Bratislava 12. septembra (TASR) Občania nemajú dostatočné informácie o všetkých výhodách a nevýhodách spojených s účasťou v 2. dôchodkovom pilieri. Reklamná kampaň bola totiž jednou z vecí, ktorá bola pri nábehu kapitalizačného piliera výrazne podcenená, vyhlásil po dnešnom rokovaní vlády SR minister financií Ján Počiatek.
"Boli podľa mňa viac-menej tendenčne zvýrazňované výhody 2. piliera a častokrát marginalizované výhody alebo nevýhody 1. piliera," doplnil minister. Nedostatočne bola podľa neho napríklad odkomunikovaná skutočnosť, že v kapitalizačnom pilieri nie je garantovaný žiadny výnos. "Vychádzajúc z tohto si myslím, že dnes bežný sporiteľ, bežný občan nemá dostatok informácií na to, aby to naozaj kvalifikovane zhodnotil," konštatoval Počiatek.
Vláda sa preto ešte zamyslí nad nejakou formou osvety, ktorá by občanom poskytla kvalifikované informácie o výhodách a rizikách v jednom aj druhom pilieri. "Nejde o to, kto to bude komunikovať. To nemusí byť vláda. Ide len o to, aby tie informácie boli objektívne," doplnil Počiatek. O objektívne informovanie verejnosti sa pritom podľa neho vláda snaží už teraz.