Investori najviac oceňujú firmy s dobrou finančnou povesťou

Bratislava 15. augusta (TASR) - Investori aj analytici si najviac cenia spoločnosti s dobrou finančnou povesťou. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti ...

Bratislava 15. augusta (TASR) - Investori aj analytici si najviac cenia spoločnosti s dobrou finančnou povesťou. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti Ernst & Young. Ako sa uvádza vo výsledkoch štúdie, ktorú TASR poskytla Slávka Vancáková z Ernst & Young, až 75 % oslovených respondentov v prieskume uviedlo, že finančné renomé spoločnosti je kľúčovým faktorom ovplyvňujúcim ich rozhodnutie investovať vo firme, alebo naopak predať svoj podiel.

"Investori majú radi firmy s dobrou finančnou povesťou, ktorá je pre ich plány a rozhodovanie veľmi dôležitá. Vybudovať dobré meno trvá spoločnosti roky jeho stratu však môže spôsobiť jediná zlá správa. Získať dobrú povesť naspäť potom trvá veľmi dlho," zhrnul pre Ernst & Young jeden z respondentov.

Za najdôležitejšie faktory ovplyvňujúce budovanie silnej finančnej povesti označilo 60 % opýtaných investorov a analytikov kvalitné informácie o finančných výsledkoch a 54 % dobrú komunikáciu a transparentnosť. Avšak na druhej strane to, čo pomáha dobré meno získať, ho môže aj poškodiť. Viac než polovica respondentov totiž uviedla, že majú časté výhrady ku kvalite finančných informácií a prognóz, čo oslabuje ich dôveru vo vedenie niektorých spoločností.

Prestíž a dôveryhodnosť firmy vytvárajú rovnakou mierou jej výsledky i jej vrcholní predstavitelia - osobné renomé generálneho a finančného riaditeľa považuje za zásadný faktor získania dôvery 80 % opýtaných. "Niektorí výslovne uviedli, že postoj a správanie členov firemných orgánov má priamy vplyv na to, či považujú informácie o výsledkoch firmy za dôveryhodné," uvádza Ernst & Young.

Pokiaľ sa objaví nejaký zásadný problém, ohrozujúci dobrú povesť spoločnosti, pre 71 % opýtaných investorov a analytikov sa javí ako najlepší spôsob, ako zabrániť ešte väčšej škode, rýchla akcia a zjavná náprava situácie. Viac ako polovica opýtaných okrem toho odporúča nabrať odvahu a otvorene vysvetliť, kde sa stala chyba. Zlú komunikáciu a zdĺhavé interné vyšetrovanie odsudzuje takisto viac než polovica respondentov, pričom 79 % navyše vyjadrilo názor, že takáto pomalá reakcia nemôže zvrátiť ich negatívne hodnotenie povesti firmy, ktorá prešla krízou.

Prieskum "Faktory ovplyvňujúce finančnú povesť: Pohľad investorov na význam a dopad finančnej povesti" je prvý zo série analýz Ernst & Young venovaných problematike finančnej povesti. Spoločnosť ho spracovala na základe rozhovorov s 80 kapitálovými a úverovými analytikmi a manažérmi fondov vo Veľkej Británii, Spojených štátoch, Francúzsku a Nemecku.

Ernst & Young poskytuje odborné poradenské služby v oblasti auditu, účtovníctva, daní a transakčného poradenstva. Jedným z cieľov spoločnosti je obnoviť dôveru verejnosti v spoločnosti poskytujúce profesionálne služby a v kvalitu účtovného výkazníctva. V rámci poradenskej siete Ernst & Young pôsobí vo vyše 140 krajinách celého sveta 114 000 odborníkov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 892
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 6 945
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 064
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 372
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 983
  6. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 896
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 839
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 776
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 774
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 147

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Čo si o autokamerách myslí polícia a môže ísť video na Facebook?

Autokamery snímajú aj poznávacie značky a tváre ľudí, s videami preto treba narábať opatrne.

DOMOV

Fico chce opäť bojovať s korupciou, založí nový úrad

Fico zvažuje aj prijatie nového ústavného zákona o preukazovaní pôvodu majetku

DOMOV

Smer opúšťajú nitrianski členovia, nepáčia sa im kšefty

Predseda miestneho klubu je nespokojný.

Neprehliadnite tiež

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.

Eset odhalil novú špehovaciu kampaň

Novú špehovaciu kampaň zaznamenal Eset v siedmich krajinách.