Záujem turistov o Slovensko klesá

Praha/Bratislava 12. apríla (TASR) - Prevratné zmeny v úrovni poskytovaných služieb a celkový prístup k hosťom sú nevyhnutné. Inak nemôžu Slováci dosiahnuť, ...

Praha/Bratislava 12. apríla (TASR) - Prevratné zmeny v úrovni poskytovaných služieb a celkový prístup k hosťom sú nevyhnutné. Inak nemôžu Slováci dosiahnuť, to čo si naplánovali začiatkom 90. rokov - aby zahraniční turisti zanechali na Slovensku ešte v tomto desaťročí jednu miliardu USD. Práve tieto prostriedky pritom môžu zásadne zlepšiť zdravie slovenského devízového hospodárstva trpiaceho chronickými obchodnými a platobnými schodkami, píše dnes český denník Hospodářske noviny.

Vzhľadom na slovenské prírodné podmienky nie je tento zámer nereálny, skutočnosť však vyvoláva všeobecné sklamanie. Pôvodné projekty sa dnes môžu javiť ako naivné. Predpokladalo sa totiž, že Slovensko, ktoré sa perspektívne prezentovalo ako druhé Švajčiarsko, priláka státisíce návštevníkov už tým, čo mu príroda nadelila.

Ibaže od vzniku samostatného Slovenska všetky vlády o využití turistických pokladov krajiny predovšetkým iba hovorili, pokračuje denník. Robili veľmi málo a nedopracovali sa ani k žiadnej použiteľnej koncepcii rozvoja cestovného ruchu. Výsledkom je zanedbané a iba pomaly sa rozvíjajúce zázemie pre rekreačné pobyty náročných cudzincov a podstatne skromnejších domácich turistov.

Krajina zatiaľ zostáva bokom od hlavných európskych turistických cieľov. Minulý rok cez hranicu s Rakúskom prišlo na Slovensko o 45,5 % menej hostí ako o rok skôr.

Živú odozvu vyvolal v Bratislave článok v denníku Süddeutsche Zeitung "V hlavnom meste SR vybledla všetka sláva". Jeho autor tvrdí, že prvé otázky, ktoré návštevníka slovenskej metropoly napadnú, sú kedy a ako od odtiaľ vypadne a či jeho auto je ešte tam, kde ho zaparkoval, alebo či už nie je v Rusku. Dodal, že po piatich minútach, ktoré stačia, aby prešiel "disneyland" starého mesta s falošným pozlátkam renovovaných historických budov, môže posedieť v zafajčených kaviarňach so šarmom staničných reštaurácií, alebo vo vinárňach, v ktorých je tesno ako v bunkri. Ministerstvo hospodárstva na toto hodnotenie pripomenulo, že Bratislava patrí s Vysokými Tatrami k hlavným magnetom krajiny, radšej však nepolemizovalo s názorom novinárov ani zahraničných turistov.

Ako perspektíva pre zvýšenie záujmu o Slovensko sa pomaly ukazuje zvyšujúca ponuka agroturistiky v niektorých ďalších atraktívnych častiach krajiny. Platí však, že pre dnešnú turistickú idylu už nestačí kikiríkajúci kohút na plote a pod ním pasúca sa koza, uzatvára denník Hospodářske noviny.

* bam zll

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 477
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 358
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 307
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 333
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 068
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 478
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 448
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 335
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 535
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 079

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kaliňák je Ficov Lexa

Minister vnútra vyrástol na symbol zrastenia politickej a ekonomickej moci.

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Za projekt opravy, ktorý sa nikdy nevyužil, ministerstvo zaplatilo takmer 175-tisíc eur.

KOMENTÁRE

Kto robí Slovensku v Amerike reklamu? Aj statočný pes a splašený medveď

Krajinu často zviditeľnia iba virály.

Neprehliadnite tiež

BMW musí stopnúť výrobu, problémy má dodávateľ

Prerušenie výroby by mohlo stáť BMW denne desiatky miliónov eur.

Ikea začína hľadať nové chute. Známe mäsové gule nestačia

Na predaji jedla a nápojov zarába reťazec 1,7 miliardy eur ročne.

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Doprava a logistika

Firmy chcú uľahčiť kamionistom prejazd Európou, tlačia na spoločné mýto

Európska komisia pripravuje reformu. Predstaviť ju chce v najbližších dňoch