Investori najviac oceňujú firmy s dobrou finančnou povesťou

Bratislava 15. augusta (TASR) - Investori aj analytici si najviac cenia spoločnosti s dobrou finančnou povesťou. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti ...

Bratislava 15. augusta (TASR) - Investori aj analytici si najviac cenia spoločnosti s dobrou finančnou povesťou. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti Ernst & Young. Ako sa uvádza vo výsledkoch štúdie, ktorú TASR poskytla Slávka Vancáková z Ernst & Young, až 75 % oslovených respondentov v prieskume uviedlo, že finančné renomé spoločnosti je kľúčovým faktorom ovplyvňujúcim ich rozhodnutie investovať vo firme, alebo naopak predať svoj podiel.

"Investori majú radi firmy s dobrou finančnou povesťou, ktorá je pre ich plány a rozhodovanie veľmi dôležitá. Vybudovať dobré meno trvá spoločnosti roky jeho stratu však môže spôsobiť jediná zlá správa. Získať dobrú povesť naspäť potom trvá veľmi dlho," zhrnul pre Ernst & Young jeden z respondentov.

Za najdôležitejšie faktory ovplyvňujúce budovanie silnej finančnej povesti označilo 60 % opýtaných investorov a analytikov kvalitné informácie o finančných výsledkoch a 54 % dobrú komunikáciu a transparentnosť. Avšak na druhej strane to, čo pomáha dobré meno získať, ho môže aj poškodiť. Viac než polovica respondentov totiž uviedla, že majú časté výhrady ku kvalite finančných informácií a prognóz, čo oslabuje ich dôveru vo vedenie niektorých spoločností.

Prestíž a dôveryhodnosť firmy vytvárajú rovnakou mierou jej výsledky i jej vrcholní predstavitelia - osobné renomé generálneho a finančného riaditeľa považuje za zásadný faktor získania dôvery 80 % opýtaných. "Niektorí výslovne uviedli, že postoj a správanie členov firemných orgánov má priamy vplyv na to, či považujú informácie o výsledkoch firmy za dôveryhodné," uvádza Ernst & Young.

Pokiaľ sa objaví nejaký zásadný problém, ohrozujúci dobrú povesť spoločnosti, pre 71 % opýtaných investorov a analytikov sa javí ako najlepší spôsob, ako zabrániť ešte väčšej škode, rýchla akcia a zjavná náprava situácie. Viac ako polovica opýtaných okrem toho odporúča nabrať odvahu a otvorene vysvetliť, kde sa stala chyba. Zlú komunikáciu a zdĺhavé interné vyšetrovanie odsudzuje takisto viac než polovica respondentov, pričom 79 % navyše vyjadrilo názor, že takáto pomalá reakcia nemôže zvrátiť ich negatívne hodnotenie povesti firmy, ktorá prešla krízou.

Prieskum "Faktory ovplyvňujúce finančnú povesť: Pohľad investorov na význam a dopad finančnej povesti" je prvý zo série analýz Ernst & Young venovaných problematike finančnej povesti. Spoločnosť ho spracovala na základe rozhovorov s 80 kapitálovými a úverovými analytikmi a manažérmi fondov vo Veľkej Británii, Spojených štátoch, Francúzsku a Nemecku.

Ernst & Young poskytuje odborné poradenské služby v oblasti auditu, účtovníctva, daní a transakčného poradenstva. Jedným z cieľov spoločnosti je obnoviť dôveru verejnosti v spoločnosti poskytujúce profesionálne služby a v kvalitu účtovného výkazníctva. V rámci poradenskej siete Ernst & Young pôsobí vo vyše 140 krajinách celého sveta 114 000 odborníkov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 13 698
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 091
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 447
  4. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 914
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 752
  6. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 708
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 437
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 433
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 425
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 175

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Barometer policajnej korupcie? Ako hladko kúpite drogu

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

Neprehliadnite tiež

Český študent, ktorého žaluje OVB, chystá ďalší dokument o poradcoch

Prvý film „Rada nad zlato“ poukazoval na to, že finančným poradcom z OVB išlo veľmi často len o vlastné provízie.

Baťa chce preraziť aj vo veľkoobchode. Čo to prinesie ľuďom?

Firma Baťa hľadá veľkoobchodných partnerov, ktorí by predávali jej topánky.

Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom

V minulosti by sme sa bez peňaženky ďaleko nedostali.

Obrovská akvizícia sa neuskutoční, Kraft Heinz Unilever neprevezme

Podľa Unileveru ponuka firmu výrazne podhodnocovala.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop