Frankfurt nad Mohanom 23. septembra (TASR) - Medzinárodný autosalón, ktorý sa dnes skončil vo Frankfurte nad Mohanom, sa počas 10 dní svojho trvania niesol "v zelenom duchu". Výrobcovia sa predbiehali s modelmi na alternatívny pohon. Avšak mnohé z nových modelov sa do sériovej výroby dostanú najskôr až o niekoľko rokov.
Nemecké automobilky v nových trendoch zaspali podľa odborníkov na vavrínoch. Momentálne nie je na predaj jediné hybridné auto z nemeckej produkcie na rozdiel od japonských hybridných automobilov Toyota a Honda. Oneskorenie súvisí i s novou európskou normou, ktorá má stanoviť povinné zníženie škodlivých emisií v prepočte na 1 kilometer. Z automobilového odvetvia vyvíjajú tlak, aby sa nová norma odložila o tri roky a emisné limity aby sa diferencovali podľa jednotlivých tried automobilov.
Podľa automobilového experta Christopha Stürmera z inštitútu Global Insight na frankfurtskom autosalóne sa ukázalo, že nejestvuje zhoda, aké bude auto budúcnosti. Či na hybridný pohon s elektrickým alebo spaľovacím motorom alebo vodíkový či plynový pohon. Väčšina výrobcov stavia na klasický spaľovací motor, ktorého spotreba má klesnúť vďaka vylepšeniam na 3 litre na 100 kilometrov. Na dosah je i takzvané "jednolitrové" auto.
Nie je však jasné, čo bude akceptovať spotrebiteľ. Podľa štúdií budú autá a alternatívnym pohonom drahšie o 1 000 EUR, v prepočte 33 832 SKK. Výsledky prieskumu firmy PricewaterhouseCoopers ukázali, že každý piaty majiteľ auta považuje takýto nárast ceny za veľký.
Podľa expertov automobilový priemysel podstupuje v súvislosti s novými modelmi veľké investičné riziko a jeho osud bude závisieť od ďalšieho vývoja v oblasti ochrany životného prostredia.
Informovala o tom agentúra DPA.