Reklama na Prima Variant Mesiac od Orange porušila kódex

BRATISLAVA 21. augusta (SITA) - Spoločnosť Orange Slovensko, a.s. porušila svojou reklamou kampaňou na službu Prima Variant Mesiac (PVM) etické zásady reklamnej praxe (kódex). Konštatovala to Arbitrážna ...

BRATISLAVA 21. augusta (SITA) - Spoločnosť Orange Slovensko, a.s. porušila svojou reklamou kampaňou na službu Prima Variant Mesiac (PVM) etické zásady reklamnej praxe (kódex). Konštatovala to Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR), ktorá sa na svojom zasadaní začiatkom augusta zaoberala okrem uvedeného prípadu aj ďalšími deviatimi sťažnosťami na reklamné kampane jednotlivých spoločností.

V kampani spoločnosti Orange sa uvádzalo, že zákazníci predplatených kariet Prima, môžu pri aktivácii profilu PVM v období od 28. mája do 31. júla tohto roka využívať lacnejšie služby. Sťažovateľ si podľa AK RPR aktivoval PVM v tomto termíne formou automatickej obnovy, lenže zvýhodnené ceny pre neho neplatili aj napriek tomu, že z textu reklamy vyplýva, že ak má účastník aktivovanú automatickú obnovu služby PVM získa výhodnejšiu cenu. Sťažovateľ si túto obnovu aktivoval ešte pred 28. májom. "AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a predmetná reklamná kampaň spoločnosti Orange Slovensko, a.s. je v rozpore s kódexom," uvádza sa v správe rady. AK RPR vyjadrila názor, že kampaň bola zrejme koncipovaná správne, ale z technických dôvodov na strane zadávateľa reklamy nebola služba tomuto zákazníkovi plnohodnotne sprístupnená a pri prvom kontakte bol aj nesprávne informovaný. Spotrebiteľ bol touto reklamou uvedený do omylu.

AK RPR sa tiež zaoberala sťažnosťou na reklamu spoločnosti Slovak Telekom, a.s. propagujúcu službu Magio. Podľa sťažovateľa je reklama zavádzajúca pretože ani po niekoľkých mesiacoch nie je dostupná na viac ako 99 % územia Slovenska a ani vo veľkých mestách. Tam, kde je dostupná, sú podľa sťažovateľa použité zariadenia Magio box nevyhovujúce, hlučné a služba je nekvalitná. Po posúdení relevantných podkladov dospela rada k záveru, že sťažnosť nie je opodstatnená a kampaň nie je v rozpore s kódexom. AK RPR informovala, že reklama je koncipovaná tak, že bežný spotrebiteľ má možnosť informovať sa o podmienkach zavedenia služby Magio prostredníctvom iných informačných prostriedkov. "Takto môže potenciálny zákazník zistiť, či služba je dostupná v jeho lokalite alebo nie. Preskúmanie kvality poskytovanej služby nie je v kompetencii AK RPR," uvádza sa v správe Rady pre reklamu.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 827
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 6 650
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 778
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 336
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 010
  6. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 959
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 878
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 836
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 753
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 210

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Čo si o autokamerách myslí polícia a môže ísť video na Facebook?

Autokamery snímajú aj poznávacie značky a tváre ľudí, s videami preto treba narábať opatrne.

DOMOV

Smer opúšťajú nitrianski členovia, nepáčia sa im kšefty

Predseda miestneho klubu je nespokojný.

KOMENTÁRE

SPD či FDP, to je otázka

Ak skončí SPD zase ako menšia vládna strana, z tieňa kresťanských demokratov nevylezie nikdy.

Neprehliadnite tiež

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.

Eset odhalil novú špehovaciu kampaň

Novú špehovaciu kampaň zaznamenal Eset v siedmich krajinách.

Draghi: Nezamestnanosť mladých je vysoká, Európa to musí riešiť

Medzi hlavné príčiny vysokej miery nezamestnanosti mladých v niektorých krajinách eurozóny patria segmentácia pracovného trhu a slabé odborné vzdelávanie.

Uber v Londýne zrejme skončí, úradníci mu od októbra neobnovili licenciu

Rozhodnutie neobnoviť kontroverznej taxislužbe licenciu podporil aj starosta Londýna spolu s komunitou tradičných taxikárov.