Washington 14. septembra (TASR) - Nový operačný systém od amerického Microsoftu Vista sa počas prvých 6 mesiacov od jeho príchodu na trh predával horšie ako jeho predchádzajúca verzia Windows XP. Naopak predajným hitom sa stal kancelársky balík Microsoft Office 2007. K tomuto výsledku dospela najnovšia analýza americkej spoločnosti na výskum trhu NPD.
"Spoločnosť Microsoft vykazuje dvojciferné čísla rastu a Windows Vista sa predáva veľmi dobre. Tiež nie je žiadnym tajomstvom, že predaj softvérových balíkov s plnými verziami, ako aj updatovanie retailových verzií tvorí maximálne 10 % z celkového odbytu firmy," oponoval výsledkom prieskumu hovorca Microsoft Österreich Thomas Lutz.
Štúdia analyzuje údaje najväčších amerických maloobchodníkov, z ktorých vyplýva, že Vista sa v porovnaní s XP predávala počas prvých 6 mesiacov o 59,7 % horšie. "Predaj sa skutočne nevyvíja dobre," citoval portál Cnet analytika NPD Chrisa Swensona. Expert však zároveň pripomenul, že mnoho vlastníkov Visty operačný systém získa už ako súčasť nového počítača.
Microsoft varoval pred unáhlenými závermi, ktoré sa opierajú iba o predajné čísla maloobchodníkov. V snahe o reprezentatívny výsledok sa podľa spoločnosti musí započítať aj počet operačných systémov Vista, ktoré nové počítače už obsahovali. Podľa koncernu sa počas tohtoročného leta predalo okolo 60 miliónov licencií na Vistu. Firma tiež zdôrazňuje, že 80 % tržieb z predaja systémov Windows pochádza z obchodu s výrobcami PC, ktorí predávajú počítače s už predinštalovaným operačným systémom.
Kancelárskemu balíku Office 2007, ktorý prišiel na trhu v rovnakom čase ako Vista sa naopak darí. Maloobchodný predaj tohtoročnej verzie bol v období od januára do júna tohto roka v porovnaní s prvými 6 mesiacmi predaja Office 2003 dvojnásobne lepší.
Informoval o tom internetový portál www.finanznachrichten.de