Reklama na Prima Variant Mesiac od Orange porušila kódex

BRATISLAVA 21. augusta (SITA) - Spoločnosť Orange Slovensko, a.s. porušila svojou reklamou kampaňou na službu Prima Variant Mesiac (PVM) etické zásady reklamnej praxe (kódex). Konštatovala to Arbitrážna ...

BRATISLAVA 21. augusta (SITA) - Spoločnosť Orange Slovensko, a.s. porušila svojou reklamou kampaňou na službu Prima Variant Mesiac (PVM) etické zásady reklamnej praxe (kódex). Konštatovala to Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR), ktorá sa na svojom zasadaní začiatkom augusta zaoberala okrem uvedeného prípadu aj ďalšími deviatimi sťažnosťami na reklamné kampane jednotlivých spoločností.

V kampani spoločnosti Orange sa uvádzalo, že zákazníci predplatených kariet Prima, môžu pri aktivácii profilu PVM v období od 28. mája do 31. júla tohto roka využívať lacnejšie služby. Sťažovateľ si podľa AK RPR aktivoval PVM v tomto termíne formou automatickej obnovy, lenže zvýhodnené ceny pre neho neplatili aj napriek tomu, že z textu reklamy vyplýva, že ak má účastník aktivovanú automatickú obnovu služby PVM získa výhodnejšiu cenu. Sťažovateľ si túto obnovu aktivoval ešte pred 28. májom. "AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a predmetná reklamná kampaň spoločnosti Orange Slovensko, a.s. je v rozpore s kódexom," uvádza sa v správe rady. AK RPR vyjadrila názor, že kampaň bola zrejme koncipovaná správne, ale z technických dôvodov na strane zadávateľa reklamy nebola služba tomuto zákazníkovi plnohodnotne sprístupnená a pri prvom kontakte bol aj nesprávne informovaný. Spotrebiteľ bol touto reklamou uvedený do omylu.

AK RPR sa tiež zaoberala sťažnosťou na reklamu spoločnosti Slovak Telekom, a.s. propagujúcu službu Magio. Podľa sťažovateľa je reklama zavádzajúca pretože ani po niekoľkých mesiacoch nie je dostupná na viac ako 99 % územia Slovenska a ani vo veľkých mestách. Tam, kde je dostupná, sú podľa sťažovateľa použité zariadenia Magio box nevyhovujúce, hlučné a služba je nekvalitná. Po posúdení relevantných podkladov dospela rada k záveru, že sťažnosť nie je opodstatnená a kampaň nie je v rozpore s kódexom. AK RPR informovala, že reklama je koncipovaná tak, že bežný spotrebiteľ má možnosť informovať sa o podmienkach zavedenia služby Magio prostredníctvom iných informačných prostriedkov. "Takto môže potenciálny zákazník zistiť, či služba je dostupná v jeho lokalite alebo nie. Preskúmanie kvality poskytovanej služby nie je v kompetencii AK RPR," uvádza sa v správe Rady pre reklamu.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 867
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 741
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 805
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 037
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 907
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 588
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 015
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 745
  9. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 3 743
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 418

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

ŠPORT

BBC ukázalo ruských chuligánov. Jediným pravidlom je nezabiť

Nie pre každého budú MS len o futbale.

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Realita Československej ľudovej armády.

Neprehliadnite tiež

Česko má v Krušných horách veľké nálezisko lítia

Lítium sa používa do batérií mobilných telefónov a notebookov.

Pellegrini avizoval investície za 1,8 miliardy eur

Jurzyca vidí problém v odchode ľudí do Nemecka či Rakúska.

Agentúra Moody's zlepšila výhľad ratingu Ruska

Medzinárodná ratingová agentúra zlepšila výhľad ratingu záväzkov ruskej vlády na stabilný z negatívneho.

Štát chce energetický holding, o podrobnostiach mlčí

S myšlienkou vytvorenia energetického holdingu prišla prvá vláda Roberta Fica. Kontúry načrtol minister hospodárstva Tomáš Malatinský.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop