MINISTERSTVO DOPRAVY JE ZA TO, ABY BOL TERMÍN UVEDENIA MÝTNEHO SYSTÉMU DO PREVÁDZKY V ROKU 2009 DODRŽANÝ, HOCI TO MÔŽE SŤAŽIŤ ODVOLANIE NEÚSPEŠNÝCH UCHÁDZAČOV V OPAKOVANOM TENDRI

Riziká projektov PPP ešte posudzuje ministerstvo financií

BRATISLAVA 12. septembra (SITA) - Výstavbu vybraných úsekov na diaľnici D1 a rýchlostnej ceste R1 zo súkromných zdrojov cez projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) môže ešte ovplyvniť stanovisko ...

BRATISLAVA 12. septembra (SITA) - Výstavbu vybraných úsekov na diaľnici D1 a rýchlostnej ceste R1 zo súkromných zdrojov cez projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) môže ešte ovplyvniť stanovisko Ministerstva financií SR z hľadiska ich dopadu na splnenie podmienok pre zavedenie eura od roku 2009. Ako v stredu pre agentúru SITA povedal vedúci odboru pozemných komunikácií na ministerstve dopravy Pavol Kirchmayer, rozhodujúce je, aby ministerstvo financií posúdilo všetky riziká týchto projektov. "Riziká sú rozdelené na budúceho investora, ktorý vloží svoje finančné prostriedky, a samozrejme na štát, ktorý to má obstarávať. Tie riziká, ktoré sú dnes stanovené, posudzuje ministerstvo financií a uvidíme, či ich odsúhlasí," dodal P. Kirchmayer.

V súvislosti s plánovaným zavedením elektronického výberu mýtneho v SR od začiatku roka 2009 a opakovaním tendra na mýto Kirchmayer poznamenal, že teraz je veľmi ťažké predpokladať, či sa uvedený termín naozaj dodrží. "Môžeme predpokladať, že neúspešní uchádzači sa môžu odvolávať, čo je bežné. Faktom je, že máme striktne stanovené, že 1. január 2009 je termín, ktorý by sme naozaj nemali prešvihnúť," dodal Kirchmayer. Na otázku, aký vplyv môže mať súbežné zavedenie eura a mýtneho systému, odvetil, že prechod na euro môže mať vplyv na všetky ceny, rovnako ako na sadzby mýta. Bude to podľa neho závisieť od určenia výmenného kurzu slovenskej koruny k euru, pričom iné vplyvy ministerstvo dopravy zatiaľ nepredpokladá.

Ministerstvo dopravy zatiaľ neuvažuje o znížení sadzieb mýtneho určených od roku 2009, ktoré sú aj po znížení o 20 % oproti pôvodnému návrhu stále vyššie ako napríklad v Českej republike a čiastočne v Rakúsku. "Sadzby sú zrátané k dnešnému stavu cestnej siete s predpokladmi do budúcna. Voči Európskej komisii sme povinní na základe výkonov v cestnej sieti tieto sadzby zdôvodňovať a môžeme ich prehodnocovať," uviedol Kirchmayer.

Ak by schválené sadzby mýtneho zostali v platnosti po uvedení systému elektronického výberu mýta do prevádzky, ministerstvo dopravy nepredpokladá, že by vznikli výrazné presuny v smerovaní tranzitnej cestnej nákladnej dopravy cez Slovensko. Veľkí dopravcovia sú podľa Kirchmayera zvyknutí platiť, vedia, že využitie spoplatnej infraštruktúry je pre nich výhodnejšie, než odklon na cesty druhej a tretej triedy. Ministerstvo dopravy pripravuje 20. septembra tohto roka popri profilovom prieskume intenzity cestnej dopravy zistiť aj smerovanie nákladnej dopravy.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 295
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 010
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 943
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 257
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 426
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 616
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 284
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 490
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 764
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 609

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop