Reklama na Prima Variant Mesiac od Orange porušila kódex

BRATISLAVA 21. augusta (SITA) - Spoločnosť Orange Slovensko, a.s. porušila svojou reklamou kampaňou na službu Prima Variant Mesiac (PVM) etické zásady reklamnej praxe (kódex). Konštatovala to Arbitrážna ...

BRATISLAVA 21. augusta (SITA) - Spoločnosť Orange Slovensko, a.s. porušila svojou reklamou kampaňou na službu Prima Variant Mesiac (PVM) etické zásady reklamnej praxe (kódex). Konštatovala to Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR), ktorá sa na svojom zasadaní začiatkom augusta zaoberala okrem uvedeného prípadu aj ďalšími deviatimi sťažnosťami na reklamné kampane jednotlivých spoločností.

V kampani spoločnosti Orange sa uvádzalo, že zákazníci predplatených kariet Prima, môžu pri aktivácii profilu PVM v období od 28. mája do 31. júla tohto roka využívať lacnejšie služby. Sťažovateľ si podľa AK RPR aktivoval PVM v tomto termíne formou automatickej obnovy, lenže zvýhodnené ceny pre neho neplatili aj napriek tomu, že z textu reklamy vyplýva, že ak má účastník aktivovanú automatickú obnovu služby PVM získa výhodnejšiu cenu. Sťažovateľ si túto obnovu aktivoval ešte pred 28. májom. "AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a predmetná reklamná kampaň spoločnosti Orange Slovensko, a.s. je v rozpore s kódexom," uvádza sa v správe rady. AK RPR vyjadrila názor, že kampaň bola zrejme koncipovaná správne, ale z technických dôvodov na strane zadávateľa reklamy nebola služba tomuto zákazníkovi plnohodnotne sprístupnená a pri prvom kontakte bol aj nesprávne informovaný. Spotrebiteľ bol touto reklamou uvedený do omylu.

AK RPR sa tiež zaoberala sťažnosťou na reklamu spoločnosti Slovak Telekom, a.s. propagujúcu službu Magio. Podľa sťažovateľa je reklama zavádzajúca pretože ani po niekoľkých mesiacoch nie je dostupná na viac ako 99 % územia Slovenska a ani vo veľkých mestách. Tam, kde je dostupná, sú podľa sťažovateľa použité zariadenia Magio box nevyhovujúce, hlučné a služba je nekvalitná. Po posúdení relevantných podkladov dospela rada k záveru, že sťažnosť nie je opodstatnená a kampaň nie je v rozpore s kódexom. AK RPR informovala, že reklama je koncipovaná tak, že bežný spotrebiteľ má možnosť informovať sa o podmienkach zavedenia služby Magio prostredníctvom iných informačných prostriedkov. "Takto môže potenciálny zákazník zistiť, či služba je dostupná v jeho lokalite alebo nie. Preskúmanie kvality poskytovanej služby nie je v kompetencii AK RPR," uvádza sa v správe Rady pre reklamu.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 347
  2. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 398
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 267
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 946
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 169
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 663
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 441
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 271
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 495
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 119

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Za projekt opravy, ktorý sa nikdy nevyužil, ministerstvo zaplatilo takmer 175-tisíc eur.

DOMOV

Amnestie, Roháč a Sýkora. Čo má vplyv na prípad vraždy Remiáša

Na rozhodnutie o amnestiách má Ústavný súd posledné dni.

KOMENTÁRE

Kaliňák je Ficov Lexa

Minister vnútra vyrástol na symbol zrastenia politickej a ekonomickej moci.

Neprehliadnite tiež

Ikea začína hľadať nové chute. Známe mäsové gule nestačia

Na predaji jedla a nápojov zarába reťazec 1,7 miliardy eur ročne.

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Doprava a logistika

Firmy chcú uľahčiť kamionistom prejazd Európou, tlačia na spoločné mýto

Európska komisia pripravuje reformu. Predstaviť ju chce v najbližších dňoch

Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.