Viedeň má stále záujem o bratislavské letisko

Vláda zvažuje možnosť spolupráce so zahraničnými investormi. Podmienkou je, aby štát mal kontrolný vplyv.

Podľa predsedu predstavenstva Flughafen Wien Herberta Kaufmanna spolupráca oboch letísk by mohla byť veľkou príležitosťou pre rozvoj bratislavského letiska (na snímke), ako aj celého regiónu(Zdroj: SME - Tibor Somogyi)

Viedenské letisko má naďalej záujem o spoluprácu s letiskom v Bratislave. Agentúre SITA to potvrdil predseda predstavenstva rakúskej spoločnosti Flughafen Wien Herbert Kaufmann.

"Sme stále presvedčení, že spolupráca medzi dvoma letiskami by mohla byť veľkou príležitosťou pre hospodársky rozvoj bratislavského letiska, ako aj pre celý región," uviedol Kaufmann. K potenciálnemu rozsahu a modelom spolupráce dvoch susedných letísk sa však zatiaľ konkrétnejšie vyjadriť nechcel. "Najprv by mali byť prediskutované s partnermi," uviedol predstaviteľ viedenského letiska.

Viedenské letisko sa pritom už o zblíženie s bratislavským raz pokúšalo, keď v konzorciu nazvanom TwoOne spolu s investičnou skupinou Penta vyhralo tender na kúpu 66 % akcií spoločnosti Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava.

Keďže ukončenie tohto procesu stopla nová vláda pod vedením Roberta Fica, konzorcium avizovalo možnú arbitráž, ktorú však doteraz neiniciovalo. "Konečné rozhodnutie v otázke možnosti arbitráže zatiaľ nebolo prijaté," uviedol v aktuálnych odpovediach pre SITA Kaufmann.

Vláda SR však napriek zrušeniu privatizácie väčšinového balíka akcií letiska v Bratislave opäť zvažuje možnosť spolupráce so zahraničnými investormi. Premiér Robert Fico túto možnosť pripustil, ale s výhradou, aby prípadný zahraničný partner nemal možnosť kontrolovať bratislavské letisko.

Hlavnou podmienkou takejto spolupráce podľa premiéra je, aby si štát na letisku zachoval kontrolný vplyv. Popri viedenskom letisku sa zaujímajú o možnosti spolupráce s letiskom v Bratislave aj ďalší potenciálni zahraniční investori. Podľa medializovaných informácií má ísť o investorov z Hongkongu aj Ruska.

Letisko pritom nevyhnutne potrebuje nový terminál, pretože kapacita terajšieho na úrovni 2 mil. vybavených cestujúcich ročne je už fakticky skoro naplnená. Táto investícia by umožnila do troch rokov zvýšiť množstvo cestujúcich na letisku zhruba o ďalší milión. Na realizáciu jeho rozvoja je však potrebných približne 4 až 5 mld. Sk. A to je aj príčina, prečo vláda znovu zvažuje príchod investora na letisko. Vláda by mala rozhodnúť o koncepcii rozvoja letiska v Bratislave v najbližšom období, aby sa v roku 2008 mohlo začať so stavebnými prácami.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 752
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 444
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 994
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 269
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 821
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 501
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 443
  8. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 314
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 802
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 468

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Až do minulého roka bol najznámejším prvým cisárskym rezom, keď prežili žena aj dieťa, prípad z roku 1500. Tím českých vedcov však prišiel s novým objavom.

EKONOMIKA

Osem zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Ľudí čaká viac dokladovania a prísnejšie posudzovanie.

ŠPORT

Sagan pobavil otázkou na súpera aj odpoveďou, prečo bol na toalete

Špekulovalo sa o zdravotných problémoch.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop