mládeži od 16 do 24 rokov mesačne zadarmo 217 textových správ a 43 minút. Stačí, ak spotrebiteliasúhlasia s odoberaním reklám.
Telefonujúci budú denne dostávať šesť textových správ od viac než 40 značiek ako napríklad Adidas, Borders, L'Oreal, CocaCola a Manchester United po tom, keď sa zaregistrujú a vyplnia dotazník so svojimi marketingovými údajmi.
Pekka Ala-Pietilä, generálny riaditeľ a spoluzakladateľ Blyku, ktorého svet pozná aj ako bývalého prezidenta Nokie, včera v Londýne povedal, že služba poskytne obchodným značkám šancu vzájomnej interakcie s mladými zákazníkmi – jednou z najťažšie dosiahnuteľných skupín spotrebiteľov.
S mobilom do školy
Rozhodnutie začať práve v Británii vysvetlil tým, že je to jeden z najkonkurenčnejších trhov mobilnej komunikácie. Neskôr chce službu rozšíriť do celej Európy.
„Mohlo by to znamenať už nijaké účty pre takmer 4,5 milióna mladých v Británii – a to bez zmluvy,“ povedal agentúre Reuters Ala-Pietilä. Údaj 4,5 milióna ľudí pochádza z odhadov marketingu Blyku. Služba odštartovala súčasne so začiatkom britského školského roka.
Mobilná reklama stúpa
Blyk bude používať sieť od Orangeu a technológiu Nokia Siemens Networks. Zákazníci dostanú SIM kartu a tí, ktorí budú chcieť prevolať viac, si budú môcť dobiť kredit.
Po pomalom štarte sa s pomocou nových technológií a sofistikovanejších mobilných telefónov dostávajú operátori do potenciálne lukratívneho trhu inzercie.
Minulý týždeň Nokia ohlásila kúpu americkej spoločnosti Enpocket, ktorá inzeruje na displejoch mobilných telefónov, keďže sa pokúša dostať na trh, od ktorého sa očakáva v najbližších rokoch obrovský rast.
Analytici predpokladajú, že inzerenti tento rok minú na reklamu v mobilných telefónoch 1,4 miliardy dolárov. V roku 2011 by to podľa nich mohlo byť desaťkrát viac.